Miten paljon vauvaa täytyy viihdyttää? Jos 3 kk ikäinen
istuu tyytyväisenä sitterissään, niin antaako istua vaan? Tiiän että kysymys saattaa tuntua tyhmältä, mutta mulla nyt on tällainen vauva. Sitten kun on samalla paljon hommaa muiden lasten kanssa, niin tämä kaveri tahtoo jäädä helposti siihen istuskelemaan vailla seuraa.
Kommentit (5)
Jos lapsi tykkää istua ja katsella ympärilleen, niin mikäs siinä. Et ole mikään ohjelmatoimisto.
Mun molemmat lapset eivät ole viihtyneet vauvana sekunttiakaan yksin tai paikallaan.
maailmassa on kuitenkin paljon katseltavaa ja tuijoteltavaa tuossa iässä. Varmasti tulee vielä aikoja, kun kaipaa enemmän sitten sitä viihdytystä ja lähellä oloa.
kun me touhutaan kaikenlaista ja se katselee sitteristään. Mä laitan tietenkin sitterin aina mahdollisimman keskeiselle paikalle tai lähelle muita ja niin päin, että vauva näkee muut. Ja niin kauan kuin kataseltavaa riittää, niin vauva on yleensä tyytyväinen (jonkin aikaa).
Kyllä toki jossain vaiheessa päivää vauva saa äidin huomiota myös. Mutta ei koko ajan voi olla viihdyttämässä varsinkaan tuollaista kuin meidän vauva, joka nukkuu päiväunia peräti 20 min. kerrallaan. Eli lähes kaikki kotityöt on tehtävä vauvan ollessa hereillä, joten sitteristä saa katsella mun tekemisiä niin kauan kuin siinä viihtyy.
niin totta kai antaisin siinä olla. Ehdottomasti parempi, että viihtyy yksinäänkin kuin että pitäisi olla koko ajan jotain viihdyttämistä keksiä.