Miksi ihmiset käyttävät välittäjää kotinsa myynnissä?
Asia, jota en ollenkaan ymmärrä.
Kuitenkin vastuu on myyjällä ja myyjä on ainoa oikea ihminen kertomaan millaista talossa on asua. Välittäjä maksaa kohtuuttomasti suhteessa sen tuomaan hyötyyn (jota ei siis mielestäni edes ole)
ja siivota täytyy näyttöjä varten ihan yhtälailla kuin välittäjää käyttäessä.
En ymmärrä.
Kommentit (36)
miksi ihmiset käyttävät lääkäriä, opettajaa, kampaajaa, putkimiestä, autonkorjaajaa jne?
Monet ostajakandidaatit kuitenkin suhtautuvat epäluuloisesti siihen, että osavastuun kantavaa luotettavan tuntuista firmaa ei ole välissä. Kauppoja voi olla huomattavan vaikea saada, jos ei tule yhteydenottoja!
Kokemusta on!
näyttöihin tulijat lampustelevat sisälle paskaisissa kengissä ja alkavat arvostella rumia tapetteja, epäkäytännöllistä keittiötä ja varmaan vetoisia vintinrappuja.
justiinsa meidän kaupoista tuli nimenomaan välittäjälle 10.000e lasku. Ja itse en ostaisi suoraan omistajalta, just tuon vastuun takia.
justiinsa meidän kaupoista tuli nimenomaan välittäjälle 10.000e lasku. Ja itse en ostaisi suoraan omistajalta, just tuon vastuun takia.
ja ostajaehdokkaita ramppasi sitten pimpottamassa ovikelloa milloin sattui. Ärsyttävää.
välittäjän vastuu on siinä, että hänen pitää olla rehellinen moliempiin suuntiin. Jos välittäjä ei aktiivisesti ja oma-aloitteisesti petä, hänellä ei ole ostajaa kohtaan mitään sellaista vastuuta, jota ei olisi myös myyjällä eikä myyjää kohtaan sellaista, mitä ei olisi myös ostajalla. Mahdollinen ero välittäjän ja myyjän/ostajan vastuiden vlillä tulee vain siitä lisäriskista, että välittäjä onkin huijari ja tekee itse jotain lainvastaista - siitä tietenkin vastaa vain välittäjä itse. Kaikesta muusta vastaa ensisijaisesti myyjä ja ostaja.
Niin että siksi en ymmärrä, miksi joku ei ostaisi suoraan omistajalta. Sehän on käytännössä vain yhden lisäriskin ottamista.
Mutta ymmärrän kyvin, että myyjä haluaa jonkun muun esittelevän kohdetta, johon kenties on itse hyvinkin kiintynyt.
Jos ostan asuntoa, juttelen mieluummin omistajan kanssa, joka osaa vastata kysymyksiini kuin välittäjän, joka ei mistään mitään tiedä.
Tosiaan se, että itse kun kuitenkin siivoaa ja kaiken järjestelee ja myös asunnostaan vastaa niin helpommalla pääsee kun ei enää välittäjää siihen kuvioon sotke mukaan.
Monet ostajakandidaatit kuitenkin suhtautuvat epäluuloisesti siihen, että osavastuun kantavaa luotettavan tuntuista firmaa ei ole välissä. Kauppoja voi olla huomattavan vaikea saada, jos ei tule yhteydenottoja!
Kokemusta on!
Kokemusta on! Eihän niillä ole edes mitään juridista vastuuta. Kaikesta vastaa asunnon myyjä kuitenkin ja ostaja siitä että katsooko kunnolla mitä on ostamassa.
Kokemusta on!
Kokemusta on! Eihän niillä ole edes mitään juridista vastuuta. Kaikesta vastaa asunnon myyjä kuitenkin ja ostaja siitä että katsooko kunnolla mitä on ostamassa.
Sinäänsä välittäjä on mielestäni kanssa turha.
Sinäänsä välittäjä on mielestäni kanssa turha.
Entä jos on myynnissä muuten mieluinen asunto mutta ei ole välittäjällä. Jättävätkö todella ostamatta?
Mitä ihmettä pelkäävät?
Itse olen ostanut useammankin asunnon välittäjältä enkä koe saaneeni siitä mitään hyötyä. Mieluummin asioisin suoraan myyjän kanssa. Saisi ehkä vastauksiakin joihin tiukkoihin kysymyksiin.
miksi ihmiset käyttävät lääkäriä, opettajaa, kampaajaa, putkimiestä, autonkorjaajaa jne?
Öö, ihanko vakavissasi kysyt? No, vastaan: käytän lääkäriä siksi, kun en itse tiedä lääketieteestä hirveästi enkä myöskään voi määrätä itselleni lääkeitä. Kampaajaa käytän, kun en osaa leikata nätisti hiuksiani. Autoakaan en osaa kovin hyvin korjata...Jatkanko vai tajuatko?
Kiinteistönvälittäjää EN käytä, koska asunnonmyynti on helppoa itsekin ja lisäksi palvelut ovat ylihintaisia. Miksi ihmeessä maksaisin esim. 200 tonnin asunnon myynnistä 4-5 tonnia välityspalkkiota? Ei järjen hiventäkään.
Jos olisin myymässä erittäin arvokasta asuntoa, niin silloin todennäköisesti käyttäisin välittäjää. Osa ostajakandidaateista ei mielellään käy yksityisen pitämissä näytöissä, ja arvokkaammissa kohteissa tuo ostajakunta on rajallinen. Tuossa tapauksessa neuvottelisin toki kiinteän palkkion, en maksaisi esim. 4 prosenttia 600 tonnin kämpästä palkkiona.
kuin, että viikkosiivoukseni tekee siivooja ja vaatteeni korjaa ompelija. Haluan käyttää säästyvän ajan johonkin muuhun.
Yritimme ensin myydä itse, mutta emme saaneet ihmisiä edes soittamaan tai tulemaan näyttöihin.
Toisekseen, moniin asioihin joutuu itse perehtymään ja monia asioita hoitamaan, jos itse myy. Tosin me sitten ehdittiin jo tehdä näin, esim. hankkia tarvittavat todistukset yms. mutta emme saaneet asuntoa mainostettua niin, että ihmisiä olisi tullut katsomaan. Voi olla, että ostajat myös pelkäävät ostaa suoraan. Heti kun otimme välittäjän, tuli paljon katsojia ja kaupatkin suht nopeasti, joten kohteessa ei ollut vikaa.
Monet ostajakandidaatit kuitenkin suhtautuvat epäluuloisesti siihen, että osavastuun kantavaa luotettavan tuntuista firmaa ei ole välissä. Kauppoja voi olla huomattavan vaikea saada, jos ei tule yhteydenottoja! Kokemusta on!
Riippuu asunnosta ja alueesta. Minulla myös kokemusta itse myynnistä, ja voin kertoa että oli todella viisaasti tehty. Olisin ollut melkoinen typerys, jos en olisi tuota pientä työmäärä itse tehnyt ja samalla tienannyt tonneja. Ei minulla ainakaan ole varaa rahoittaa kiinteistönvälitysfirmojen toimintaa omistani.
kuin, että viikkosiivoukseni tekee siivooja ja vaatteeni korjaa ompelija. Haluan käyttää säästyvän ajan johonkin muuhun.
Maksat siivoojallesi ehkä 20€ tunti.
Jos olet vähänkään helpommin myytävää kohdetta myymässä, niin välittäjällesi maksat helposti 100€-500€ tunti. Jos olet noin rikas, niin mikäs siinä sitten, mutta tulee sinun säästyneelle ajallesi hintaa...Oma aikani on arvokasta, muttei sentään noin arvokasta.
Ei mitään järkeä teettää muilla asioita jotka voi hoitaa itsekin. Lisäksi säästää rahaa.
Yritimme ensin myydä itse, mutta emme saaneet ihmisiä edes soittamaan tai tulemaan näyttöihin.
Toisekseen, moniin asioihin joutuu itse perehtymään ja monia asioita hoitamaan, jos itse myy. Tosin me sitten ehdittiin jo tehdä näin, esim. hankkia tarvittavat todistukset yms. mutta emme saaneet asuntoa mainostettua niin, että ihmisiä olisi tullut katsomaan. Voi olla, että ostajat myös pelkäävät ostaa suoraan. Heti kun otimme välittäjän, tuli paljon katsojia ja kaupatkin suht nopeasti, joten kohteessa ei ollut vikaa.
Millaista asuntoa möitte?
Siivota täytyy ihan ilman myymistäkin.