Miehen isä suuttui / loukkaantui mulle...Aiheestako??
Eli ostimme häneltä talon, jota hän itse meille ehdotti.
No muutimme ja eilen hän postas tänne sisälle kengät jalassa. Vettä satoi ja kuraa tuli siinä samalla. Hän tässä asuessaan lompi kengät jalassa aina, mutta yksin asuessaan ei niin varmasti väliä.
Nyt on remontit tehty ja meillä lapsia, pienin lattialla pyörivä vauva ja en tykkää että lompostellaan kenkineen sisällä.
Eilen sitten asiasta huomautin...en omasta mielestä pahasti. Sanoin, että hei meillä ei enää olla sisällä kengät jalassa.
No hän lähti, äsken soitin, et hälle on tullut postia, niin urahteli vain. Mussako tässä se vika on??
Kommentit (37)
Ei vanhoja ihmisiä tarvitse kunnioittaa vain siksi kun ne on vanhoja. Ihan yhtälailla niille pitää voida sanoa. Toisen kotona on tietenkin toisen kodin säännöt.
kiristelen aina hampaitani, kun äitini tai siskoni käy meillä. He kyllä riisuvat kenkänsä kiltisti eteiseen, mutta sitten kun laittavat ne jalkaansa pois lähtiessään, niin pitääkin sen jälkeen mennä vielä hakemaan keittiöstä paperia, vessaan tai olohuoneeseen unohtunutta tavaraa. Olen itse muutaman kerran sanonut, mutta ei mene perille. Joten voit varautua siihen, ettei tuo pappakaan välttämättä kehoitusta noudata.
Toivottavasti muistatte arvostelunne, kun vanhana mummona miniä/vävypoika kiljuu teille neuvoja entisessä kodissanne, kun vanhasta muistista kävelette siellä entiseen tapaanne.
kun on kerran monta kertaa virheensä toistanut. Olisi aivan eri asia, jos vain kerran olisi niillä saappailla sisään lampsinut.
Miksi siis loukkaantuu, jos on asiallisesti sanottu? Huutamisesta tietysti voi aina loukkaantua, vaikka olisi voinut kyllä pinna palaa mullakin, jos aina vaan saappaat jalassa marssii sisään. Ei kai kukaan täysjärkinen voi ajatella, että on ok mennä toisten kotiin kuraisilla saappailla ja että siitä ei saisi edes sanoa... Taitaapa vanhaa miestä vähän hävettää oma törkeä käytöksensä.
Ei vanhoja ihmisiä tarvitse kunnioittaa vain siksi kun ne on vanhoja. Ihan yhtälailla niille pitää voida sanoa.
Kyllä se nuorelle ihmiselle maailma on aina niin ihanan yksiselitteinen.
Entä missä vaiheessa itse huomauttaisit asiasta? Het ekalla kerralla, tokalla vai vasta vuosien päästä? Toivottavasti itse en koskaan ole niin seniili etten ymmärtäisi asian oikeaa tilaa eli sitä kenen kotiin olen menossa...
eikä niistä kumpikaan ole niin dementikko etteivätkö tajuaisi ettei toisten kotiin mennä kurasaappaat jalassa. Minusta on epänormaalia jos vanhempikaan ihminen ei muista ettei koti ole enää hänen. Luultavasti ukko vaan katsonut oikeudekseen olla vanhassa kodissaan kuten ennenkin ja miniä kyllä siivoaa! HYVÄ ap että sanoit...
mä en anna kunnioitusta iän perusteella vaan ihan muiden seikkojen...jos joku on niin moukka ettei tajua oman kodin ja toisten kodin eroa niin on ihan aihetta saada huomautuksen asiasta. Ja miten niin vanhasta muistista? Kai nyt herraiäs sentään jokainen selväjärkinen ihminen tajuaa ettei koti enää ole hänen jos on sen toiselle myynyt ja toinen perhe siellä asuu?
voi melkein väittää ettei kunnioita miniäänsä.
ettei appiukko myöskään antaisi tehdä mitään muutoksia. Kammottava ajatus asua vanhan ihmisen tavaroiden keskellä kuin museossa. on tainnut papalle jäädä vähän epäselväksi, mitä myyminen tarkoittaa. Hakeeko muuten pappa tavaransa pois, kun uusi asunto on valmis?
ukko vaan ei halua hyväksyä ettei koti enää ole hänen. Ole kovana!
sama valitettavasti toistuu meillä. Niin tottunut tapoihinsa. Tuntui pahalle, että lenkkareissaan parkkeeraa olohuoneen sohvan luo kenkiä riisumaan, matto kenkien alla ... kun samaan aikaan pieni vauvamme ryömii lattioilla. En huomauttanut, koskapa onneksi käyvät kyläilemässä harvoin. Ja juu, eteisessä olisi ollut tuoli mihin "vanhus" olisi voinut peffansa laittaa ja siinä kengät riisua.
AP:n tapauksessa voi tulla muitakin kahnauksia liittyen talon hallintaan. Apen voi olla vaikea tajuta, että määräysvalta suhteessa taloon ei ole enää hänellä. Jos remontoitte enemmän tai laitatte pihamaata uudenlaiseksi, niin appi saattaa monasti huomautella. Tsemppiä!
Seuraavan kerran jos astuu saappaat jalassa, niin ei muuta kuin pesäpallomailalla leegot kurkkuun. Näinhän ne appivanhemmat av-palstalla hoidetaan. Ja sitten seuraavaksi ketju pystyyn, että miksi anoppi on niin ahterista.
muutoksia elämässään? Tai kunnioittaa muiden oikeuksia tehdä muutoksia omassa talossaan ja kunnioittaa toisten tapoja eikä kulkea sotkemassa lattioita...huoh
saappaat jalassa niin muista ap pysyä tiukkana ja heti pyydät ne riisumaan! Ei se opi ellei ole johdonmukainen kasvatus!
aikaa sopeutua teidän malliin elää. JOs ei opi niin ei opi. Tuon ikäiset ukot ovat vaikeita.
Jos nyt peräännyt saat aina tehdä sen ja silloin et pidä itsestäsi.
pikemminkin siitä että vaari loukkaantunut kun miniä komentelee "häntä omassa kodissaan". Nuo vanhemmat miehet kun ovat kukkoina tunkiolla ovat sellaisen kasvatuksen saaneet...