Kuinka hoidtte imetyksen esim. kaupungilla?
Siinäpä siis kysymys. Menettekö vessaan/lstenhoitohuoneeseen imettämään vai imetättekö siellä missä sattuu nälkä yllättämään?
Itseäni jännittää tilanne että joutuisin imettämään muiden nähden, varsinkaan kun se ei onnistu ihan tuosta vaan. Olen uusi äiti enkä tiedä kuinka muut tämän syöttöasian hoitavat, eikä ole tullut asiaan kiinnitettyä huomiota ennenkuin on oma lapsi.
Olisiko sitten helpompi pumpata maitoa valmiiksi ja syöttää pullosta? Katsooko ihmiset sitten että onpas siinäkin äiti kun ei imetä...
Tiedän että tällainen pohdinta voi kuulostaa tyhmältä, mutta olisi kiva kuulla muilta äideiltä vinkkejä ettei tartteisi koko imetysaikaa olla neljän seinän sisällä :)
Mama
Kommentit (24)
Olen imettänyt missä vaan. Mutta kauppakeskuksien lastenhoitohuoneissa on yleensä imetystiloja. Samoin sovituskopit ovat hyviä.
Olen imettänyt kodin ulkopuolella vain työpaikalla omassa huoneessani.
En ihmettele, jos nykylapset on ahdistuneita rääkykauloja kun pieniä vauvoja raahataan ympäri kaupunkia ilman hetken rauhaa.
Onnellinen kotona kirjoitti:
Kotona. Piste. En ole kokenut tarvetta riepottaa pientä ihmisenalkua ympäri hälyisiä kauppakeskuksia/ kahviloita. En usko että vauva mitenkään nauttii siellä olosta. Lapsen parhaaksi pitäisi osata itsekkäiden nykyihmisten enemmän ajatella. Ei koko ajan tarvi olla kahvilassa tai shoppailla. Kotonakin saa kahvia keitettyä. Jos kotona olo vauvan kanssa ahdistaa niin se kannattaa miettiä ennen hankintaa ja hoitaa ahdistus pois
Minun ensimmäinen julki-imetykseni tapahtui vauvan ollessa viikon ikäinen. Koin tarvetta riepottaa hänet yliopistosairaalaan bilirubiini-kontrolliin, koska lääkäri oli niin määrännyt. En tiedä, nauttiko vauva olostaan siellä, mutta itse ainakin olisin mieluummin ollut kotona ja juonut kahvia.
Mutta oli siinä se hyvä puoli, että kun heti aivan pienen kanssa joutui imettämään julkisesti, tottui hoitamaan kaikki normaaliin elämään kuuluvat asiat vauvan kanssa, eväät rintsikoissa mukana. Meillä ei vauvalle juuri hoitajia ollut, joten kaikkea elämää ei voinut pistää tauolle ja jäädä kotiin kyhjöttämään. Imetinkin kolmea lasta yhteensä kuusi vuotta.
Imetin missä vaan vauvalle sattui tulemaan nälkä, pääsi istumaan eikä ollut liian kylmä ottaa rinta paljaaksi. Pidin aina mukanani isoa huivia, jonka heitin olkapään yli, niin että vauvalla oli ruokarauha. Kukaan ei edes huomannut imetystä, jos ei varta vasten tullut viereen kurkkimaan huivin alle.