Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen raskaana ja olin sairaslomalla

Vierailija
20.06.2011 |

pari viikkoa diagnoosilla raskaudenaikainen väsymys ja uupumus. Raskaus ollut rankka lähinnä fyysisesti. On ollut kovia kipuja liikkuessa nivusissa ja emättimessä. Olen hoitoalalla töissä. Sekä töissä paljon nostopaikkoja ja tartuvia tauteja, joka pelottaa. Nyt 2 kk jäljellä ja epäilen et en pysty töihin menee, koska tulee liikkuessa kovia kipuja, mulla myös diabetes ja vs seuranta ei töissä onnistu. Tuntuu et oon fyysisesti ihan loppu ja kytää vie henkisiäkin voimia. Jos sl jatkuu tuolla diagnoosilla, käsitätkö et se on fyysistä vai psyykkistä, vai molempia?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin ja sano, noilla oireille et voi hoitotyötä tehdä. Kyllä jokainen normaaliälyinen lääkäri sen ymmärtää.

Vierailija
2/6 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin ja sano, noilla oireille et voi hoitotyötä tehdä. Kyllä jokainen normaaliälyinen lääkäri sen ymmärtää.

juuri näin!

terv. sh, joka raskaana ja sairaslomalla äitiysloman alkuun asti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatella kun on niin kiire töissä ja olen töissä kotisairaanhoidossa. En voi asiakkaan luona ottaa.

ap

Vierailija
4/6 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset saa seurattua verensokeria töissä, kyllä työnantajan pitää sellaisesta huolehtua! Tarttuvia tauteja nyt on muissakin paikoissa, niiden perusteella ei voi sairaslomaa kirjoittaa. Sanoit, että "epäilet" voitko jatkaa töissä. Jos olet sairasloman tarpeessa, niin kyllä sen aika selvää pitäisi olla ja lääkäri kyllä kirjoittaa sitä perustellusta syystä.

Minä olin sairaslomalla lähes koko raskauden ajan, jouduin jäämään jo viikolla 14 saikulle. Saikkua kirjoitettiin aluksi 2 viikon pätkissä, sitten 3 viikon settinä ja vasta lopuksi katsottiin, että en minä töihin kykene ja kirjoitettiin 4 viikkoa kerrallaan. Eli vaikka sinulla on enää 2 kk jäljellä, niin lääkäri ei välttämättä kahta viikkoa enempää kirjoita sitä saikkua. Älä siitä välitä, vaan sitten käyt hakemassa sen saman lapun joka kerta. Minäkin ilmoitin pomolle, että tiedän aiempien raskauksien perusteella etten töihin kykene, mutta lääkäri joutuu kirjoittamaan saikut pätkissä. Pomo osasi varautua poissaolooni ja kaikki oli ok.

Vierailija
5/6 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on pomolle jutellut vs otosta, ei vastannut mitään. Totuus on se että töissä on kiire ja työkaverit ei oikeen pysty joustamaan.

Vierailija
6/6 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on pomolle jutellut vs otosta, ei vastannut mitään. Totuus on se että töissä on kiire ja työkaverit ei oikeen pysty joustamaan.

Kyllä diabeetikon verensokerin mittaaminen on niin tärkeätä, että pitää pistää pomo uskomaan. Ei tuolla lailla voi työntekijää kyykyttää. Tai sitten kysyt pomolta suoraan, että onko parempi että lähdet saikulle, kuin roikut riesana. Jos pomo ei mitään virka, on sinun huolehdittava asiasta jotenkin, vaikka sitten "varotoimenpiteenä" saikulle jääden, mikäli lääkäri ymmärtää tilanteen.

Mun, siis kuutosen, tilanne oli se, että olin pyörätuolikunnossa, enkä kyennyt liikkumaan edes kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi