Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä on että tytölle tulee ostettua

Vierailija
24.06.2011 |

vaatetta niin kamalasti, pojalle ei niinkään? Taas tilasin sadalla eurolla tytölle paitoja, pari mekkoa ja kengät vaikka kaapit pullistelee ennestään. Poikakin kulkee hyvissä vaatteissa mutta hänelle en osta samassa mittakaavassa kuin tytölle jota tekee mieli pukea somasti. Minulla on huono omatunto tällaisesta tuhlailusta, vaikka olen esteettinen ja harrastushan se on tämäkin. Kierrätän kyllä vaatteet eteenpäin ympäristösyistä, eli annan kavereiden ja veljen lapsille ilmaiseksi nämä ihanuudet. Muita tällaisia jotka ei ole kasvaneet lapsuuden nukkeleikeistä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
24.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska tytölle löytyy nättejä vaatteita niin paljon helpommin. Pojalle kun haluaisi päälle jotain nättiä, niin siinä saakin tehdä työtä, että jotain löytää. Etsimällä kyllä sitten usein löytääkin, mutta tytölle löytää paljon helpommin ja vähemmällä työllä. Ne tyttöjen nätit mekot on jo näyteikkunassa tai ovensuussa esillä. Poikien vaatteet pitää penkoa jostain takanurkasta ja valikoima on suppeampi.

Vierailija
2/17 |
25.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne kun voi pitää hametta ja mekkojakin, eikä vaan housuja, hattuja ja kenkiäkin enemmän kuin pojille

Mikä siinä sitten onkin, että tytöille on tarjolla esim. hellevaatteita vaikka kuinka ja samaan aikaan poikien mukamas-hellevaatteet on puoleen sääreen ulottuvat shortsit ja t-paita, jotka oikeasti on helteellä liian kuumia. Meillä pojat sitten on helteillä t-paidassa ja alushousuissa kotona, kun kaupasta ei saa poikien hellevaatteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
25.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin tarpeeseen.

Mä en vaan tajua aikuisia ihmisiä, jotka harrastaa lastensa pukemista:-O

Mulla on erilaisia kausia..välillä innostun lastenvaatteista ja koluan alekauat tarkkaan läpi. Hetken päästä iskee sisustusvimma ja puran energiaani siihen ja kyllä sitä rahaa saa siihenkin palamaan ;). Sitten tulee vaihe, kun haluan panostaa itseeni. Listahan on loputon ja tulevat ainakin minulle sykleittäin, joten en ymmärrä miten jotkut aikuiset pitävät niiiiin kummallisena jos välillä hurahtaa lastenvaatteisiin ;). On ihan eri asia elää vain ja ainoastaan lastenvaatteille, kuin pitää sitä intohimona muiden asioiden joukossa. Enkä kyllä tunne ketään, joka välittäisi vain ja ainoastaan lastensa pukemisesta.

Vierailija
4/17 |
25.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kivoja vaatteita! Tytölle ostin alkuun enemmän, lähinnä koska oli esikoinen ja en vielä ihan tajunnut, kuinka nopeasti kasvaakaan... Ja että vähemmälläkin pärjää, etenkin kun meillä pestään usein pyykkiä. Mutta nyt tykkään kyllä ostaa pojallekin kaikenlaista, erona, että nyt ostan aina seuraavaa kokoa, niin ettei käytössä olevaa kokoa ole liikaa. Mielestäni pienille lapsille löytyy kaikkea kivaa, mutta mitä isommaksi koot menee, sen ankeammaksi muuttuu valikoima.

Vierailija
5/17 |
25.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastenvaatekatalookia ja tein piruuttani laskelman:

Kaikki värivariaatiot mukaan lukien tytöille oli tarjolla 50 artikkelia ja pojille 20. Olishan siitä vähän mielenkiintoisempaa tytölle valita, kun pojalle yrittää pohtia, jos nyt ees jotain...

Vierailija
6/17 |
24.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastus voi olla kauniit vaatteet kuten voi olla myös kauniit kukat pihassa tai kauniit huonekalut kotona.

Vierailija
7/17 |
24.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset tyttö 5v ja poika 7v. Tytöllä paljon enemmän vaatetta kuin pojalla, samaten kenkiä. Pojille vaan ei ole niin paljon kaikkea kivaa, minulla ainakin lähtee tytölle kaupasta helpommin jotain kuin pojalle

Vierailija
8/17 |
24.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleistä, eli on myös poikia jotka ovat kiinnostuneita vaatteista ja taas tyttöjä, jotka eivät ole.

Mutta veljelläni on kaksi lasta, tyttö ja poika. Tyttö on ihan vuoden ikäisestä lähtien juossut aina peilin eteen, kun on saanut jonkun uuden vaatteen ja sitä on sovitettu päälle. On oikein nauttinut, kun on saanut serkkunsa vanhoja vaatteita säkillisen ja niitä on sitten pitänyt kokeilla päälle ja aina on juostu peilin eteen. Sama jatkunut siis vuoden ikäisestä ja nyt tyttö neljän.

Kun taas perheen poikaa ei ole tähän mennessä kiinnostanut oikeastaan lainkaan vaatteet. Joskus saattaa tykätä jostain vaaatteesta erityisesti, mutta siksi, kun siinä on joku kiva kuva. Kun on saanut säkillisen vanhoja vaatteita, ei ole kovinkaan kiinnostunut niistä. Käy kurkkaamassa ja lähtee takaisin leikkimään. Poika nyt seitsemän.

Eli tämä on syy, miksi ostan veljen tytölle vaatteita ja pojalle muuta. Ja mielestäni syy, miksi äidit helposti ostavat vaatteita enemmän tytöilleen :)

Vierailija
9/17 |
24.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, en todellakaan tue stereotypioita ostamalla toiselle enemmän tai erilaista kuin toiselle.

Vierailija
10/17 |
24.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin tarpeeseen.

Vierailija
11/17 |
24.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatko ihmisiä,jotka itse on tyylikkäitä? Tajuatko ihmisiä jotka nauttii kauniista puutarhasta tai kodista? Tasjuatko ihmisiä jotka ihailee taidetta?

Miksi sä et tajua ihmisiä jotka tykkää kauniista vaatteista? Nätisti puetut lapset (ja aikuiset) on ilo silmälle siinä missä joku muu esteettinen elämys.

kuin tarpeeseen.

Vierailija
12/17 |
24.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai postimyynnistä, enkä aio ostaa.

ekoille lapsille tuli osteltua paljon turhiakin vaatteita, ei enää seuraaville niinkään. mun kaikilla tutuilla on isompia lapsia, lähinnä poikia, joilta olen perinyt älyttömät määrät vaatteita, varsinkin paitoja.

Vierailija
13/17 |
24.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikavauvaa odottavana olen kyllä huomannut, että tytöille on tarjolla enemmän ja kauniimpia vaatteita. Laskekaa vaikka Stockmannilla tyttöjen ja poikien hyllyt!

Minusta lapsille yleensäkin on ihana hankkia kaikenlaista. Meillä voi vielä käyttää kaiken kahteen kertaan, kun sukupuoli on sama ja ikäero pieni.

Vierailija
14/17 |
24.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne kun voi pitää hametta ja mekkojakin, eikä vaan housuja, hattuja ja kenkiäkin enemmän kuin pojille

Vierailija
15/17 |
24.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, en todellakaan tue stereotypioita ostamalla toiselle enemmän tai erilaista kuin toiselle.

Siks ostan aina tytölle (3v) ja pojalle (1,5v) yhtäaikaan samanlaisia vaatteita. Nätti mekko, puku, ballerinat, shortsit, paidat jne. tuplana eri koossa :p (

Toivottavasti et loukkaannu, en tarkoittanut tätä pilkkana sinulle, mutta mielestäni nykymaailmassa menee överiksi se sellainen "ei saa pakotaa olemaan jonkinlainen". Kyllä minusta miesten kuuluu olla miehiä ja naisten naisia, tyttöjen tyttöjä ja poikien poikia.

Enkä tarkoita tällä nyt sitä, että mielestäni poika ei saisi käyttää vaalenpunasta jne. Hope u get the point :)

Vierailija
16/17 |
24.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta totta,tulee ostettua enemmän kuin pojille.johtunee siitä syystä että tytöille on paljon enemmän suunnattuja vaatteita kuin pojille.

Vierailija
17/17 |
24.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siks ostan aina tytölle (3v) ja pojalle (1,5v) yhtäaikaan samanlaisia vaatteita. Nätti mekko, puku, ballerinat, shortsit, paidat jne. tuplana eri koossa :p ( Toivottavasti et loukkaannu, en tarkoittanut tätä pilkkana sinulle, mutta mielestäni nykymaailmassa menee överiksi se sellainen "ei saa pakotaa olemaan jonkinlainen". Kyllä minusta miesten kuuluu olla miehiä ja naisten naisia, tyttöjen tyttöjä ja poikien poikia. Enkä tarkoita tällä nyt sitä, että mielestäni poika ei saisi käyttää vaalenpunasta jne. Hope u get the point :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi