Käytiin tekemässä tapaamissopimus
Kyllä on etäisällä helppoa tehdä kiusaa vielä eronkin jälkeen.
Laillista velvoitetta ei ole pakottaa etävanhempaa tapaamaan lastaan, joten voi tehdä niin monet oharit kuin haluaa.
Ja tämä mustasukkainen eksä tekää ihan varmasti kiusaa joka kerta, jos saa kuulla, että olen suunnitellut tapaamisajankohtaan itselleni jotain menoa. Niin on tehnyt jo ennen sopimuksen allekirjoittamistakin viis välittämättä lapsestaan, joka on onneksi vielä niin pieni ettei vielä osaa kärsiä asiasta.
Kommentit (3)
joskus, minulla on oikeasti tärkeää menoa ja olen painottanut, että varmasti tulee lasta hakemaan. Tekee kaiken maailman kiusaa, mutta yleensä kuitenkin viimetingassa tulee.
Ärsyttää, että seuraavat 18 vuotta pitää elää aina varasuunnitelma ohareiden varalta. Mitään ei voi ikinä varmasti ystäviensäkkään kanssa sopia.
Onneksi ystäväni käyvät paljon ja me myös lasten kanssa käydään kylässä, mutta joskus kaipaisi sitä hetkellistä omaa aikaa, mitä luultavimmin suodaan joskus myös ydinperheissä eläville..
Sano, että otat yhteyttä lastenvalvojaan, jos ei noudata sopimusta. Voit uhata jopa sillä, että ei saa tavata lapsiaan lainkaan, jos ei noudata sopimusta. Todistusaineistosta voi olla myöhemmin höytyä, jos asioita menee oikeuteen.
Sun ei tartte kertoa isälle omista menoistasi!
Valitettavasti näin on. Mistä isä saa tietää sinun menosi? Laita joka tapauksessa ylös kaikki oharit, säästä tekstarit ja sähköpostit. Niistä voi olla sinulle hyötyä myöhemmin, jos isä vaikka jostain syystä päättäisi vaikka vaatia yksinhuoltajuutta tai haluaisi lisätapaamisia. Ja sitten kun lapsi on isompi, älä kerro etukäteen isän tapaamisista, jotta lapsen ei tarvitse pettyä joka viikko. Vaikka tuntuukin kurjalta peitellä kelvottoman isän epäluotettavuutta, ajattele lapsen etua.