Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä avuksi kun kun olen koko ajan tosi ärtyisä?

Vierailija
06.06.2011 |

En tiedä onko kyseessä PMS vai mikälie hormonaalinen häiriö(??), mutta tuntuu että olen koko ajan "pinna kireellä" ja olen todella inhottava etenkin miehelleni. Itsekin ymmärrän ettei tämä ole normaalia, mutta tuntuu etten vaan voi tälle mitään. Aggressiivisuus korostuu etenkin tiettynä aikana kuukaudesta, mutta kyllä tuntuu siltä että on jatkuva ***tus päällä ja pimahtelen ihan miten sattuu. Mikä avuksi? Lääkäri vai luontaistuotekauppa? Mielialalääkkeet vai B-vitamiini? Apua??

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

helokkiöljykapseleista, ja yleensä "pinna kireällä" oloon myös B-vitamiinien tehokuurista. Kannattaa kokeilla näitä ensin.Minkä ikäinen olet, voisko olla myös jotain hormonaalista?

Vierailija
2/11 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yleensä parempi fiilis kun olen päässyt harrastamaan liikuntaa edes vähän.

Miten syömisesi? Voitko hyvin sillä saralla? Vatsa toimii hyvin?

Jos on turvonnut olo ja vaikea olla, niin siitäkin tulee äkkiä ärtyisäksi. Etenkin menkkojen aikana se tosiaan korostuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tupakkaa, lopeta se. Ärsytys vähenee merkittävästi.

Vierailija
4/11 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa takuuvarmasti.

Vierailija
5/11 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkin vaihto voi auttaa.

Vierailija
6/11 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40+, olen laihduttanut 10kg, vatsa toimii hyvin, syönyt B-vitamiinia (en tiedä olenko tarpeeksi?? Paljonko pitäisi?), kokeillut myös Opamoxia, ulkoilen mielestäni riittävästi. Yritän laskea edes 10:een mutta ei oikein onnistu... Muita vinkkejä? Jos tää olis jotakin hormonaalista niin miten sitä tutkitaan? Lähteekö terveyskeskuksen lääkäri sitä jotenkin tutkimaan? Onko se käynti ajanhukkaa?

Vierailija
7/11 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En polta enkä käytä ehkäisypillereitä.

Vierailija
8/11 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin kilpirauhasarvot.

lääkäriin > labraan

Vierailija
9/11 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi-oliiviöljy-vesi-seokseen. Kokeile kalaöljykapseleita E-EPA tai E-EPA+E-DHA.

Vierailija
10/11 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin vajaatoiminta aiheutti ensin pitkäkestoista ärtyisyyttä. Siis juuri sellaista, että itsekin tajuaa että oikeasti ne asiat eivät ole niin isoja, mutta vitutus on... Onneksi sitten ärtyi siihen vaiheeseen, että vain raivosin ja itkin. Onneksi, koska Suomessa viitearvot on niin paljon laveammat kuin muualla maailmassa, että en olisi saanut testejä ellen olisi apinanraivolla niitä vaatinut. Arvot olivat mulla melkein normaalit (Suomen mittapuulla, esim. Ruotsissa olisivat olleet jo aivan liian korkeat), mutta lääkäri suostui kokeilemaan lääkitystä. Olo parani todella paljon jo pienellä annoksella, joten lekurikin sitten viimein uskoi että kyse oli kilpparista.

Selvitä asia. Voihan tuo olla myös hormonaalista, masennusta ym. Ihmiset oireilevat niin eri tavoilla eri vikojen takia.

Vierailija
11/11 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheuttaa stressi ärtysyyttä ja menee hermot helposti. Tai jos menee miehen kanssa huonommin, siis ei mitään merkittävää vaan monen pikkuasian summa.. Juteltiin kunnolla pitkään eilen miehen kanssa ja nyt on parempi mieli eikä ole ollut pinna niin kireällä.