Voi prkl tuota työmarkkinatuen sitomista puolison tuloihin, en saa edes sairauspäivärahaa
koska se katsottaisiin työttömyyskorvauksen määrän mukaan, joka siis 0 €.
Ja töitä olen kyllä tehnyt vuosia mutta viime aikoina niitä on ollut niin satunnaisesti että työssaoloehto ei ole täyttynyt.
Nyt pamahti satojen eurojen sairaalalasku, lääkkeitä tarvitsen kassillisen. Nöyryyttävää kerjätä kaikki avomieheltä.
Kommentit (9)
ei saisi esim. leskeneläkettä.
Mutta jos se avopuoliso on kurjimus joka jää työttömäksi tai sairastuu niin sitten yhteiskunta vetäytyy vastuusta.
sairauspäivärahassa on kylläkin minimi sitä saa muutkin tulottomat.
omavastuuaika on 7 vrk ei 55 vrk....
Ja minimi on ihan sama kuin esim. äitiyspvrahan minimi... Nuo tiedot kyllä löytyy Kelan sivuilta JOS osaa lukea.....
Kelan sivuilla:
Voit saada sairauspäivärahaa myös, vaikkei sinulla olisi lainkaan työtuloja. Tällöin päivärahaa maksetaan vähintään 22,04 (1.3. alkaen 22,13 euroa) euroa arkipäivältä sen jälkeen, kun työkyvyttömyys on kestänyt yhtäjaksoisesti yli 55 kalenteripäivää.
omavastuuaika on 7 vrk ei 55 vrk....
Ja minimi on ihan sama kuin esim. äitiyspvrahan minimi... Nuo tiedot kyllä löytyy Kelan sivuilta JOS osaa lukea.....
Eli täytyy olla vakavasti sairas jotta jotain irtoaisi.
Mäkin miettisin kirjojen siirtämistä jonnekin muualle, vaikka vanhemmille. Ilmeisesti vaan sit pitäis siirtää postiosoitekin..
kuin 40 markkaa päivä. Ei mies mitään minua minua auttanut. Onneksi on ohi se juttu, en anna seksiäkään, kun ei jelpannut silloin.
olettaa että miehes elättää sut,mun mielestä tosi törkeetä.Kyllä miehelläkin pitäis olla oikeus omiin rahoihinsa.