Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskaana välimerelle?Mitä pitää ottaa huomioon?

Vierailija
21.06.2011 |

Eli tein tänään positiivisen raskaustestin ja lähtö kyprokselle olisi huomenna!

Mitä kaikkea pitäisi ottaa huomioon? Lähinnä huolestuttaa toksoplasma. Uskallanko nyt syödä siellä mitään :/.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallisetkin sieltä muuttaa Suomeen, kun raskaustesti on positiivinen, koska Suomessa on niin huipputurvallinen ruoka.

Vierailija
2/10 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on suurimmalla osalla jo tuo toksoplasma ja silloin se ei ole sikiölle vaarallinen. Jos taas toksoplasmaan sairastuu raskaana ollessa se aiheuttaa jopa sikiövaurioita.

Siksi tuo mietityttää. Ja mielelläni söisin toki kaikkea, muuta silti taidan olla hiukkasen hysteerinen vaikken haluaisi.

Raskautta on yritetty 2v2kk ja sitä ennen on ollut kaksi keskenmenoa. Joten johtunee osittain siitäkin.

-ap

Vierailija
4/10 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis että voisi olla raskaana Välimerelle. Ihan kuin väitetään, että tulisi raskaaksi saunasta.

Mutta syö hyvin kypsennettyä ruokaa. (Ei seissyttä vaan tuoretta.) Hedelmistä sellaisia, jotka voi kuoria. Tuolla olet oikein hyvin turvassa.

Vierailija
5/10 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ette muusta tiedä! :D Paljon PALJON yleisempiä ja vaarallisempiakin tauteja sikiön kannalta on, mutta kun niitä ei mitenkään voi ehkäistä (paitsi pysymällä himassa), niistä ei vouhkata.

Vierailija
6/10 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime kesänä kun olin rv:lla 13 siellä. Söin jopa fetasalaattia jossa oli valtavat pilarit sitä oikeaa fetaa, hui kamala! Ja ihana 5kk vauveli on nyt tässä sylissä terveenä:) Nauti lomastasi ja raskaudesta!

Vierailija
7/10 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tuo nyt hourii, miten Välimeri muka voi olla lapsen isä ;)))

Vierailija
8/10 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ette muusta tiedä! :D Paljon PALJON yleisempiä ja vaarallisempiakin tauteja sikiön kannalta on, mutta kun niitä ei mitenkään voi ehkäistä (paitsi pysymällä himassa), niistä ei vouhkata.

mieluummin ehkäisen niitä vakavia sairauksia, joita pystyn. Miksi ihmeessä stressaisin sellaisista, joille en mitään voi?

Vierailija
9/10 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan omalla toiminnalla, ja raskausaikana toksoplasman sairastamisen seuraukset ovat lapsella mukana lopun elamaa. Suomalaiset ei yleensa ole toksoplasmalle immuuneja toisin kuin etelaisemmassa Euroopassa elamansa asuneet. Itse olen saanut 3 lasta keskisessa Euroopassa ja edelleen olen toksoplasma-negatiivinen. En syonyt raakaa (lapikypsentamatonta) lihaa tai vihanneksia jotka olisivat olleet mullan kanssa tekemisissa. Multa mitattiin n. kerran kuukaudessa toksoplasman vasta-aineet veresta (taalla ihan tavallinen toimintatapa raskauden seurannassa naisilla, jotka ovat toksoplasmanegatiivisia), ja laakitys olisi aloitettu jos olisi vasta-aineita ilmennyt. Suomessa on se ongelma, etta jos saakin taudin vaikka lomamatkalla, siita ei valttamatta tieda itse kun vasta-aineita ei mitata rutiinisti eika itse sairaus valttamatta tunnu aidista juuri miltaan. Eli minusta ap on ihan jarkeva kun noita asioita miettii.

Vierailija
10/10 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kuten aina ulkomailla, pitää huolta perushygieniasta eli käsidesiä/käsienpesu ennen ruokailuja, vältä raanavedettä (jääpalat, salaatit (huuhdeltu e.m.tavalla), syö vain hyvin kypsennettyjä ruokia. Eli samat suositukset kun suomessakin mutta pidä vielä tiukempi linja.

Itsellä oli täysin sama tilanne kuin sinulla, pari vuotta sitten, rv matkalle lähtiessä jotain 6+ (tein positiivisen testin pari päivää ennen matkaa) mutta se meni kesken siellä reissussa. Oli aika ikävää :( mutta uskon että näin olisi käynyt ihan kotisuomessakin kohdallani. En halua pelotella mutta kannattaa sekin mahdollisuus miettiä, esim. selvittää lääkärin numeron valmiiksi jos jotain sattuu...