Kenellä (muilla) mies EI saa pestä pyykkiä?
Meillä mies ei oo ikinä pessyt pyykkiä enkä anna jatkossakaan pestä. Se on asia jonka teen vaan mä.
Kommentit (27)
Mies osaa kyllä lajitella ja käyttää pesukonetta mutta laittaa pyykit narulle aina ryppyisenä. Minusta pyykinpesu on yksi mieluisimpia kotitöitä ja hyvin vaivatonta enkä näe sitä hankalana asiana huolehtia.
apua kotitöissä, niin pyykkäämisen hoitelen kyllä mielummin itse. Pyykkikorin pohjalle kun tahtoo jäädä odottelemaan aina jotain tekstiilejä jotka vaatisivat hienopesua tai peräti käsinpesua. Mutta kun mies innostuu pyykkäilemään niin hän tunkee kyllä kaiken mahdollisen samaan koneeseen ja 40 asteeseen. Ja toinen on kuivausrumpu - ihan kaikkea mahdollista kun ei sinnekään tarvitsisi laittaa.
Mun mies ei ole ollenkaan kädetön. Mutta hoitelen mielelläni itse näitä. Onhan meidän taloudessa paljon sellasta remppa- ja korjaushommaa, jossa mä taas näen parhaimpana pysytellä vähän taka-alalla...
Taikka omat vaatteensa saa pestä ja lakanat/pyyhkeet/ vaipat, mutta mun ja lasten vaatteisiin ei saa koskea.
En myöskään usko etteikö mies osaisi lajitella pyykkejä tai ripustaa kuivumaan niin etteivät ole miljoonassa rypyssä jos haluaisi sen tehdä, mutta meillä mies ei vaan näe syytä lajitteluun tai huolelliseen ripusteluun. Hän ei ole kiinnostunut jos vaatteet ovat ryppyisiä tai epämääräisen värisiä. Minä taas haluan että valkoinen paita on valkoinen eikä harmaa ja inhoan silittämistä joten hoidan näin ollen omat ja lastenpyykit.
(kyse ei ole tyhmyydestä tai ilkeydestä, vaan ainoastaan välinpitämättömyydestä. Mulle esim. on taas aivan sama onko auto aina puhdas ja kiiltävä kun sillä olen lähdössä johonkin)
ja häntä kohdellaan aikuisena, hän kohtelee minua aikuisena.
Meillä molemmat saavat tehdä mitä tahansa, mutta ovat riittävän aikuisia ollakseen myös järkeviä.
Meilläkin muuten kumpikin keskittyy siihen mitä osaa. Joten mä pesen pyykit, miehellä sitten muita askareita. Mut ilmeisesti tää malli on oikea vain toteutettuna niinkuin teillä?
löytäneet? Mä tein vuosituhannen mieslöydön ja hän tekee kaikki kotityöt.ja kokkaa. Mä en edes tiedä mikä on siivousrätti ja miten pyykkikonetta käytetään, Mä keskityn siihen mitä mä osaan ja ukko siihen mitä hän osaa, hyvin yksinkertaista ja toimivaa.
Siksi teen sen itse.
mies ei halua, eikä hänen tarvitse sitä tehdä.
Meillä minä teen kaikki kotityöt ja mies saa maata sohvalla työpäivän jälkeen, tuohan hän rahat talouteemme.
Näenhän minäkin mieheni kalsarit vaikkei mun pikkareita näkiskään. Ja juu ei, se ei ole meidän miehen pyykkäämättömyyden syy. Osaa tunkea yhtälailla koneeseen sekalaisesti pyykit kuten minäkin ja laittaa jopa jonkun ohjelmankin. Mutta ripustamisessa olis parantamisen varaa. Mua ei natsaa silitellä vaatteitta, joten ripustelu on oltava tarkkaan. Ja mitäs sitä kotiäitinä muuta tekis kun laittelis pyykkejä.