Joku ilkeä ihminen rikkonut 2-vuotiaan leikkiauton
Poika sai ukiltaan lahjaksi akkukäyttöisen poliisiauton, joka on ollut pojalle tärkein ja rakkain lelu, ajellut sillä joka päivä.
Oltiin pari päivää reissussa (asutaan kerrostalossa)
Ja sillä aikaa joku oli hinannut auton leikkivälinevarastosta pihalle, rikkonut ja jättänyt sateeseen.
Että voi olla ihmiset tyhmiä ja julmia :(
Nyt sitten poika ei muusta puhukaan kun siitä, että joku rikkonut hänen autonsa. Auto oli aika kallis joten toivottavasti menee kotivakuutukseen..
Harmittaa kyllä äitiäkin! :(
Kommentit (44)
Ja ap:n lapselle tuo oli tärkeä ja ihana leikkiauto, jollaista ei saa toista. Enpä usko, että sinä kohauttaisit olkapäitäsi, jos oma autosi olisi kadonnut pihasta.
Mutta äläpä usko sitten. Meiltä on muuten auto kerran varastettu, eikä se aiheuttanut mitään olkapäiden kohauttelua kummempaa. Vakuutukset on kunnossa. Ja mitä omaisuudenhoitoon tulee, se on todella tylsää puuhaa, enkä viitsi sitä tehdä, koska minun ei ole pakko. Se ei vaan ole minun juttuni. Tietenkin jos ap:n tavoitteena on kasvattaa piinkova omaisuudenhoitaja, ehkä on hyväkin korostaa rahan ja tavaran keskeistä merkitystä mielihyvän tuottajana jo taaperoiässä. Itse en vaan näkisi tällaista elämänasennetta kovin tavoiteltavana.
sitten saitte sen hyvässä kunnossa takaisin. Ainakin minua kiukuttaisi saada auto takaisin jossa on kaljoiteltu ja ehkä jopa ulosteilla töhritty (ei harvinaista nykyisin), sillähän sitä olisi kiva perhettään jatkossa kuskailla...
Kyllä mua ainakin harmittaa rankasti, jos auto hajoaa tai varastetaan. Siihen kuluu ylimääräistä rahaa ja vaivaa. Ei minulle ole tunnearvoa autoon mutta kun rahaa ei ole mielinmäärin käytössä, harmittaa kaikki ylimääräinen ja turha rahanmeno.
Suurin osa meistä kuitenkin suree jos omaisuus tuhoutuu tulipalossa, vaikka ei mitenkään erityisen kiintynyt olisikaan esineisiin. Ja suurimmalle osalle meistä myös omaisuudella on tunnearvoa ja muistot ovat tärkeitä.
Toivottavasti tämä joka ei arvostaa tavaraa, sentään opettaa lapsilleen että toisten omaisuutta ei saa tuhota tai varastaa.
Jos olisin ap, tekisin rikosilmoituksen asiasta, koska auto on varastettu lukitusta tilasta. Aivan samalla tavalla tekisin rikosilmoituksen, jos pyöräni tai lasten pyörä varastettaisiin lukitusta varastosta.
ja omistamistamme tavaroista pidämme hyvää huolta. Muustakin omaisuudestamme pidämme hyvää huolta jo siksikin, että se vaikuttaa muihinkin ja on vastuullista. Sen suhteen käytämme toki myös ammattilaisia tarpeen mukaan. Emme halua opettaa lapsiamme tuhlailevaan kertakäyttökulttuuriin, vaan opettaa, että maapallo ja sen luonnonvarat ovat rajallisia ja niitä pitää vaalia ja säästää tulevillekin sukupolville.
Minullekaan ei ole samantekevää mitä ihmiset toisilleen tekevät, mutta se on aika samantekevää mitä he tekevät tavaroilleen, siis omilleen. Ja ehkä tämän asenteen takia meidänkin perheelle on siunaantunut paljon maallista omaisuutta, koska siihen ei ole koskaan kiinnitetty hirveästi huomiota. Fokus niinsanotusti on ollut muissa asioissa.
Mutta äläpä usko sitten. Meiltä on muuten auto kerran varastettu, eikä se aiheuttanut mitään olkapäiden kohauttelua kummempaa. Vakuutukset on kunnossa.
Ja mitä omaisuudenhoitoon tulee, se on todella tylsää puuhaa, enkä viitsi sitä tehdä, koska minun ei ole pakko. Se ei vaan ole minun juttuni. Tietenkin jos ap:n tavoitteena on kasvattaa piinkova omaisuudenhoitaja, ehkä on hyväkin korostaa rahan ja tavaran keskeistä merkitystä mielihyvän tuottajana jo taaperoiässä. Itse en vaan näkisi tällaista elämänasennetta kovin tavoiteltavana.