Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

uuteen viikkoon LOKALAHJAT ja MAMMAT!!!!

31.10.2005 |

heipsan vaan kaikille!

pistin uutta pinoa pystyyn uuden viikon kunniaksi,hyppikäähän tänne!

kävin juuri odotus-puolella tsemppailemassa vielä isomahaisia,toivotaan että pian saadaan loputkin tänne!hiljaista kyllä alkaa jo siellä olla..

meillä menee arki ihan ok,vauva on edelleen tyytyväinen tapaus.

neuvola on torstaina,saa nähdä paljonko on kokoa tullut lisää.(vai onko..)yöt on mennyt yllättävänkin hyvin,kun vaan vieressä nukuttaa..

miten muilla menee?

-nasuli ja neito 2vkoa ja 2pvää

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin välillä pinoa kasvattamaan.

rauhallisesti menee meillä edelleen tytyn kanssa,aika kivasti ovat isommatkin suhtautuneet.ei mitään kummoista mustasukkaisuutta tms.

WAIMO kyseli haluista;aika vähissä ovat kyllä täällä..johtunee väsymyksestä?ei ole kyllä oikeastaan tullut edes mieleen,miehelle kyllä.. ;) onko muilla vielä jälkivuotoa?mulla on edelleen.

MINSKI:kuulema jekovit-tipat on niitä,mistä ei PITÄISI tulla vatsavaivoja,devitol-tipat saattaa aiheuttaa.mutta mistäpä sitäkään varmaksi osaa kukaan sanoa..

MAMMA21:täälläkin välillä arki tökkii.. :/

ikävä tuo ero juttu teillä perhepiirissä!luulisi kuitenkin että isäsi ymmärtäisi yskän ja olisi loukkaantumatta vaikka yksin tulisikin ristiäisiin.vältetäänhän siinä todennäköisesti kiusallisia tilanteita,varsinkin kun juttu on niin tuore.

tsemppiä ja jaksamisia sinne!!

TAAVITAR:kuulostaa ikävältä teidän nyytin pulauttelu ym.vaivat.

kannattaisikohan kysäistä neuvolasta vielä,tuntuu aika voimakkaalta jos pieneltä jopa nenästä pukkaa maitoa..toivottavasti saatte selvyyttä tilanteeseen!

nyt pyyhällän hobby hallin nettikauppaan vaunu-ostoksille..

palaillaan taas!! :)

-nasuli ja kirppu 2vkoa 4pvää

Vierailija
22/47 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei pääsisi syntymään sellaista illuusiota, että meillä on aina helppoa ja hauskaa tämä vauvanhoito, niin voin paljastaa, että tänään ei ainakaan tunnu siltä. Pojan rähmivä silmä ja kipuileva masu ovat työllistäneet meikäläisen kokopäiväiseksi lohtututiksi ja olo on suhteellisen väsynyt. Vaikka nukuttiin viime yönä kahdestatoista kahteentoista, miinus ruokatauot, niin silti tuntuu että voisipa vaan nukkua. Taitaa hieman kuluttaa tuo jatkuva syöttökoneena toimiminen. Puhumattakaan siitä, että kun vauvaa sattuu, niin äitiäkin sattuu ja se jos mikä kuluttaa henkisiä voimavaroja. Sitten itketään yhteen ääneen...

Onneksi ei joka päivä ole näin uuvuttava, uskon että mielialakin kohenee huomiseksi.

NASULI: Kyllä vuotelee vielä täälläkin... Rasittavaa. Onneksi särkylääkkeitä en ole tarvinnut enää muutamaan päivään, mutta jouduin kyllä pari viikkoa synnytyksen jälkeen Panadolia napsimaan, vaikka epparihaava oli ihan pieni ja siisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittain johtuu kyllä siitä, kun kelloja siirrettiin se tunti taaksepäin, niin olen ihan poikki jo näin kahdeksan maissa. Yöllä poika herättää muutaman kerran, nukkuu vieressä, joten en edes aina muista, että monta kertaa on syönyt...Vaipat on nyt kahtena yönä pitänyt vaihtaa, kun on läpi tullut pissat.

Me käytiin lasten kanssa heti maanantaina yhdessä lasten konsertissa aamupäivällä ja eilen tiistaina vein esikoista kerhoon eli siinä meidän " kosketus ulkomaailmaan" tässä muutaman päivän aikana. Isommat lapset (4v. ja 3v.) ovat onneksi alkaneet viihtymään tuossa omalla pihallakin kahdestaan. Piha on turvallinen, ei autoteitä lähellä tms. mutta ei myöskään naapureita :( eli ihan kahdestaan joutuvat aina leikkejä kehittelemään. Ikkunasta aina vahdin, etteivät pääse mitään kolttosia tekemään. On sitä jotenkin niin sidottu tuohon vauvan ja muutenkin. Se tajusi taas tänään, kun menin ulko-ovelle ilman takkia ja heti tuntui rinnoissa se kylmyys...Argh!

Jälkivuotoa on täälläkin. Tosin välillä oli jo melkein ihan poissa ja taas vähän. Vaihtelee siis. Kunhan ei enää tulisi mitään kunnon vuotoja, en tykkää yhtään tästä jälkivuotovaiheesta!!

Mutta nyt pitää lopetella. Isommat mukulat nukkuvat jo, pitää mennä laittamaan sämpylät uuniin, kun huomasin, että leipä on ihan loppu tästä talosta. Isäntä on vielä töissä (ei onneksi yleensä ole näin myöhään)...

t.Sinisiipi ja Poika 2vkoa+2 päivää

Vierailija
24/47 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

COPPOLA,SINISIIPI ja muutkin väsymystään valitelleet,on täälläkin yksi mamma silmät ristissä..

onneksi tyty on rauhallinen tapaus,mutta kyllähän nuo yösyötöt yms.veronsa vaatii..kuopuskin täyttää kohta neljä,joten ei ihan tuoreessa muistissa enää kaikki,ja totuttelua vaatii..

otan lisäksi pulttia kun en ehdi enkä pysty kämppää pitämään tiptop-kunnossa(hullua,tiedän!!)vauvan ja kolmen isomman kanssa.(voi miten typerältä kuulostaa kirjoitettunakin tuo,mutta minkäs sitä luonnolleen mahtaa..)

no tänään oli eka neuvola ja hyvin meni!pituutta 51cm ja painoa 3940g.

painoa tullut siis n.160g viikossa.sanoi th että ainakin eväät riittää,mikä oli huojentavaa kuulla.(jotenkin olen itse aina epäillyt tuota maidon riittävyyttä..)muutenkin kaikki vaikutti olevan kunnossa.

kuinka paljon teillä miehet osallistuu vauvan ja kodin hoitamiseen?

oon huomannut että välillä ottaa päähän tuo ukkeli..osallistuu kyllä ja tekee,mutta yleensä vasta jos vihjaisen asiasta.ymmärrän kyllä senkin että tekee raskasta työtä ja piiiiitkää päivää,joten on varmaan väsynyt.mutta kieltämättä olen joskus minäkin..

mutta nyt löpinät seis tällä erää,neito tuoksahtaa sylissä..

mukavaa loppuviikkoa! :)

-nasuli ja kirppu 2vkoa 5pvää

Vierailija
25/47 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin onneks aamulla, että se " tämänpäiväinen" neuvola onkin huomenna.. olisi ollut aikas noloa mennä innokkaana liian aikaisin :) Lähdettiin sitten viemään maitoja ja käymään isomman kaupungin kaupassa. Mies pääsi aamulla töistä; muuten oli ihan kiva päivä eilinen lasten kanssa mut ilta ja yö tuli suhrattua kahden pienemmän kanssa vuoron perään. Siispä mamma on aika poikki.

Parisuhde tuli automatkalla mieleen pitkästä aikaa ku radiossa jotain puhuttiin.. se on tyystin jäänyt lastenhoidon ja väsymyksen jalkoihin. Ärsyynnyn itseeni kun aina pitää tiuskia ja estää miehen pienetkin hellyydenosoitukset. Seksikin on jäänyt yhteen kitinän häiritsemään kokeilukertaan, mikä sinänsä olisi muuten kivaa ollutkin. Eli miestä on ikävä, vaikka vieressä onki :/

Coppola -sama vika täälläkin eli lohtutissiä annellaan illat läpeensä ja korjaillaan pulautuksia milloin mistäkin. Kurja kun ei aina maitokaan auta.. se on tosi väsyttävää ja saa " huonoäitifiiliksen" aikaan kun mikään ei helpota oloa. Paitsi aika.. jaksamista.

Lahopää ei taas muista mistä muuten oli juttua. No huomiseen ja neuvolakuulumisiin!

Äiti kolmelle ja ohi-vaipan-öisin-pissittelevä-poika

Vierailija
26/47 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä oo tullut tänne kirjoiteltua, kun kerran odotus-palstalta siirryttyäni. Lueskellut olen kyllä muiden juttuja, mut ei oo jaksanut ite kirjoitella...=/

Sit kommentteja:

Ekaks tietty SEKSISTÄ...;p

Tääl on kans himottanut jo toista viikkoa, mut oon odotellut et viimesetkin vuodot loppuis. On enään ärsyttävän pientä tuhrua, mut häiritsevää kuitenkin. Kerran ollaan kyl sekstailtu ilman yhdyntää, mut haluis kyl jo tositoimiin ilman isoa vatsaa. Ois noita asentojakin enempi mistä valita...=)

YÖSYÖTÖISTÄ:kateellisena luin, kun joku selviää kahdella syötöllä yössä, vaikka tavallaan meilläkin on helppoa, kun ei poika yöllä kuitenkaan huuda (kuten esikoinen), vaan ähisee ja puhisee nälkäänsä ja sit masuvaivojaan. Viime yö oli ihan jees, kun tajusin itekin mennä jo kympiltä koisaan (olin ihan kuitti jo kuudelta), poika kävi unille ennen kymppiä, sit herättiin 0.30,3.00,5.00,7.00 ja vikaks ysiltä, kun veikka tuli makkariin hihkumaan. Aamusyöttöjen välissä ei kyl välttämättä juuri nukuta, kun sillon alkaa jo mahavaivat, joten saan vatkata poikaa masulteen ja pystyasentoon ja sit taas rauhoittaa vähän tissille ja tarjota tuttia yms... Välillä se pistää yöllä rassaamaan, mut kun aamu alkaa valkeneen, niin mielikin paranee kummasti.

Mitenkäs teillä on OMA PAINO lähtenyt laskuun vai onko jo normimitoissa? Tääl ollaan loppuraskaudesta (+21kg) vähentynyt 12kg ja viel ois melkein 10kg tiputettavana. Kun vaan sais lähteä jo juoksulenkille, niin johan alkais ropista kilot! Kävely ja sauvakävelylenkeillä oon käynyt kotiutumisesta lähtien, mut yksin mennessä enintään 45min. lenkin, jos poju herää ruokaa vaatimaan. Mut kerran jo vaunujen kans kävin pururadan kiertään hikipäissäni (1h). Tuli kyllä hyvä fiilis!

PUKAMISTA, tulikos monille niitä synnytyksessä? Mulla oli edel. synnytyksestä parit jäänyt ja vissiin pahentuneet uudessa koitoksessa. Täs oli viikon verran tosi tuskaa 2-hädällä käyminen, mut nyt on pari päivää menny taas ilman kipuja. Ihanaa! Synnytyksen jälkeen viikkoon ei koskenut yhtään. Toivottavasti kivut ei palaa...

Eipä kait muuta täl kertaa. Nautin vielä hetken kestävästä hiljaisuudesta, ennenkun veljekset herää...=)

Ai niin, ei oo ollut MUSTASUKKAISUUTTA pikkuveikkaa kohtaan. Ainoastaan uhmaa vanhemmille aina välillä. Veikkaa pussailee, halii ja auttelee " hoidossa" laittamalla tuttia suuhun. Hauska kommenttikin tuli esikoiselta (2v8kk), kun pikku veikka oli hereillä ja katseli ympärilleen, se kuulemma " miettii...miettii mun (isoveljen) asioita" (mitähän asioita nekin mahtaa olla?!) =D

Tikrukala+pikkuveikka 3vkoa tasan

Vierailija
27/47 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin nostamaan pinoa..

pikaisesti käväisin myös odotus-puolella kurkkimassa ja nyt VALENCIAkin on lähtenyt nyytinhakureissulle.onnea matkaan ja peukutuksia!!!samoin muillekin vielä jakaantumattomille..

viime yö meni harvinaisen hyvin;vauva nukkuin klo 22-04.15!!

tosin tumppasin tytylle 80ml tuttelia sitä ennen..sitten kyllä herättyään pulauttikin kyllä kamalan lastin takaisin,että olikohan tarpeeseen kuitenkaan,kun oli kyllä tissitellytkin koko illan..eipä nämä asiat tunnu olevan yhtään sen selvempiä neljännelläkään kierroksella! :/

ÄITIKOLMELLEko valitteli parisuhteen jalkoihin jäämistä,sama fiilis täällä.välilllä tuntuu olevan oikein miestä ikävä,vaikka samalla lailla on työssä ja kotona kuin ennenkin..ei vaan kertakaikkiaan ehdi toista huomioimaan,saati yhteistä aikaa viettämään tässä vaiheessa.

iltasin oon niin poikki,etten jaksa edes televisiota katsoa.

mutta toisaalta,niin vähän aikaa lapset on pieniä ja nautin kyllä väsyneenäkin ihanasta nyytistä ja mies pysyy kyllä nurkissa pitkään.(toivon mukaan ;) )eli ehtiihän sitä joskus sitten..

mutta nyt kotitöiden pariin kun neiti nukkuu.

mukavaa viikonloppua!!

-nasuli ja kirppu 2vkoa ja 6pvää

Vierailija
28/47 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että oli mukava lukea kuulumisia sieltäkin!! :)

-nasuli

Vierailija
29/47 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli on meitä lokakuisia vielä osa kasassa :( Kivaa, kun käytte aina välillä meitä tsemppaamassa! Meinaa joskus usko loppua, että mekin saadaan nyytit syliimme.

Uskomattomalta tuntuu, että osalla vauvat on jo yli kk:n ikäisiä! Vastahan sitä alettiin jakautua?!? Käväisen aina silloin tällöin täällä lukemassa vinkkejä ja kuulumisia, jotta ei tule " yllätyksenä" vauva-aika.

Moni täällä väsymystä valittelee.. Ite saa tässä vielä jotenkuten nukuttua, mutta vaihtaisin tän odottelun vaikka heti siihen vauvan hoitoon! Hyvähän sitä on tietty nyt sanoa.. Varmaan sitten kun on tuhannen väsynyt vauvan kanssa, toivoo, että sais vaavan takaisin masuun muutamaksi päiväksi, jotta vois nukkua kunnolla ;)

Toivottavasti pääsen tälle puolelle pian nyytti sylissä! Tsemppiä kaikille! :)

Kielo ja iilimato vielä vkoilla 40+5

Vierailija
30/47 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkin tosi harmaa päivä, vettä tihkuttaa. Taidan jättää vaunuilun tältä päivältä väliin, jos ei iltapäivällä ala yhtään kirkastua. Vaikka hyväähän se raitis ilma tekisi...

Tuo imetyksen aloitus on kyllä monelle hankalaa, ja niin täälläkin. Tai ei kai se itse imetys, mutta se että riittääkö maito, siksikö vauva kitisee että on nälkä, mutta kun pulautteleekin välillä tosi paljon, ei kai sitä itke että on liian tännä massu... Joka päivä sitä miettii näitä. Eikä meidän vauva edes paljon itkeskele, onneksi!

Minä kun odotin sitä th:n kotikäyntiä että olisin kuullut paljonko juniori painaa, niin eipä sillä ollut edes puntaria mukana! Aika outoa. Viimeksi on vaavi punnittu 2 viikkoa sitten kun lähdettiin sairaalasta. Kuinka pitkiä taukoja tässä alussa teillä muilla on punnituksissa? No, ens viikolla pitäis mennä tuohon lastenneuvolaan napaa näyttämään( sitä piti laapistaa) niin jospa sitten sais sen painonkin.

Kiitos teille jotka olette antaneet nimiehdotuksia, nimen etsintä jatkuu! Taidankin soittaa tästä sinne srk:aan kasteasioissa, jos sais sen pvm:n lyötyä lukkoon.

Mukavaa viikonloppua, makeita unia vaikkakin pätkissä mammat!

Vierailija
31/47 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin menee päivät siivillä.Ei oikeen tännekään ehdi enää kuin harvakseltaan.Tiistaina kävi th kotikäynnillä ja hyvinhän se neiti oli viikossa kasvanut 300g.Meillä ollaan täysimetyksellä,vois välillä ruokkia vaikka naapurin lapsetkin.:))

Neiti heräilee tasasesti 3-4h välein läpi vuorokauden.Pysyy hereilläkin jo yli tunnin.Kyllä tuntuu olevan yhtä energinen kuin masussa ollessaan.

Aika jännä juttu kun tuntuu että parisuhde senkuin kukoistaa ja voi paremmin.Nyt vasta huomaan kuinka inhottava olin loppuraskaudesta...

No pitää hyvitellä myöhemmin...

No eipä tässä nyt muuta pitäis mennä ruuan laittoon ennenkuin neiti herää ja pitää alkaa tissittelee...

Hyvää viikonloppua kaikille!!!!(meilläpäin sataa muuten vettä:((.)

johannu&pikku-neiti 1vko4pv.

Vierailija
32/47 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopsaa käväisen.

Laitoin oman aloituksen pikkuneidin ähertämisestä, joten ei siitä sen enempää.

Seksistä: Mieli tekee!!! Jälkivuotokin alkoi tehdä loppuaan jo 9pv synnytyksestä, mutta vielä sieltä päivittäin joku pikkulorahdus rusehtavaa tulee, joten on odoteltu hommiin ryhtymistä.. jospa tässä piakkoin kuiteskin... ;-P

Nimi on valmiina tytölle, on ollut jo yli 2,5 vuotta :D Ristiäisiä vietetään marraskuun 26. päivä.

Mullakin on ikävä miestä. Etenkin nyt kun hänellä eilen alkoi taas työt! Jotenkin sitä ei ehdi kunnolla juttelemaan ja tekemään asioita yhdessä, mutta eiköhän sekin tästä ajan mittaan helpota. Mua kyllä ahdistaa kovasti kun miehellä on joka toinen viikko iltavuoro.. en tahtois olla pitkiä iltoja yksin lasten kanssa.. pihallekin jos menen niin siellä ei ole kuin muutama mamma samasta talosta, ja heidän seuransa ei vois vähempää kiinnostaa :-/ Onneksi mun vanhemmat asuu lähellä, joten sieltä saan sitten kyllä apuja, tosin en tahtois äitiänikään aina " vaivata" (vaikka hän sanookin ettei meistä mitään vaivaa ole).

Tjaah. Esikoinen heräilee päikkäreiltä. Hänenkin yöunet ovat muuten huonontuneet tässä muutaman viikon aikana. Saattaa kyllä olla ihan kasvukipuja mitä itkeskelee.. mutta mistä sen tietää vaikka kaipais äitiäkin, kun en enää samalla lailla ehdi hänen kanssaan olemaan (etenkin kun ennen vauvan syntymää nukuin usein hänen vieressään).

Aijuu, vielä tuosta esikoisesta, hän on aivan ihana isoveli siskolleen!! En olis voinut parempaa suhtautumista häneltä toivoa :)

Mutta nyt on mentävä.

Emppu ja prinsessa 16pv

Vierailija
33/47 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minakin koneella, neiti nukkuu, mina juon kofeiinitonta kahvia, ja kayn pikaisesti konella kurkkaamassa teidan viesteja, kiva lukea, etta aika monella on samat fiilikset !! Kesakurpitsa gratiini uunissa iltaa varten !!

Juotteko muuten KAHVIA paljon ?? Itsella tekee mielettomasti mieli kahvia, mutta en uskalla juoda, siksi juon siis tuota kofeiinitonta, joka ei pirista, valittevasti, mutta ainakin maistuu KAHVILLE !! En uskalla juoda, pelkaan, etta tulee vauvalle vatsanvaanteita !!

ULKOILUSTA : Kaytteko ulkona joka paiva ??? Meilla pakollinen ulkoilu, on esikoisen vienti ja haku tarhasta !! Jos saat sallii niin pienelle vaunulenkille menemme, mutta ei aina ehdi !!!

SIIVOUKSESTA : joo mulla sama juttu, haluaisi, etta paikat olisivat tip top siistit... Vaikka on kamala vasy.... Silti tartuin imuriin aamulla, ja lattiatkin tuli pestya. Ensi viikolla tulee taas kodinhoitaja, ei tarvi itse siivota !! Ihanaa, ja ennen kaikkea valtyn yli kaiken inhoamaltani silitykselta !!

JALKIVUOTOA taallakin on viela vahan, ja harmina ollut myos PUKAMAT, jotka ovat nyt paremmat, sain katilolta reseptin suppoja ja rasvaa !! Toisena harmina ollut joku ihme ematintulehdus.... Sain siihen puikkoja, ja niitakin pitaa sitten tunkea joka ilta.... Eli petihommiin, ei olla viela paasty, kun tulehdus vaivaa !!!

IMETYS :: pelkaan myos aina, etta saako vauva tarpeeksi, aina silloin talloin annan pienia maaria, 60-90 ml korviketta. Haluaisin taysimettaa, mutta tuntuu, etta pelkilla rinnoilla neiti ei nuku " rauhalllisesti" , vaan koko ajan tuhisee ja kitisee. Muuten on kiltti vauva !!!

ESIKOINEN on kiltti; valilla saa pienia raivareita, ei vauvaa kohtaan, vaan lahinna minua kohtaan, huutaa vaan, etta lopeta lopeta.... Muuten on kylla neiti " aikuistunut" , jopa yovaipan jatti pois viime viikolla, ja vain kerran on tullut pissit sankyyn yolla !!

Miten teilla muilla NUKKUMINEN jarjestetty ?? Mina nukun vauvan kanssa makuuhuoneessa, ja mies siirtyy monta kertaa yon aikana esikoisen huoneeseen patjalle, ei senkin vuoksi, etta vauva tai mina hairitsen, mutta sen vuoksi, etta muuten esikoinen haluaa tulaa meidan sankyyn !! En halua, etta han tulee meidan sankyyn, koska ei saisi siina hyvin nukuttua, koska heraan monta, liian monta , kertaa yossa imetykselle....

Nyt hetkeksi lepaamaan, ennen kuin neiti heraa !!

ÄITI92 ja neiti 3vk ja 2pv

PS Annatteko muuten vauvallenne K VITAMIINIA Mina sain annettavaksi, koska kuulemma aidin maidossa ei ole k-vitamiinia !! Vielako muut syotte rautaa itse ???

Vierailija
34/47 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on ihan ryytynyt...onkohan tämä jo jotain masennusta. Kaksi ihanaa lasta on ja molemmat suht " helppoja" toistaiseksi olleet, ei pitäisi valittaa. kaksi edellistä yötäkin on menty vain yhdellä syötöllä välillä 22.30/23-7.30, väsynytkään ei siis pitäisi olla.

Toiset puhuu kun on miestä ikävä jne...minulla ei ollenkaan. Kiva vaan, kun meni töihin, ei tartte katsella kokoajan eikä ole sotkemassa vaan lisää. Tiedän, olen liian tarkka kodin siisteydestä, mutta tämä on kyllä ihan kaatopaikan näköinen jo, vaikka riehun kun heikkopäinen siisteyden eteen. Tylsää. Niin, siis tuntuu, ettei minulla ja miehelläni ole mitään toisillemme tukea antavaa piirrettä jäljellä. Pikemminkin toista loukkaa kokoajan enemmän ja enemmän kommenteillaan. Eikö kellään ole tällaista? Vai kaikilla ihanaa vauva-arkea vaan?

Minäkin rakastan näitä kaikkia, mutta...niin mitä mutta? Hankalaa. Toisesta lapsesta ei selvästi ehdi nauttia ollenkaan niin kuin ensimmäisestä ja rytmit menee päälaelleen kaikilla. Miten mennään iltapäivällä ulkoilemaan esikoisen kanssa kun vauva on juuri noussut päiväuniltaan ulkoa? Äh.

En valita enempää. Voikaa kanssasisaret hyvin ja lähettäkää minulle vaikka potkut persauksiin että piristyisin =)

Mutu ja tytsyt 3v. ja 1kk

Vierailija
35/47 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka enuvola käynti oli meillä tänään. Th on käynyt sitä ennen kotona joten nyt saatiin kunnon paino ja pituus. Eli meidän neidillä on ikää 5vk ja 1pv ja pituus oli HUIKEAT 58,5cm ja paino 4800g. Pituus menee siis yli +2 käyrän, mut paino sitten hieman alle 0:n. Mut th sanoi, ettei paino oikein pysy perässä, kun on näin pitkä. Saa nähdä millaisiin missinmittoihin tämä tyttö vielä yltää... :)

Minulla alkoi sitten KUUKAUTISET, eli tasan 5 viikoa synnytyksestä ja siinä ne taas olivat. Esikoisen jälkeen alkoi myös pian synnytyksen jälkeen ja nyt taas... Per..le... Ja ihan täysimetyksellä ollaan niinkuin esikoisenkin kanssa, eli ei aina riitä, että imettää. Olkaa siis onnellisia te, jotka saatte olla ilman kuukautisia jopa puolikin vuotta tai vuoden. Ei ehtinyt kunnolla vielä edes jälkivuoto loppua, kun taas jo vuotaa. Kyllä harmittaa...

Mutta tämmöisiä pikaisesti tänne. Pitänee lähteä katsomaan tyttöä, kun nukkuu tuolla massullaan. Ei muuten suostu nukkumaan kuin mahallaan sisällä näin päivisin. Nukkukoon siis niin ja vahdin sitten hieman tarkemmin. Olen hieman vauhko näistä varoituksista, ettei mahallaan saisi nukuttaa...

Tuplapyhiä toivotellen, Taavitar

Vierailija
36/47 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomaton päivä.. aina kun olen istahtanut koneelle, niin mua on kaivattu toisaalla! Päivällä ehdin mitat laittaa kasvu-listaan ja sen jälkeen onkin taas touhua riittänyt. Isommat pojat kinastelee koko ajan!

Ekana omiin neuvolakuulumisiin. Meillä ollankin Taavitar ihan saman pituisia :) Tosin painoa oli hurjat päälle 6 kiloa! Jospa tää meidän on ronski ja harteikas miekkonen teidän missimittaisen neidin rinnalla ;)

Ja tosi harmi, et sait kuukautiset nyt jo. Mulla on alkanu siinä 10kk kohdalla tähän saakka; kiva et alkukuukausien ehkäisyn kanssa ei tarvi olla niin kauheen tarkka, mut sunpa siis pitää ellet toivo lisää muksuja *hihittää*

Mutu -meillä tavallaan samanlaisia fiiliksiä, ainoa et se huono omatunto ja ikäväntunne miestä kohtaan tulee harvoin ja satunnaisesti. Oon sille kyllä turhan kamala joskus just masennuspäivinä. *Potkaisee hellästi piristyspotkun*

Kahvia kuluu täällä 2-3 kuppia (isoa) päivässä. Olin koko odostusajan ilman, nyt se maistuu sikahyvälle.. en usko et vaikuttaa vauvaan mitenkään. Hitsit ku herahti vesi kielelle. No aamua odotellessa..

Nyt piipahtamaan siellä odotuksella :)

Äiti kolmelle ja poika 5 viikkoa

Vierailija
37/47 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä kiireellä pinoudun :/

Meillä on nyt isomman tytön synttärit ja olen koko viikon aikonut siivota kunnolla,mutta olen joutunut hoitamaan asioita kaupungilla. Nyt laiskistuttaa ja ruokaa pitää väsätä. Mies töissä...jne

Meillä ollaan ainakin viime yö nukuttu harvinaisen hyvin! Toissa yönä tyttö söi rintaa,pulloa, sitten kätistiin ,natistiin, oksennettiin ,tehtii kakkaa tunti tolkulla...

Onneksi aamuisin ei tarttee hirveellä kiiruulla nousta ylös kun mies vie tytön aamusella kouluun ja itse saan rauhassa tissittää vauvan ja hoivata isoaveljeä.

Tää kolmas muksu on paljon helpompi kuin kaks aiempaa! Mistä olen enemmän kuin kiitollinen! (kaks aiempaa valvottivat ,huusivat, oksentivat...)

Ainut mikä vaivaa on niskojen jumittuminen :(

Parisuhteesta:

Meillä oltiin raskauden loppuaika ilman mitään hellyyttä ja välittämistä.

Ja nyt kun miehellä ois tehny mieli, itsellä alapää vuotaa kuin niagra.

Meillä isommat lapset ovat lakanneet uskomasta kieltoja ja käskyjä.

Hirveä kisuaminen ja huuto kuului äskettäinkin :/ On ollut pakko ottaa kovat otteet ettei tuu isoja vahinkoja (mitä nyt toinen potkitaan alas sohvalta ja sitten kun menen kysymään mitä sattui, ei kumpikaan osaa vastata ja yritetään peittellä itkua)

Mies ei ymmärrä vaikka kuinka selitän millaista meillä iltapäivisin on.

Lapset kun ovat ihania kun mies tulee kotiin...

Sori tää sekava teksti,mutta just kesken kirjotuksen jouduin laittaan taas molemmat lapsukaiset arestiin...uhkasin jopa jättää laittamatta isommalle synttäreitä, kun en kerta kaikkiaan jaksa sanoa samasta asiasta päivästä toiseen! *huokaa syvään ja hartaasti*

Waimo72 & pikkuneiti 2vko 6päivää, isosisko 6v 363päivää ja isoveli 5v3kk20päivää

Vierailija
38/47 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin tänään vaunu kävelyllä tuolla syksyisessä ja utuisessa ilmassa ja oli niin hieno olo, tästä mä olen haaveillu niin kauan, oma vauveli, vaunu kävelyt, ja kaikki mikä kuuluu pienen ihmisalun elämään. Onhan tää kiirettä ja väsymystä ja stressiä välillä mutta kyllä mä silti enempi tykkään.

Paino on mulla melkein +-0 elikkä kaikki jäi sairaalaan, itseasiassa kilon olen viel laihtunut siitä mikä oli lähtöpaino. Nyt pitäis vaan treenata vatsalihaksia jos pääsis tosta vatsanröllykästä joka oli jo ennen synnytystäkin.

Ristiäisiä ollaan suunniteltu ja ne on anoppilassa 4.12. Appiukko on jo varannu meille papinkin, ihan hyvä tavallaan kun ite ollaan niin saamattomia mutta tavallaan se ei edes kysyny meiltä että kenet me haluttais, tosin tänään anoppi tuli ja kysyi et onko se ok joka meille on varattu ja mulle se ainakin sopii, ihan sama se on kun ei me oltu mietitty ketään erityistä. Mua kans stressaa se ristiäisissä kun mun isä on alkoholisti ja vaikea persoona niin jännittää että järjestääkö se jonkun show siellä ja varsinkin kun mun äidillä on uus mies niin miten ne tulee toimeen, voi olla että se jättää tulemattakin.

No nyt tuli ihan ajatus katkos kun piti välillä käydä syöttämässä toi pikkuinen " vempula" , taidampa lopetella kun kohta lähetään kauppaan.

Hyvää viikonloppua

T.Silja ja poika 3vko

Vierailija
39/47 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

elikkäs meillekkin sitten saatiin vihdoin ja viimein odotettu pikkuprinssi 26.10 ja ajattelin minäkin siirtyä tänne vauvapuolelle,toivottavasti jaksan kirjoitella paremmin,taustaillut olen ahkerammin.

suht hyvin on vauva elämä alkanut,vauva on aikas tyytyväinen mutta yöt on meillä vielä aikas rikkonaisia,syynä kyllä varmaan sekin että minulla ei riitä rintamaito täysin ja joudumme pulloa antamaan..vauveli on mahdoton syöppö,laitokselta lähtiessä vauva painoi 3370q ja nyt eilen kävi th kotona niin painoa oli jo tullu 3800g,hurja määrä minusta.

synnytyksestä sen verran et tämä oli todella hieno kokemus esikoisen synnytykseen verrattuna joka kesti 28h kaikkine ongelmineen ja nyt poika tuli maailmaan hieman alle kolmeen tuntiin,kerkesin saada kerran epiduraalin ja sen jälkeen melkeis heti rupesikin ponnistuttamaan joka oli kyllä mun mielestä synnytyksen kipein osa,mutta se palkinto kyllä jonka saimme oli sen arvoinen.

teillä on täällä jo vauvajutut täydessä vauhdissa,yritän keretä lukemaan teidän jutut vielä paremmalla ajalla ja kirjoitella sitten uudestaan,nyt täytyy mennä hiukan lepäämään kun tuo tuhisija nukkuu vielä :)

tyttilii ja vaavi 10 vrk

Vierailija
40/47 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi myös pieni prinssi :) Ja myöskin 26.10, keskiviikko aamuna klo 7:28.

Painoa 3220g ja pituutta 49cm, päänymp. 33cm.

Olen kirjoittamassa koneelle talteen synnytys kertomusta ja kunhan se on valmis laitan sen tänne ja odotus puolelle :)

Poika on sulattanut isän ja äidin sydämet täysin, sekä serkkujopan ja tädit, että isovanhemmat!!! :' ) <3

Kaisa ja poika 10 päivää