Mulle tarjottiin 3kk keikkaa, mistä maksetaan 20 000e.
Tämä työ veisi minut toiseen maahan kolmeksi kuukaudeksi, mahdollisesti vähemmäksi aikaa. Palkkio olisi 20 000e miinus verot.
Minulla on kolme lasta, 6,4 ja 2. Miehellä on työ Suomessa täällä pienellä paikkakunnalla, josta hän ei voi olla kolmea kuukautta poissa. Lapset jäisivät siis Suomeen työni ajaksi.
Unelmakeikaltahan tuo kuulostaa ja palkkakin olisi todella mahtava.. mutta eniten askarruttaa pitkä ero lapsista. VOisin tietysti harkita ottavani heidät mukaan, mutta silloin heille pitäisi löytää hoitopaikka vieraasta maasta, jonka kieltä lapset eivät puhu.... Työpäiväni luultavasti venyvät pitkiksi... Ja esikoinenkin aloittaa eskarin syksyllä.
Keikka siis alkaisi ensi vuoden alussa.
Lähtisitkö?
Kommentit (35)
Hullu ajatuskin.
Tosin palkkani on jo nyt 15 000 kolmessa kuukaudessa.
että itse teen nyt pätkätöitä. Kun töitä on, on palkka ihan ok 2400e, mutta työttömänä ei tietenkään noin paljon. Miehen palkka on 2100e, mutta hän saa onneksi tarvittaessa tehdä lyhennettyä päivää ja töitä kotoa käsin...
ap
3 kk on aika hankala aika, ei niin pitkä, että näyttäisi CV:ssä miltään ja kuitenkin lastenhoidon ym. kannalta sen verran pitkä, että järjestelyjä pitäisi tehdä.
Selvittäisin ekaksi nuo verot, että minne maksat verot ja kuinka paljon. Saatko päälle päivärahoja ja/tai majoituksen ym. etuja. Miten terveydenhuolto on järjestetty (myös lapsille, jos lähtevät mukaan).
Tekisin tarkan laskelman, ulkomailla asumisesta tulee paljon ylimääräisiä ja päällekkäisiä kustannuksia (lentolippuja, kännykkälaskuja, jne).
En missään nimessä ottaisi lapsia mukaan, jos puoliso jää tuttuun elinympäristöön. Koska on noin lyhyt aika, olisi hullua repiä lapsia sinne, kun ei edes tiedä jos sinun työpäivät venyvät. Nyt saisivat kuitenkin olla isänsä kanssa omassa kodissa. Olisiko sinulla tai heillä mahdollisuus vaikka puolivälissä matkustaa tapaamiseen?
että itse teen nyt pätkätöitä. Kun töitä on, on palkka ihan ok 2400e, mutta työttömänä ei tietenkään noin paljon. Miehen palkka on 2100e, mutta hän saa onneksi tarvittaessa tehdä lyhennettyä päivää ja töitä kotoa käsin... ap
Jos työ olisi mielenkiintoista lähtisin varmasti. Pätkätyöläisellä edes vakipaikan menetys ei olisi iso ongelma.
ei saa sopivasti esim. vuorotteluvapaata ja lähde mukaan. Ainakin mies sitten kävisi siellä ahkeraan. Tavarat kotimaassa varastoon ja kämppä vuokralle, niin ei tule kotimaassa kuluja.
Jos vähän mietitte, niin kyllä tuo onnistuu! Juttele miehesi kanssa. Hän voisi jopa nauttia pitkästä lomasta lasten kanssa.
eskari ei ole pakollinen. ja hoitaja kotimaasta. tai sittenkin jätä ukolle, ehkä parempi niin kun teet kerta pitkää päivää.
asuminen, kännykkä ym. Verojahan tuosta menee ihan mukava summa kyllä... Palkka on vielä neuvoteltavissa.
Luultavasti itse matkustaisin Suomeen kotiin vähintään pari kertaa tuon aikana, jos se on vain mahdollista.
ap
Olen itse hyvin perhekeskeinen, mutta tuo kolmen kuukauden "uhraus" vaikuttaisi ilmeisen hyvin talouteenne, ja sitä kautta parantaisi perhe-elämää, kun stressiä rahatilanteesta vähän hälvenisi.
Itse olen siinä tilanteessa, että mies on lähdössä työkomennukselle ulkomaille. Ennen ei ole siis ollut työmatkoja. Vähän jännittää miten kestää ikävää, mutta tiedän että on meidän tulevaisuuden ja miehen työuran kannalta järkevä ratkaisu.
vaan määräaikainen työ vuoteen 2013 loppuun saakka.
ap
olin viime kesän esim. esikoisesta melkeen 2kk erossa ja ihan hyvin se meni :) kun tietää, että se kuitenkin loppuu ja skypet sun muut on niin yhteyttä voi pitää vaikka joka päivä ja näin "nähdä".
kyllä tämä kovasti houkuttelisi, mutta myös mietityttää. Totta on, että 3kk ei ole pitkä aika loppujen lopuksi, mutta toisaalta se taas on, kun on tottunut näkemään lapsia joka päivä ja olemaan heidän kanssaan..... Tietysti myös miestä ikävöisin kovasti.
Mutta taas toisaalta, tilaisuus olisi aivan mahdottoman hyvä tällaiselle pätkätyöläiselle pikkukaupungin 29-vuotiaalle naiselle. Ja työ olisi sellaista, mistä olen aina vain haaveillut, mutten koskaan olisi voinut kuvitella pääseväni mukaan tällaiseen produktioon...
Vaatii kyllä tiukkaa harkintaa :)
ap
etenkin jos olisi mielenkiintoinen maa ja työkeikka. Varmaankin pääset tuon 3kk aikana käymään Suomessa? Tai perhe luonasi?
Jos miehelle asia on ok, niin lähde ihmeessä!
En ottaisi lapsia mukaan, koska Suomessa päivähoito on niin halpaa. Yksi aupair ei nimittäin riittäisi hoitamaan kolmen lapsen katrasta, kohtuullinen työaika kun on 25 t/vko ja tuo rupeama on aika lyhyt. Ulkomailla päiväkodit ovat oikeasti kalliita, esim. briteissä sellaiset 1000 puntaa/kk/lapsukainen.
Tee budjetti, muuten käy niin, että tuosta keikasta ei verojen jälkeen jää mitään käteen.
Etten mitään hirveetä säätöä lähtisin siksi ajaksi tekemään. Eli muu perhe jäisi kotiin tuttuihin rutiineihin eikä äidin tarvitsisi tehdä pitkiä päiviä kohteessa huonolla omalla tunnolla, mikä olisi väistämätöntä, jos lapset olisi hoitajan kanssa mukana. Toisaalta, laskisin tarkkaan, paljonko käteen jäisi, eli olisiko ns. vaivan arvoista. Jos taasen kokemus on suurempi plussa, miettisin myös sen painoarvoa, silloinhan raha taas ei ole niin tärkeä mittari.
lähteä, etkä lähtenyt? Vai se, että oli mahdollisuus ja käytit sen hyväkseen? se on vain 12 viikkoa, ja viikothan menee yleensä nopesti.
Olen sitoutunut perheen äidiksi. En itsekään kestäisi ikävää, saati sitten lapset.