missä vaiheessa raskautta olette alkaneet laittaa vauvan kamoja valmiiksi?
Niiku pesee nuttuja ja semmosta? ihan mielenkiinnosta kyselen. mulla rv 30 ja sairaslomalainen olen ja pähkään et uskaltaisko vielä ruveta valmiiks pistää. olen hölmön taikauskonen.
Kommentit (9)
Pikkuhiljaa pesin ja ostelin ja laitoin. Kyllä jos huonosti käy niin ei sillä raskausviikolla oo mitään merkitystä.
Rohkeesti vaan, oman voinnin mukaan. :)
äitiyslomalle jäätyäni. Hankintoja rupesin tekemään jossain rv 20 paikkeilla. Ekasta siis, tokan kohdalla ei juuri mitään tarvinnut ostaakaan.
odottavan aika tuntuu niin pirun pitkältä nyt varsinkin kun olen äitiysloman alkuun asti saikulla supistuksien takia.
eipä siinä järkeä olekkaan. mut kaikki tunnetilat ei ole järjellä selitettäviä. joten en luule että se suoraan olisi uhka vauvalle koska laitan kamppeita valmiiksi. t:AP
pari kuukautta ennen laskettua aikaa. Jäivät liikkeeseen säilytykseen ja mies haki ne, kun olimme vauvan kanssa laitoksella. Kotona oli vain äitiyspakkaus nurkassa odottamassa, kun äitiysloma alkoi viisi viikkoa ennen laskettua aikaa. Ensimmäisen viikon käytin kaappien, varastojen ja kodin täydelliseen siivoukseen ikkuinoiden pesuineen. Vasta viikolla 36 tutkimme pakkauksen sisällön. Säästimme pienet valkoiset vaatteet (50-60 cm), vuodevaatteet, pyyhkeen, tilpehöörin, toppapussin ja laatikon. Loput vein Pelastusarmejalle.
Tämän jälkeen viikon aikana ostimme sängyn, sitterin, ammeen, harsoja sekä vaatteita. Sitten pesin vauvan tekstiilit, petasin sängyn ja pyörittelin peukkujani kokonaisen viikon ennen kuin vauva syntyi viikolla 38+0. Synnärilaukun pakkasin lähdön hetkellä, mutta se meni kolmannella kerralla jo ihan rutiinilla.
Samoin olen toiminut hankintojen kanssa kahden vanhemmankin lapsemme kohdalla. Vauvavalmistelut on aloitettu joka kerta äitiyslomalle jäämiseni jälkeen. Olemme jokaisen lapsen kohdalla laittaneet kaikki vauvajutut kiertoon heti, kun lapsi kasvaa niistä pois. Mitään emme ole säästäneet. Siksi kaikille lapsille on hankittu tarpeisto uudestaan.
Tokassa ja kolmannessa puolenvälin kieppeillä. Nyt on 1,5vkoa laskettuun aikaan ja on vielä hommia tekemättä. Mutta vaatteet on pesty ja laitettu kaappiin.
Esikoisen kanssa pari viikkoa ennen laskettua aikaa. Nyt toista odottaessani viimeisilläni en ole hankkinut muuta kuin tutteja ja vaippoja ihan viime päivinä.
Äitiyspakkauksella pääsee hyvin alkuun. Myös vauvan synnyttyä kaupat ovat edelleen auki. Jos oma kunto on huono, niin joku voi käydä kaupassa.
Ymmärrän kyllä, että moni sekoaa raskaudestaan ja hankkii tyyliin kuudet kengät vauvalle viikolla 20. Kuten eräs työkaverini...
Itellä tuli ekasta lapsesta lähtö rv 36 ja muutenkin voi olla tosi raskasta loppuvaiheessa. Kannattaa pistää ajoissa kaikki valmiiksi, myös sairaalakassi.