Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako armeijassa itse päättää/valita että haluaa suorittaa vain sen 6 kk:n asevelvollisuuden

Vierailija
23.06.2011 |

vai sanellaanko palveluksen kesto ylhäältäpäin?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
25.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asepalveluksen kesto riippuu tehtävästä, johon mies/nainen koulutetaan, ja tehtäviään ei saa valita itse. Toiveita saa esittää, mutta lopullinen päätös tulee ylhäältä.

Voitte ihan itse arvailla mitä armeijan toiminnalle kävisi jos jokainen saisi valita. N. puolet porukasta tarvitaan yli 6 kk tehtäviin, eikä halukkaita todellakaan ole niin paljoa.

terv. yksi reserviläinen

Vierailija
2/32 |
25.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on. Jos ei halua pidempää palvelusta niin ei pidä menestyä "liian hyvin" annetuissa tehtävissä eikä näyttää johtaja-ainekselta koska näillä ominaisuuksilla on suuri merkitys koulutusvalinnoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta entä jos määrätään yli 6kk tehtäviin mutta ei ite halua olla kun sen puolivuotta niin mitenkäs sitten käy?

Vierailija
4/32 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme lusmui ootte.

Vierailija
5/32 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siellä aika helpolla määrätään. Oma poika rauhallinen kaveri ja sai jotenkin tehtyä selväksi, ettei ei RAUK:un halua (lyhennetäänkö noin, kielipoliisit?). Mutta sitten napsauttivat vuoden nakin erikoishommiin - tosin on ihan tyytyväinen tilanteeseen. En kerro mikä, ettei tunnisteta. Vaikuttaa vähän siltä, että rauhalliset fiksusti käyttäytyvät kaverit määrätään pitempiaikaisiin töihin. 

Vierailija
6/32 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan voit jättää vaikka käymättä. Sanot että näit unta jossa käänsit piipun ammunnoissa muita kohti ja se oli siinä. Eivät myöskään "pakota" vuodeksi. Ainakin meillä joku sanoi skappareille että lähtee suoraan sivariin jos sellainen käsky tulee, toimi näköjään. Mutta jos joudut 12kk palvelukseen, siitä on vaikeampi sitten päästä eroon. Oikeastaan kai mahdoton. Ellet hanki E-papereita ja joudu kotiin.

Vierailija
7/32 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii mut kattokaas ku poikaystävä meni armeijaa ni mietin vaa et joutuuks se sitte olemaa siel yli puolivuotta vaikkei haluais? :D

Vierailija
8/32 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 19:27"]Kyllä siellä aika helpolla määrätään. Oma poika rauhallinen kaveri ja sai jotenkin tehtyä selväksi, ettei ei RAUK:un halua (lyhennetäänkö noin, kielipoliisit?). Mutta sitten napsauttivat vuoden nakin erikoishommiin - tosin on ihan tyytyväinen tilanteeseen. En kerro mikä, ettei tunnisteta. Vaikuttaa vähän siltä, että rauhalliset fiksusti käyttäytyvät kaverit määrätään pitempiaikaisiin töihin. 

[/quote]

Vanhemmat ihmiset puhuu raukista, mutta AUK se yleensä lyhennetään. Sit RUK erikseen.

Vierailija
9/32 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 19:27"]Kyllä siellä aika helpolla määrätään. Oma poika rauhallinen kaveri ja sai jotenkin tehtyä selväksi, ettei ei RAUK:un halua (lyhennetäänkö noin, kielipoliisit?). Mutta sitten napsauttivat vuoden nakin erikoishommiin - tosin on ihan tyytyväinen tilanteeseen. En kerro mikä, ettei tunnisteta. Vaikuttaa vähän siltä, että rauhalliset fiksusti käyttäytyvät kaverit määrätään pitempiaikaisiin töihin. 

[/quote]

Vanhemmat ihmiset puhuu raukista, mutta AUK se yleensä lyhennetään. Sit RUK erikseen.

Vierailija
10/32 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa päättää itse. ei ne nyt mikään hotelli ole jossa tullessa sanotaan että ''hei, mä olen sitten sen puol vuotta!''

Vierailija
11/32 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 19:59"]Ei saa päättää itse. ei ne nyt mikään hotelli ole jossa tullessa sanotaan että ''hei, mä olen sitten sen puol vuotta!''

[/quote]

Mutta kyllähän siihen ite saa aika paljon vaikuttaa

Vierailija
12/32 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei liikaa ''särmää'' harjotteiden kanssa, eikä kaappi ole ylisiisti ja vähän huolimaton on noin muutenkin, kyllähän automaattisesti SAA sen 6 kk siellä olla.

Jos taas tahtoo johtajakoulutukseen, varmaan itsekukin sitten ottaa koulutuksen enemmän tosissaan.

sanoo mies

Vierailija
13/32 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaa päättää et onks se ite päätettävissä vai ei. Ite oon ymmärtäny et oma mielipide on merkittävin.

Vierailija
14/32 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä laitoksessa ei omalla mielipiteellä ole mitään väliä. Jos ylempää sanotaan, että ollaan yli 6kk niin sitten ollaan vaikka ei haluaisi.

Vierailija
15/32 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä sen 12kk nakin voi välttää jos alusta asti toimii sen mukaan. Jos kaikista testeistä saa parhaita arvosanoja niin se "välttäminen" on vaikeaa. Ei ne ketään asennevammaista sinne laita jolla pällitestit ja kuntotestit menny pieleen. Sillähän ne uhkailee että jos testit tahallaan tehty pieleen niin joutuu uusimaan ne jne, mutta tuskinpa. Mutta paljon aukissakin oli pakotettuja, rukissa vähemmän. Eivät olleet tietosesti siis välttäneet 12kk nakkia alusta saakka. Typerää kuitenkin kitistä enää siinä vaiheessa kun se pidempi palvelus on napsahtanu, sitten kannattaa jo yrittää sitä asennevammaakin korjata. Ei se siitä ainakaan helpotu vittumaisella asenteella.

Vierailija
16/32 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiveen voi aina esittää, mutta lopullinen päätös tehdään korkeammassa asemassa olevien herrojen toimesta.

Vierailija
17/32 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma veljeni toimi aluksi hyvin keskinkertaisesti tai vähän keskivertoa huonommin ja sitten jatkoa suunnitellessa sanoi, että jos yli puoli vuotta joutuu olemaan, niin lähtee sivariin ja näin pääsi puolella vuodella. Eli kuten aikaisemmat sanovat: ei kannata osoittaa "ylimääräistä" osaamista tai potentiaalia, vaan olla osa harmaata massaa. Oma mielipide myös vaikuttaa ja "uhkaus" sivarista vaikuttaa mahdollisesti päätökseen. Lopulta päätös tulee ylemmältä tasolta, mutta siihen voi vaikuttaa omalla käytöksellä ja asenteella.

Vierailija
18/32 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä te oikee ootte käyny armeijanne ku kerrotte tollasii "kauhu tarinoita" :D

Vierailija
19/32 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 19:29"]

Nii mut kattokaas ku poikaystävä meni armeijaa ni mietin vaa et joutuuks se sitte olemaa siel yli puolivuotta vaikkei haluais? :D

[/quote]

ahhahahahahahahahaaa :---D

Vierailija
20/32 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa itse päättää. Toiveita voi esittää, ja näille perusteluja mutta jos halukkaita ei ole tarpeeksi esim. kuljettajiksi tai johtajiksi (12kk palvelusaika), niin sitten sinne määrätään. Lisäksi esim. "laivastossa" (eli siis Merivoimien aluspalveluksessa) ei edes ole 6kk tehtäviä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän