Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

uuteen viikkoon LOKALAHJAT ja MAMMAT!!!!

31.10.2005 |

heipsan vaan kaikille!

pistin uutta pinoa pystyyn uuden viikon kunniaksi,hyppikäähän tänne!

kävin juuri odotus-puolella tsemppailemassa vielä isomahaisia,toivotaan että pian saadaan loputkin tänne!hiljaista kyllä alkaa jo siellä olla..

meillä menee arki ihan ok,vauva on edelleen tyytyväinen tapaus.

neuvola on torstaina,saa nähdä paljonko on kokoa tullut lisää.(vai onko..)yöt on mennyt yllättävänkin hyvin,kun vaan vieressä nukuttaa..

miten muilla menee?

-nasuli ja neito 2vkoa ja 2pvää

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari viime yötä on mennyt neidillä hyvin, johtuen IHAN VARMASTI Disflatylista ja Reladropseista :) Neiti nukahtaa heti syötön jälkeen uudelleen, saattaa pikkuisen masua ensin inahtaa mutta siinä kaikki! Ja uskon todellakin sen johtuvan noista " lääkkeistä" , koska heti kun ne aloitettiin niin yöriehumiset loppuivat!

Pirteämpi Emppu kera prinsessan 18pv

Vierailija
42/47 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on mennyt Rikun kanssa hienosti.

Vähän on jätkällä vatsanväänteitä, mut ei ne yö-unia haittaa.

Isosisko (1v 3kk) on vähän mustis. Riku on saanut pari kertaa jopa avokämmenestä naamalle, kun sisko on suuttunut veikan saamasta huomiosta.

Seksi:

Tekis jo mieli, mut odotellaan vuodon loppumista.

Alapää on parantunut hienosti. Välillä alkaa vähän kolottamaan jos on liikaa ollut liikkeellä.

Lenkkeily ollaan jo aloitettu ja ratsastamisen meinaan aloittaa joulukuussa.

Milloin loppuu tuo vauva kakkaaminen joka vaippaan?

Mä en enää muista...

Isosisko joutuu ens keskiviikko leikkaukseen. Mä en voi Vauvan takia jäädä sairaalaan yöksi, joten mies jää siskon seuraksi.

Mä olen jo nyt paniikissa, kun tuo on eka isompi operaatio ja en voi olla 100% mukana, kun pitää imettää vauvaa.

Mun iso vauva!!!! :(

Urkki ja Riku 2 viikkoa tasan! (ai niin, vitskut pitäis aloittaa tänään)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on alkanut olla 1kk 1vrk vaavillamme rintaraivareita yhä enenevässä määrin iltaisin, ja parina aamuna oksennusta vieläpä.

Ei ole kivaa, luulen että ongelman ydin on taas kuten esikoisellakin, ne suihkutissit. En jaksa selittää enempää, on vaan aika rankkaa.

Ulkoilut: ei olla juurikaan ulkoiltu vielä. Itselläni on tuo leikkaushaava yhä, ja esikoinen on ollut kohta viikon vatsataudissa kuumeissaan, ja ei tuonne ulos ole kiirettä ja mikään pakko mennä. :)

Paino: tullut takaisin muutama kilo lisää, alussahan tipahti niin hyvin, että oli enää 2kg raskauskiloja, mutta se nousi taas 5kg jo tässä imetyksen ja kasvaneen ruokahalun ja yövalvomisten myötä. Ehtiipä tässä kai laihtua taas joskus...

Kahvi: juon kupillisen päivässä kyllä ihan surutta, nyt kun olen testaillut kuukauden, että ei se määrä vielä vaikuta vauvaan mitenkään. Jos joku ruoka-aine vaikuttaa, niin chili ja herneet...

Painoa on varmaan vaavillamme 4,3kg, ja pituutta 55cm arvioisin, huomenna mitataan taas. Silmät alkaa avautua ja väriä arvuutellaan, tummanharmaalle näyttää mutta tulisiko ruskeat..? Vaatekoko 50cm jäi nyt vihdoin pieneksi, ja 56cm on hyvä. 62cm on käytössä myös jo ohella, mutta siitä saa vielä kääntää hihoja ja sitoa lahkeita sukilla, riippuen vaatemallista...

Vierailija
44/47 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies töissä, joten rauhallista päivää vietetty lasten kanssa ulkoillen. Nyt pienemmät nukkuu kerrankin yhtä aikaa! Onko kenelläkään muulla kova makeannälkä.. mulle iskee ihan hillitön aina jos on omaa aikaa; ei siis tosin kovin usein ;) löyty onneks lakua kaapista.

Meillä ei muuten enää kakata joka vaippaan, 2-3 kertaa yleensä eli ennen aamupäiväunia ja sit illansuussa. Pissavaipan saa vaihtaa usein; eli painavia on ja sit välillä (kuten olen kertonutkin) kastuu vaatteet vaikkei olisi edes täysi vaippa.

Lokaäiti-05, mulla myös suihkutissiongelma; nyt tosin lievempänä kun lypselen maitoja pois. Silti poitsun on vaikea ehtiä nielemään kaikki; you know. Jaksamista asian kanssa sinnittelyyn.

Huhuu, Mamma21, missäs oot? Ja blacka ja kumppanit.. pinoon vaan.

Äiti kolmelle ja poika 5viikkoa

Vierailija
45/47 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinhän tässä menee, vaikka jotain masennusta tuonne aiemmin olinkin vääntänyt.

Pumppailusta laitoinkin oman aloituksen tuonne, jotenkin hukassa olen sen asian kanssa. kaikkeen kun pitäisi löytyä selkeä rytmi, että tämä tehotäti osaisi toimia ;) Kyllä on miehessä ja naisessa eronsa mm. aamuaktiivisuudessa - ainakin tässä taloudessa. Vaikka nukun vauvan kanssa ½ tuntia pidempään niin saan tunnissa enemmän aikaan kun mies itsensä kanssa 3 tunnissa!

Tyttö kasvaa hurjaa vauhtia, mittoja en tiedä, mutta yli 4kg on jo (kotiin tullessa 3040g) ja pituuttakin on täytynyt tulla, kun 50cm vaatteet ei todellakaan enää mahdu. Snif.

KAKKAA ei tule enää joka vaippaan vaan jsut noin 2-3 kertaa päivässä ja kauheen väännön tuloksena (ummetusta? - miten sitä ehkäistään?) ja se pursuaa vaipoista. Mitä vaippakokoa muuten käytätte? Luulin, että voisin vielä käyttää Pampersin 2-5kg, mut pakko siirtyä isompaan, kun pursuaa tosiaan yli nuo.

Meillä muuten nukuttiin viime yönä 23-05! Syötiin nopsaan ja jatkettiin unia 7.15 asti ja siitä sit vielä melkein ysiin. Mulle sopis tommonen rytmi hyvin.

Voimia kaikille ja iloista sunnuntain jatkoa toivottelee Mutu ja tyty

Vierailija
46/47 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkumies tosiaan syntyi 27.10 vauhdilla.Synnytyksen kesto 55 min.Selvisin kuitenkin ilman tikkejä ja repemiä.:)Mitään kivunlievitystä ei ehditty antamaan eikä ehditty edes synnytyssaliin vaan pyöräytin pojan tutkimushuoneen sängylle.:)

Miska,pikkumies on hyvin rauhallinen ja tyytyväinen vauva.Yöllä herää 3h välein syömään,yleensä 3x yössä.Ekoina öinä heräsi tiheämmin, ja silloin olin aika väsynyt, että oli pakko itsekin lepäillä päivisin kun vauva nukkui.Miska on täysimetyksellä.Ja onkin aika kova poika tissittelemään.Tuttia ei ole myöskään hänelle annettu/katsottu tarpeelliseksi vielä.

Miska nukkuu 3x päivässä 2-3h päiväunia ja aina välissä valvoo 1,5-2h.Minusta valvoo ikäisekseen aika paljon.Katselee kovasti lamppuja,selältä kääntyy kyljelleen,viihtyy hyvin sitterissä katsellen meidän touhuja.Ihan erilainen kun esikoinen taas ei oikein viihtynyt kauaa paikoillaan, että sai häntä keinutelle etc kovastikin.Illalla on hieman sellasta torkkumista ja enempi valveilla, ei silloin yleensä nuku pitkiä unia enää.

Ulkoiltu ei olla vielä kuin mitä on autoon menty ja sieltä pois.Ensi viikolla sitten kun tulee 2 viikkoa täyteen.

Tänään kylvetettiin eka kerran, ja Miska suhtautui tosi rauhallisesti ja tykkäsi kovasti kylvystä.Napatynkä irtosi jo 4 vrk ikäisenä(tuntui kovin aikaiselta meistä ?).

Esikoinen 4v on suhtautunut Miska-vauvaan tosi hyvin.:) On kovin auttavainen ja hellä vauvalle;pusuttelee ja halii.Ei ole ollut mustasukkainen.Mies on vielä isyyslomalla melkein 2 viikkoa niin ehtii tietysti esikoistakin huomioida tarpeeksi.

Koirat myös suhtautuneet vauvaan hyvin.Molemmat kävi haistelemassa, kun kotiuduttiin.

Huomenna meillä on eka neuvola.Laittelen Miska-vauvan mittoja sitten.:)

URKKI: Käytkö jossain tunneilla vai missä ratsastat ?

Mä kävin tallilla tänään eka kerran synnytyksen jälkeen.Molemmat lapset mukana.Vauva nukkui tallinomistajan sisällä/kotona sillä aikaa kun hoitelin esikoisen kanssa ponia ehkä ½ h.Ensi viikolla tarkoitus mennä jo ratsastamaan hieman kevyesti, koska oma vointi hyvä.Mies lähtee sitten mukaan vauvaa vaunuttelemaan tai sitten jätän maitoa kotiin jos huolii pullosta.

Ristiäiset pidämme jo 27.11, jolloin Miska on 1 kuukauden ikäinen.Tykkäämme pitää ne mielummin aika pian ns.alta pois.:)Setäni on pappi ja hän kastaa Miskan.

ponnyt ja pikkumies 10 vrk

Vierailija
47/47 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu on mennyt ristiäisten merkeissä... Eilinen leipoessa ja tänään oli sitten juhlat.

" Pieni" poikamme sai kasteessa nimen Jami Nuka Mikael.

Nyt väsyttää, joten palailen huomenna iltapäivällä asiaan neuvolan jälkeen.

Mami ja Jami 1kk 5pv