Millaisen ulkoiluasun omistat
Minkä merkkinen, hintaluokka suunnilleen? Kuinka hyvin se pitää vettä jos rankkasadekuuro yllättää? Onko ollut laadultaan kestävä? Suositteletko?
Kommentit (11)
Hyvalla ilmalla menen ulos ilmaan sopivilla vaatteilla, huonolla ilmalla pysyn sisalla.
takki:
http://shop.peakperformance.com/FI/item/G34771003/?partner=5304&t_type=…
housut:
http://shop.peakperformance.com/FI/item/G38103002/?partner=5304&t_type=…
Yhteensä hintaa about 600 euroa. Olen ollut tyytyväinen.
Raiskin tuulitakki ja -housut. Tosin ne on vähän viileämpään säähän. Ne kestävät pientä vesisadetta, mutta eivät ole mitään gore-texiä - mä en semmoista lenkkiasua haluaisikaan, koska vedenpitävä hengittää huonommin.
Housut on joustavaa ja hiljaista materiaalia, tosi ihanat päällä.
En enää muista, paljonko maksoivat. Olisko olleet 150 e yhteensä.
yhtenäistä pukua. On Adidaksen tuulipuvun takki, kestää tihkusateen. Sitten on jonkun toisen merkkivalmistajan (Nike tms.) löysät ulkoiluhousut, tosi kevyet ja hyvät jalassa, kestävät myös tihkun ja kuivuvat nopeasti. Sitten on Rönischin juoksutrikoot, ja Adidaksen juoksutrikoot.
En tarvitse vedenkestäviä, jos sataa kaatamalla niin koitan välttää ulkoilua ja jos en voi välttää, kastun. Ei se vesi haittaa, se on vaan vettä ja kotona menen kuitenkin suihkuun.
kesäkeleille lisäksi Haglöfsin ohuempi tuulipuku. Goretex pitää vettä, mutta ei hengitä yhtä hyvin kuin tuo ohuempi. Mä olen ihan fani, Haglöfs on lyömätön merkki niin vaatteissa kuin laukuissakin. Kenkiä en ole vielä hankkinut, mutta ne on varmaan seuraavaksi vuorossa.
Hintaa n. 600 e yht.
Pitääkö se vesisadetta?
ja north facen softshell-takki. Näillä pärjännyt...
keväällä ja syksyllä on mun öljykankainen dusteri (="cowboy takki") ja jalassa farkut tms.
Tuo on loistava takki, kurat on helppo pyyhkiä pois (meillä on koira eli ulkona on pakko käydä säällä kuin säällä). Ja pitää kaatosateenkin.
Mitään ulkohousuja mulla ei ole välikauteen.
Talvella on toppahousut ja -takki.
Kesällä laitan jonkun sadetakin, jos sataa vettä.
vähän viileämmille on luhdan puku. Se on ihan ok kestoltaan, mtuta on mulla parempiakin ollut. Pitää kevyen sateen, muttei pitkää rankkasadetta. HInta oli alle satasen.
Talviasu sit joku torstain tms.