Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiheettomasta LS-ilmoituksesta pitäisi automaattisesti sakottaa.

Vierailija
21.06.2011 |

Loppuisi näiden av-kyylääjien ilmoitteluinto lyhyeen.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta parempi, että ilmoituksen voi tehdä (ja PITÄÄ tehdä) jo silloin kun on huoli, vaikka huoli SAATTAA olla aiheeton, kuin että olisi tosi korkea kynnys ilmoittaa.

Ideahan on juuri se, että ilmoittajan ei tarvitse itse lähteä pohtimaan ja selvittelemään onko huoli aiheellinen vai ei - eihän hänellä usein ole siihen mitään mahdollisuuttakaan. Ilmoitus ei ole mikään häpeä perheelle josta sellainen on tehty, sitten vasta selvitellään, ja voi ihan hyvin olla että huoli on aiheeton.

Mikä tämä on tämä hirveä lastensuojelun pelko ja viha täällä? Eikö meidän pitäisi kaikkien olla yhtä mieltä siitä että hyvä kun lapsia suojellaan?

Vierailija
22/27 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämää ja tekevät kiusallaan ja kateuttaan ls-ilmoituksia perheistä, joissa sitä elämää on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sellaista tosiaan tapahtuu (en oikein jaksa uskoa, että oikeasti niitä ilmoituksia kovin paljon tehdään, kunhan täällä räksytetään), niin onhan se ikävää, mutta jos se kerran on yleistä niin kyllä se on lastensuojelun väellekin tuttua ja ymmärtävät hyvin ettei jokaisen ilmoituksen takana ole yhtään mitään järkeä.

Sitä suurempi syy olla välittämättä.

Vierailija
24/27 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sellaista tosiaan tapahtuu (en oikein jaksa uskoa, että oikeasti niitä ilmoituksia kovin paljon tehdään, kunhan täällä räksytetään), niin onhan se ikävää, mutta jos se kerran on yleistä niin kyllä se on lastensuojelun väellekin tuttua ja ymmärtävät hyvin ettei jokaisen ilmoituksen takana ole yhtään mitään järkeä. Sitä suurempi syy olla välittämättä.

Ja jos ei omalle kohdalle satu niin hyvä on huudella että alkää välittäkö. Olen ennenkin kertonut täällä hullusta naapurista joka tehtailee niitä ilmoituksia. Viimeisin naapurista jolle sossu oli sitten sanonut että taas ilmiselvää kiusantekoa. Vaikea hänen on ohittaa tuollaista olankohautuksella kun ei ole koskaan ollut ls:n kanssa missään tekemisissä ja on ihan tavallinen työssäkäyvä perhe.

Mutta hullu senkun porskuttaa, itse se on kohta 50v pienen lapsen yksinhuoltaja josta pitäisi tehdä ilmoitus kun 4v joutuu olemaan niin epävakaissa oloissa.

Vierailija
25/27 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sotii pahasti oikeudentajuani vastaan. Ei mene oikein asiat siinä kohtaa, ja minä olen sentään asioista välittävä ihminen, jolle lasten etu on hyvin hyvin tärkeä asia.

Jos minä tekisin jostakin asiasta jonnekin ilmoituksen, tekisin sen jokatapuksessa rehdisti ja suoraselkäisesti omalla nimelläni. Ottaisin täyden vastuun aikuisena yksilönä sanoistani. Jos joku perhe tosiaan on vaikka väkivaltainen ja lapset todellakin puuttumisen tarpeessa, niin ei tietenkään silloin ilmoittajan yhteystietoja annettaisi eteenpäin.

Mutta siinä tapauksessa että ilmoittajan motiivi on ollut kateus, viha, luonnehäiriöinen kiusanteko tmv. olisi ihan oikein että hän kärsisi tavalla tai toisella teoistaan. Oikeuden edessä ja myös yhteisönsä edessä.

Vierailija
26/27 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sotii pahasti oikeudentajuani vastaan. Ei mene oikein asiat siinä kohtaa, ja minä olen sentään asioista välittävä ihminen, jolle lasten etu on hyvin hyvin tärkeä asia. Jos minä tekisin jostakin asiasta jonnekin ilmoituksen, tekisin sen jokatapuksessa rehdisti ja suoraselkäisesti omalla nimelläni. Ottaisin täyden vastuun aikuisena yksilönä sanoistani. Jos joku perhe tosiaan on vaikka väkivaltainen ja lapset todellakin puuttumisen tarpeessa, niin ei tietenkään silloin ilmoittajan yhteystietoja annettaisi eteenpäin. Mutta siinä tapauksessa että ilmoittajan motiivi on ollut kateus, viha, luonnehäiriöinen kiusanteko tmv. olisi ihan oikein että hän kärsisi tavalla tai toisella teoistaan. Oikeuden edessä ja myös yhteisönsä edessä.

jos ilmoittaja kertoo nimensä, se kerrotaan myös sille kenestä ilmoitus on tehty.

Siksihän niitä nimettömiä ilmoituksia tehdään. Ei siinä viranomaisilta haluta mitään salata, vaan siltä ongelmaperheeltä.

Jos siis voitaisi tehdä niin, että ilmoituksen voi tehdä nimellä, mutta sitä ei kerrottaisi eteenpäin, se muuttaisi tilanteen.

Vierailija
27/27 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sotii pahasti oikeudentajuani vastaan. Ei mene oikein asiat siinä kohtaa, ja minä olen sentään asioista välittävä ihminen, jolle lasten etu on hyvin hyvin tärkeä asia. Jos minä tekisin jostakin asiasta jonnekin ilmoituksen, tekisin sen jokatapuksessa rehdisti ja suoraselkäisesti omalla nimelläni. Ottaisin täyden vastuun aikuisena yksilönä sanoistani. Jos joku perhe tosiaan on vaikka väkivaltainen ja lapset todellakin puuttumisen tarpeessa, niin ei tietenkään silloin ilmoittajan yhteystietoja annettaisi eteenpäin. Mutta siinä tapauksessa että ilmoittajan motiivi on ollut kateus, viha, luonnehäiriöinen kiusanteko tmv. olisi ihan oikein että hän kärsisi tavalla tai toisella teoistaan. Oikeuden edessä ja myös yhteisönsä edessä.

jos ilmoittaja kertoo nimensä, se kerrotaan myös sille kenestä ilmoitus on tehty. Siksihän niitä nimettömiä ilmoituksia tehdään. Ei siinä viranomaisilta haluta mitään salata, vaan siltä ongelmaperheeltä. Jos siis voitaisi tehdä niin, että ilmoituksen voi tehdä nimellä, mutta sitä ei kerrottaisi eteenpäin, se muuttaisi tilanteen.

että saadaan kiusattua tarpeeksi. Jos jollakin on selvä peruste miksi hän tekee ilmoituksen on rehellitä tehdä se omalla nimellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän