Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asun Englannissa, onko kysyttavaa?

Vierailija
21.06.2011 |

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sää? Loppuuko lapsilla koulut ensi viikolla? Oletko töissä siellä? Montako vuotta olet siellä asunut? Muutatko joku päivä takaisin Suomeen?

Vierailija
2/30 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taannoin oli keskustelua sairaanhoidon kalleudesta ja muistelin, että 1990-luvulla reseptilääkkeet maksoivat max 5 puntaa, siis vaikka kuinka kalliit lääkkeet. Onko tuo systeemi vielä olemassa ja mikä se raja on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

n.4 cm!!aika hyvin lämpö karkaa sieltä,,näin meillä viktoriaanisessa talossa kun olin au pair joskus muinoin...

Vierailija
4/30 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidan lasten kouluun loppuu vasta heinakuun loppu puolella, olikohan joskus 24.paivan aikoihin.

Olen asunut taalla melkeinpa 16 vuotta, Suomeen muutto ei ole lahitulevaisuudessa ollut harkinnassa, mutta ehkapa joskus... Olen sairaanhoitaja.

Primarkissa on tullut silloin talloin kaytya, kannattaa mennaan heti aamusta kun koko liiketta ei olette viela pengottu sekaisin ;)

Talojen laatu on mita on, vetaa ja tuulee milloin mistakin!

Ap

Vierailija
5/30 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lähihoitaja on siis se tavallinen nurse, joka ei ole sh, enkuksi en nimeä muista.

Olen joskus ollut au pairina Lontoossa, mutta takaisin ei ole ikävä sinne, ellei siellä tienaa tosi hyvin.

Vierailija
6/30 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sama systeemi on kaytossa.

Asumme keski-Englannissa.

Ap

Vierailija
7/30 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

n.4 cm!!aika hyvin lämpö karkaa sieltä,,näin meillä viktoriaanisessa talossa kun olin au pair joskus muinoin...

nain on kaikissa muissakin taloissa.

t.usalainen, lopen kyllastynyt yleistyksiin.

Vierailija
8/30 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleiseen kouluunhan ei ulkkarit pääse, ainakaan Lontoossa. Vai onko miehesi paikallinen?

Vierailija
9/30 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. erikoistunut ja vuorotyolisaa yms paalle.

Mutta esim. minun tyossani palkka alkaa vastavalmistuneilla noin £21,000 (Band 5)ja kokeneemmilla Band 6 tai 7 noin £24,000-£40,000.

Lahihoitajien palkat vaihtelevat minimipalkasta ylospain. En muista paljonko minimipalkaa tarkalleen on, olisiko joku £6,50?

Ap

Vierailija
10/30 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleiseen kouluunhan ei ulkkarit pääse, ainakaan Lontoossa. Vai onko miehesi paikallinen?

tuollaisesta ettei paasisi paikalliseen kouluun? Yleensa pitaisi paasta kunhan on hakemassa kouluun aikataulujen mukaisesti. Voi niin tietysti olla alueilla joissa paljon maahanmuuttajia ja paljon muuttoliikennetta.

Meidan lapset kayvat paikallista koulua. Tai no autolla kuskataan useimpina paivina..

Ap

Vierailija
11/30 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nain on kaikissa muissakin taloissa. t.usalainen, lopen kyllastynyt yleistyksiin.

painavia taytettyja potkoja oven eteen lammon karkailun estamiseksi.

Mutta joo, eivat kaikki talot ole tuollaisia ;)

Ap

Vierailija
12/30 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka valittaa muslimien käytöksestä Englannissa joka tilanteessa? Miksi et ole vielä käyttänyt tilaisuutta hyväksi tässä ketjussa?

Vierailija
13/30 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuttamassa sinne vuodeksi, mihin pitäisi varautua (työ ja asunto on)?

Vierailija
14/30 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka valittaa muslimien käytöksestä Englannissa joka tilanteessa? Miksi et ole vielä käyttänyt tilaisuutta hyväksi tässä ketjussa?

Vierailija
15/30 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on keskipalkka keski-Englannissa. Lontoossa 25 000 puntaa vuodessa, luulisin että sisältää Lontoon lisänkin.

on kait se siellä vähemmän?

paljon on pintin hinta keskimäärin?

Vierailija
16/30 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuttamassa sinne vuodeksi, mihin pitäisi varautua (työ ja asunto on)?

joten ne kannattaa olla kunnossa.

En oikein osaa neuvoa, ellet kysy jotain tarkempaa.

Ap

Vierailija
17/30 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onko mitään mikä ärsyttää erityisesti?

Vierailija
18/30 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on keskipalkka keski-Englannissa. Lontoossa 25 000 puntaa vuodessa, luulisin että sisältää Lontoon lisänkin. on kait se siellä vähemmän? paljon on pintin hinta keskimäärin?

Milloinkohan olisin ostanut viimeeksi pintin?! Siita on useampi vuosi jo.

Ap

Vierailija
19/30 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilla myos vino vanha talo jossa olen asunut 17v.

Vierailija
20/30 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onko mitään mikä ärsyttää erityisesti?

etta kukaan ei "vahdi" tekemisiani ja on sellainen "vapaa" olo. Kaantopuolena talla on sitten se, etta kaipaan sukulaisiani Suomesta.

Brittien huumorintaju on aivan yliveto, mutta kun sen kerran oppii ja tietaa mita nappeja pitaa painella, niin kylla saa nauraa!

Tykkaan todella paljon stand up komediaesityksista, ja taalla on tosi hyvia tyyppeja.

Tykkaan myos siita etta kaikki sujuu ja hoituu, ei viilata pilkkua, kuten Suomessa on totuttu tekemaan. Otetaan vahan rennommin.

Pidan kansainvalisyydesta ja siita etta loytyy vaikka minkalaista ruokaa ihan kulman takaa.

Pidan siita etta naapuruston pappa saattaa pysahtya juttelemaan pikkuiselle tai ylistaa koiran turkin kiiltavyytta, vaikkei tunnetakaan.

Negatiivisia asioita on vaikka milla mitalla myos, mutta niihin on alkanut neutralisoitumaan, enka ehka niita niin enaa huomaa joka paivaisessa elamassa.

Sanoisin ehka ensimmaiseksi nama asuinolosuhteet; talojen kunnon, niiden kylmyyden ja vetoisuuden talvisin, lammityslaskut(!).

Kaipaan Suomesta joitakin elintarvikkeita, eritysesti hapanmaitotuotteita ja kunnon leipaa.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän