Kuivaksioppimisesta
Mitä ihmettä minä teen 2 v 3 kk pojan kanssa? Housut pysyy kuivana tasan niin kauan kun käytän hänet 1-3 tunnin välein vessassa. Heti kun itse unohdan käyttää niin on housut märkänä. Äskenkin poika juoksenteli pöksyittä. Oli tullut pissi ja näppäränä poikana oli riisunut märät housut ja vienyt ne kylppäriin ja oli hakemassa kuivia housuja jalkaansa. Itse ei siis ilmeisesti tunnista hätää. Nykyään sentään riisuu itse märät pöksyt, aiemmin ei märkyys haitannut yhtään. Eikö hän vain ole valmis "oikeasti" oppimaan päiväkuivaksi? Toisaalta yökuivana on ollut jo liki vuoden ajan ja pyytää joskus päästä öisin vessaan (muuten en yöllä käytä vessassa). Ärsyttää jo hieman jatkuva pissapyykki kun vaippaakaan ei halua päälleen vaan bokserit kuten isällä. Jonkin verran hänellä on harkkahousuja, jotka suostuu laittamaan esim. kaupungille lähtiessä. Hyvinä päivinä kun olen tilanteen tasalla ei kastu yhdetkään housut, mutta joinain päivinä menee useammatkin.
Kommentit (2)
sujuu loistavasti! Olet tainnut lukea liikaa tätä palstaa jossa täydellisten av-mammujen täydelliset lapset ovat päiväkuivia viimeistään 2-vuotiaana... Lapset oppivat kuiviksi pääsääntöisesti 2-4v ikäisenä!
Sinun ei nyt taida auttaa kuin käyttää sitä lasta vessassa 1-3tunnin välein. Ja hyvinhän tuo sujuu! Itselläni on samanikäinen poika, joka ei kertakaikkiaan suostu istumaan potalla/pöntöllä, ei sitten millään... Joskus (ehkä kerran viikossa) siihen istuu, mutta yleensä ilmoittaa vain tomerasti "EI" kun ehdotan potalle menoa. Kaikenlaista on yritetty: käytetty nallea potalla, saa istua aikuisten pöntöllä ja vetää sen itse (jonka kokee palkkiona), välillä pidetty kuukauden tauko ehdottelussa, jne, mutta ei...