Nyt ihan oikeasti apua painoasiassa!
Painoindeksi jotain 24 ja liikun 2-3 kertaa viikossa hikiliikuntaa, siihen normaalia arkiliikkumista keskiverrosti (joka päivä jotain heilumista :) ) ja mm. viime viikon kalorivaje 4500kcal ja paino nousee!!!
Kahdessa viikossa tullut nyt yhtäkkiä 1,4kg lisää ja minä saan kohta raivokohtauksen. Syön tosi tiukasti, mutta terveellisesti ja tämä kaikenlisäksi tuntuu hyvältä! Makean ja rasvaisen himo on lähtenyt ja ylipäänsä niukalla syömisellä syömisen hallinta on paljon helpompaa. Ja siis ihan oikeasti keittiövaa'an ja kiloklubin avulla mittaan kaiken syömiseni tosi tarkasti enkä jätä pienintäkään herkkupalaa kirjaamatta.
Todella vaikea on uskoa, että kaloreita lisäämällä paino lähtisi laskuun, enkä halua enää yhtään ylimääräistä satagrammaista tiputettavaksi!!!
Miten ihmeessä ne nutrilett yms kuurit toimii, kun niissäkin mennään tosi pienillä kaloreilla???
Kommentit (26)
yhtään jos lisään, niin eipä tipu painokaan.
Ja kyllähän tästä oikeasti vielä voi tuon 200-300 kcal nipistää, kun tekee herkullisia keittoja ja syö niitä ja korvaa jonkun ruoan vaikka nutrilett-patukalla. Kovasti toivon, että tuo auttais, koska muutama kilo lisää tippumista antais taas niin paljon lisää itseluottamusta ja hyvää oloa pitkäksi aikaa, ettei sen merkitystä voi väheksyä.
Mitenkä sinulla/teillä alle 1000kcal päivässä syövillä paino käyttäytyy, kun päätätte palata normaaliin syömisrytmiin ja miten paljon voitte lisätä päivään kaloreita?
ap
vuosi. Kaikki isompi syöminen jää vyötärölle vaikka liikunkin aika paljon. On kokeiltu vaikka mitkä konstit, mutta kaloreiden rajoittaminen on ainoa mikä tepsii. Kiloja lähtenyt vuodessa n. 10 ja senttejä huimasti.
t.se joka syö 800-1000 kaloria päivässä ja kerran viikossa pitä herkkupäivän.
Minulla on myös vajaatoiminta, mutta kun se on ollu tosi hyvässä tasapainossa jo hyvän aikaa, niin en ajatellut, että se vois tuohon painon pudottamiseen enää vaikuttaa.
Voiko se siis oikeasti hidastaa tätä projektia? Entä syötkö sinä tosiaan aina (herkkupäiviä lukuunottamatta) tuon 800-1000kcal? Joudutko myös painoa yllä pitääksesi olemaan noin tiukilla?
ap
vuoksi tutkittiin. Edelleen pitäisi sellaiset 5kg saada pois. Ennen sairautta ei ollut tällaisia paino-ongelmia, kaksi lastakin olen tehnyt 1v3kk ikäerolla ja painon sai takaisin raskauksien jälkeen ilman sen kummempia ongelmia. Olenkoittanut kaivaa netistä tietoa ja kyllä siellä monessa kohtaa todetaan, että vaikka lääkity ja arvot on kunnossa, niin vajaaotoiminta voi vaikeuttaa painonpudotusta huomattavasti.
tosi outoja juttuja.
Itse olen normaalipainoinen, ja syön 900-1100 kaloria päivässä. Välillä (2-4 krt kuukaudessa) syön yhtenä päivänä 1500-1800 kaloria.
Peruskulutukseni ilman liikuntaa on noin 1300 kaloria. Liikun 5-10 tuntia viikossa. Kestävyysjuoksua, tanssia, kuntosalia.
Ja arvasittekin varmaan, painoni ei tipu lainkaan, vaan nousee. Olisikin lihasmassaa, mutta näytän yhä edelleen yhtä löllöltä kuin aiemmin.
Syömisen määrä on tosi vähäinen, mutta en voi lisätä sitä koska lihon jo tällä.
Paljonko tulee kaloreita per päivä?
Painoa olen pudottanut viime syystalvesta lähtien, tällä niukemmalla linjalla ollut nyt kuukauden verran. Painoa on tippunut tuona aikana n. 1kg/kk tahtia, eli hitaasti sekin ja siksi halusinkin vetäistä ihan kunnon kiristyksen ainakin vähäksi aikaa. Senttejä on lähtenyt vyötäröltä 4cm, eli kiinteytystä on tapahtunut, mutta ei näistä makkaroista pelkällä liikunnalla valitettavasti pääse! Kaloreita tulee päivässä 1100 - 1300, peruskulutus ilman liikuntaa on kiloklubin arvion mukaan alhaisimmalla arkiliikuntatasolla n. 2000kcal. ap
eli tuo sun arvio voi olla reippaasti pielessä.
Jotain ihan ihme logiikkaa
tosi outoja juttuja.
Itse olen normaalipainoinen, ja syön 900-1100 kaloria päivässä. Välillä (2-4 krt kuukaudessa) syön yhtenä päivänä 1500-1800 kaloria.
Peruskulutukseni ilman liikuntaa on noin 1300 kaloria. Liikun 5-10 tuntia viikossa. Kestävyysjuoksua, tanssia, kuntosalia.
Ja arvasittekin varmaan, painoni ei tipu lainkaan, vaan nousee. Olisikin lihasmassaa, mutta näytän yhä edelleen yhtä löllöltä kuin aiemmin.
Syömisen määrä on tosi vähäinen, mutta en voi lisätä sitä koska lihon jo tällä.
Mä en ymmärrä miks mullakin ei vaan paino voi kiltisti tippua, kun liikun nätisti ja syönkin oikein mutta vähän?
ap
Paljonko tulee kaloreita per päivä?
Painoa olen pudottanut viime syystalvesta lähtien, tällä niukemmalla linjalla ollut nyt kuukauden verran. Painoa on tippunut tuona aikana n. 1kg/kk tahtia, eli hitaasti sekin ja siksi halusinkin vetäistä ihan kunnon kiristyksen ainakin vähäksi aikaa. Senttejä on lähtenyt vyötäröltä 4cm, eli kiinteytystä on tapahtunut, mutta ei näistä makkaroista pelkällä liikunnalla valitettavasti pääse! Kaloreita tulee päivässä 1100 - 1300, peruskulutus ilman liikuntaa on kiloklubin arvion mukaan alhaisimmalla arkiliikuntatasolla n. 2000kcal. ap
eli tuo sun arvio voi olla reippaasti pielessä.
Jotain ihan ihme logiikkaa
Minä ainakin tiedän, että kulutus nousee liikunnalla, mutta tuo on kiloklubin mukaan peruskulutus, johon ei siis ole otettu vielä mitään liikuntaa huomioon.
ap
Minulla on myös vajaatoiminta, mutta kun se on ollu tosi hyvässä tasapainossa jo hyvän aikaa, niin en ajatellut, että se vois tuohon painon pudottamiseen enää vaikuttaa.
Voiko se siis oikeasti hidastaa tätä projektia? Entä syötkö sinä tosiaan aina (herkkupäiviä lukuunottamatta) tuon 800-1000kcal? Joudutko myös painoa yllä pitääksesi olemaan noin tiukilla?
ap