Kun toinen haluaa lapsen ja toinen ei
Mies haluaisi vielä lapsen. Minä en. Ajatus on söpö kausittain mutta todellinen vauvakuume loistaa poissaolollaan. Ja ei, minulle ei kannata syöttää mitään "Kyllä se vauvakuume sitten tulee kun olet raskaana"-nokkeluuksia.
Olen terve ja hyväkuntoinen, taloudellinen tilanteemme on erittäin hyvä, mutta olen jo 40-vuotias. En tunne mitään kutsumusta yövalvomisten, haalarivuosien ja korvatulehduskierteiden suuntaan, tuntuu että tämä on hyvä nyt.
Mies on kuitenkin ehdottanut että hän hoitaisi vauvan "pääasiallisesti", jäisi kotiin sitä hoitamaan, vastaisi jopa yösyötöistä (pumpattu maito ja maitopullo) osaltaan ja tämmöistä. Hän on erittäin vastuuntuntoinen ihminen (kotona ja työnkuva myös kovaa vastuuta edellyttävää), ja tiedän, että hänen ehdotuksensa on vakavan harkinnan tulos. Kuitenkin itse ajattelen, että kummankin vanhemman pitäisi jo lähtökohtaisesti olla sitoutunut lapsenhoitamiseen ja ennenkaikkea HALUTA asiaa.
Hankalaa. Ajatuksia?
Kommentit (23)
vaan sitä lasta jolle sisarus olisi suuri rikkaus! Saisit niin miehen kuin lapsenkin onneliseksi.
Kiinnostavaa!
Kuinka vanha olit kun tämä viimeisin raskaus alkoi?
apSilti lähdin mukaan toisen lapsen yrittämiseen, koska isomman lapsen kanssa on niin ihanaa ja sitä aikaa riittää piiiiitkään.
Sain esikoiseni tosi nuorena, olin 18, joten 29-vuotiaana piti tosissaan miettiä, että jaksaako kouluikäisen vanhempana enää lähteä vauvarumbaan mukaan. Mutta kyllä kannatti, äitiysvapaa oli mukava tauko töistä, yhden lapsen sijaan meillä on sisarukset ja tällä kertaa pikkulapsiarki tuntuu kuluvan yllättävän nopeasti. Olen aina vannonut, etten hanki lapsia yli 30-vuotiaana, mutta ehkä joudun pari vuotta tuosta joustamaan. Minulle 30 v. tarkoittaa ehkä samaa kuin sinulle 40 v., koska sain esikoiseni niin nuorena.
Kivi-sakset-paperi on suht reilu tapa ratkaista asia.