Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulle tarjottiin 3kk keikkaa, mistä maksetaan 20 000e.

Vierailija
23.06.2011 |

Tämä työ veisi minut toiseen maahan kolmeksi kuukaudeksi, mahdollisesti vähemmäksi aikaa. Palkkio olisi 20 000e miinus verot.

Minulla on kolme lasta, 6,4 ja 2. Miehellä on työ Suomessa täällä pienellä paikkakunnalla, josta hän ei voi olla kolmea kuukautta poissa. Lapset jäisivät siis Suomeen työni ajaksi.

Unelmakeikaltahan tuo kuulostaa ja palkkakin olisi todella mahtava.. mutta eniten askarruttaa pitkä ero lapsista. VOisin tietysti harkita ottavani heidät mukaan, mutta silloin heille pitäisi löytää hoitopaikka vieraasta maasta, jonka kieltä lapset eivät puhu.... Työpäiväni luultavasti venyvät pitkiksi... Ja esikoinenkin aloittaa eskarin syksyllä.

Keikka siis alkaisi ensi vuoden alussa.

Lähtisitkö?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari ekaa viikkoa menee ikävää itkiessä, mutta sitten tasoittuu ja siihen tottuu. Tuo summa on mukava extra, jolla voitte sitten yhdessä tehdä unelmaloman/maksaa velkoja/ mitä nyt tarvitsettekin. Nykyään lennot on halpoja varsinkin äkkilähdöt, joten todennäköisesti voit tulla kotiin käymään 1-2 kertaa.

Nykyään on myös netti, web kamerat ja kuulokkeet ym. Joten voit nähdä ja puhua lastesi/miehesi kanssa vaikka joka päivä.

Vierailija
22/35 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut mieti se näin: maksat ehkä puolet veroa, joten jää kk-palkaksi "vain" 3300 E. Onko se sitten sen arvoista? Onko se paljon enemmän kuin nyt saat? Ota tuosta raha-asiasta selvää ennenkuin lähdet, niin ei tule harmittavia takaiskuja.

Mutta itse kyllä lähtisin ihan vain oman kokemuksen ja työkokemuksenkin takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain av-mammat miettii tälläistä... Kolmen kuukauden keikka on TÄYSIN NORMAALIA niissä perheissä joissa toinen vanhemmista on reisu hommissa.

Toi on vaan yksittäinen reisu ja alle sata päivää!!!!! Normaalissa reissu hommassa matka vuorokausia tulee helposti sata vuodessa..

Ps.

20000 kolmesta kuukaudesta ei ole kauheesti, jos joutuu tekeen pitkää päivää tai viikonloppuja.

Maksetaanko päivärahat?

Vierailija
24/35 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse vuonna 2002 Sveitsissä 4 kk yhtä projektia aloittelemassa ja hyvin meni, lapsia oli tosin silloin meillä vain kaksi. Mies oli kotona ja teki päivävuoroa tuon ajan, kävin kerran kahdessa viikossa vapailla kotona eikä mitään ongelmaa ollut. Tarvittaessa mun äiti auttoi hakemalla lapsia hoidosta, kun omasta työstään ehti.

Mulla oli sama juttu, sain mahtavat rahat tuosta keikasta ja siksi sinne lähdinkin.

Mene vaan.

Vierailija
25/35 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut mieti se näin: maksat ehkä puolet veroa, joten jää kk-palkaksi "vain" 3300 E.

höpö höpö ei tosta mitään puolta makseta veroja. 20 kEur + normaali loppu vuoden palkka niin vuosi ansiot jossakin 40-50 kEur välissä. Tuosta kun katsoo veroprosentin niin päästään n. 30% veroon.

Tuohon sit tietysti päivärahat päälle

Vierailija
26/35 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan kun on kyse noin lyhyestä keikasta, työnantaja maksaa verotonta ulkomaanpäivärahaa palkan lisäksi. Siitä se suuri palkkio kertyy.

Vierailija
27/35 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut mieti se näin: maksat ehkä puolet veroa, joten jää kk-palkaksi "vain" 3300 E.

höpö höpö ei tosta mitään puolta makseta veroja. 20 kEur + normaali loppu vuoden palkka niin vuosi ansiot jossakin 40-50 kEur välissä. Tuosta kun katsoo veroprosentin niin päästään n. 30% veroon. Tuohon sit tietysti päivärahat päälle

Muistetaanpas pari asiaa: EU:ssa maksetaan ensisijaisesti verot työntekomaahan, ellei ole lähetetty työntekijä. Jos kyse on EU:n ulkopuolisesta maasta, niin verot vielä todennäköisemmin maksetaan työntekomaahan.

EU-maista kovia verottajia ovat Tanska ja Belgia, palkasta ei todellakaan jää kuin puolet käteen...

Eli ap: selvitä oletko lähetetty työntekijä, ja maksetaanko sulle päivärahaa. Verottomasta päivärahasta voidaan verottajan toimesta tehdä vähennyksiä, jos työnantaja maksaa kuluja kuten aterioita ym.

Useamman ulkomaan komennuksen olen tehnyt, ja millään ei ole rikastumaan päässyt, paitsi kokemusten osalta.

Vierailija
28/35 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo ei ole normaalia niinkuin joku reissuhommissa oleva kirjoitti. Miksi ihmeessä tehdä lapsia, joista on "normaalia" olla erossa kuukauden kaksi kun nämä ovat alle kouluikäisiä!

Tuo raha nyt ei ole niin hirvittävän suuri että sen takia kannattaisi lähteä.

Vierailija
29/35 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ilmeisesti keikka,joka veisi työuraa muutenkin eteenpäin? Kannattaa lähteä, jos kerran miehellä mahdollisuus ottaa lapsista vastuu.

Kolme kuukautta oikeasti menee nopeasti.

Vierailija
30/35 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ilmeisesti keikka,joka veisi työuraa muutenkin eteenpäin? Kannattaa lähteä, jos kerran miehellä mahdollisuus ottaa lapsista vastuu.

Kolme kuukautta oikeasti menee nopeasti.

2v, 4v ja 6v elämästä se on aika iso osa.

Vierailija
31/35 |
24.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kuukautta menee todella nopeasti! Yhteyttä voi kuitenkin pitää puhelimella, web kameran kautta näette toisenne.

Isä pärjää lasten kanssa varmasti tuon ajan jos hänelle se on ok. Toki itse pyytäisin apuja mummoilta ja tädeiltä että tulisivat kyläilemään tuona aikana.

En ottaisi lapsia mukaan sillä toisessa maassa lastehoito järjestelyt eivät välttämättä suju niin hyvin ja tuo on kuitenkin todella lyhyt aika ottaa lapset pois jo totutusta rutiineista. Eri juttu olisi jos sun ulkomaan reissu olisi pidempi.

Lapset sopeutuvat kyllä, joten jos itse sopeudut niin mene ihmeessä.

Vierailija
32/35 |
24.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isä on tasa-arvoinen vanhempi äidin kanssa. Lapset on yhdessä tehty, ja isä osaa hoitaa lapsia hyvin ja rakastaa heitä.

Vierailija
33/35 |
24.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua lähtemään. Hän pärjää loistavasti lasten kanssa. En käsitä näitä jotka saavat itkuraivarin jos joku kehtaa ehdottaa että ehkä se äiti EI OLEKAAN ainoa mahdollinen, ainoa oikea vanhempi...

Vierailija
34/35 |
24.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla nainen poikkeaa miehestä kun vanhemmuus kyseessä?

Itse menisin. Tuo voi poikia ties mitä hienoja lisätöitä. Jos kieltäytyy, ei ehkä koskaaan tule uutta mahdollisuutta.

Vierailija
35/35 |
24.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut pari kertaa viikon työreissuilla, ja kyllä jo sekin on parivuotiaalle - jolla ei ole mitään ajantajua - ollut aika kova paikka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi