Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset käyttävät välittäjää kotinsa myynnissä?

Vierailija
20.06.2011 |

Asia, jota en ollenkaan ymmärrä.

Kuitenkin vastuu on myyjällä ja myyjä on ainoa oikea ihminen kertomaan millaista talossa on asua. Välittäjä maksaa kohtuuttomasti suhteessa sen tuomaan hyötyyn (jota ei siis mielestäni edes ole)

ja siivota täytyy näyttöjä varten ihan yhtälailla kuin välittäjää käyttäessä.

En ymmärrä.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritimme ensin myydä itse, mutta emme saaneet ihmisiä edes soittamaan tai tulemaan näyttöihin. Toisekseen, moniin asioihin joutuu itse perehtymään ja monia asioita hoitamaan, jos itse myy. Tosin me sitten ehdittiin jo tehdä näin, esim. hankkia tarvittavat todistukset yms. mutta emme saaneet asuntoa mainostettua niin, että ihmisiä olisi tullut katsomaan. Voi olla, että ostajat myös pelkäävät ostaa suoraan. Heti kun otimme välittäjän, tuli paljon katsojia ja kaupatkin suht nopeasti, joten kohteessa ei ollut vikaa.

Vaikea sanoa, mitä oikein teitte väärin, mutta selvästikään ette jotain tajunneet. Nimittäin ihan niitä samoja kanaviahan ne välitysfirmatkin käyttävät näkyvyyden ostamiseen (nettisivut, lehdet).

Vierailija
22/36 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkaisenko typerä ihminen olet.

Kuule, kaikki kohteet eivät mene helposti kaupaksi. Riippuu täysin asunnosta, alueesta, myyntiajankohdasta. Joskus se välittäjä joutuu tekemään tosissaan töitä.

JOS olet saanut asunnon helposti kaupaksi, luultavasti pyysit liian vähän ja menetit siten rahaa, kenties enemmän kuin mitä hintatason paremmin tuntevan välittäjän käyttö olisi maksanut. Mieti sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään järkeä teettää muilla asioita jotka voi hoitaa itsekin. Lisäksi säästää rahaa.

Heh! Kukin tavallaan - minä teen helvetin hyvää ruokaa, mutta siltikin tykkään käydä ravintoloissa. Rakastan myös autolla ajoa, mutta hyppään yhtä mielelläni metron, ratikan tai taksin kyytiin. Olen myös erittäin lahjakas laulaja, mutta kuuntelen mielelläni myös muiden tekemää musiikkia...

Vierailija
24/36 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ostajan ja myyjän välille tarvitaan erikoisratkaisuja. Jos ostajan tarjous on sidottu siihen että oma pitää myydä alta pois. Silloin välittäjä voi toimia välikätenä kun arvioidaan ostajan kämpän hintaa ja myyntiaikaa hudteessa myyjän haluamaan käsirahaan ja sopimussakkoihin ja muihin. Ei silloinkaan ole välittäjä pakollinen, mutta helpottaa noita tilanteita.

Vierailija
25/36 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin, että viikkosiivoukseni tekee siivooja ja vaatteeni korjaa ompelija. Haluan käyttää säästyvän ajan johonkin muuhun.

Ei mitään järkeä teettää muilla asioita jotka voi hoitaa itsekin. Lisäksi säästää rahaa.

ei ole osaamisen puute, vaan ajansäästö. Ja jos sen kolme tuntia, joka viikkosiivoukseen menee, tekee töitä, todennäköisesti säästää rahaa.

Vierailija
26/36 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOS olet saanut asunnon helposti kaupaksi, luultavasti pyysit liian vähän ja menetit siten rahaa, kenties enemmän kuin mitä hintatason paremmin tuntevan välittäjän käyttö olisi maksanut. Mieti sitä.

Vierailija
27/36 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin, että viikkosiivoukseni tekee siivooja ja vaatteeni korjaa ompelija. Haluan käyttää säästyvän ajan johonkin muuhun.

ei ole osaamisen puute, vaan ajansäästö. Ja jos sen kolme tuntia, joka viikkosiivoukseen menee, tekee töitä, todennäköisesti säästää rahaa.

etten voisi siivota itse ja ommella tarvittaessa. On hauskaa tehdä vaatteita itsekin.

Voin ihan hyvin olla paikalla myymässä asuntoanikin, ei se ole vaivalloista. Sittenhän saa ostaja kysella kaikesta heti omistajalta, ei tarvitse käyttää välikäsiä.

Vierailija
28/36 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh! Kukin tavallaan - minä teen helvetin hyvää ruokaa, mutta siltikin tykkään käydä ravintoloissa. Rakastan myös autolla ajoa, mutta hyppään yhtä mielelläni metron, ratikan tai taksin kyytiin. Olen myös erittäin lahjakas laulaja, mutta kuuntelen mielelläni myös muiden tekemää musiikkia...

No on se vähän eri asia puhutaanko parista kympistä vai muutamasta tonnista. Mutta tosiaan, kukin tavallaan.

Vierailija
29/36 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin huonoja kokemuksia. Yhdestä riitajutusta pesevät kätensä ihan kokonaan pois, eivät auta, mitenkään, vaikka itse just ilmeisesti ovat jotain vähän väärin selittäneet kun ostajalla on niin outo ymmärrys asiasta.

Mutta sana sanaa vastaan... välittäjä väittää muuta.

Ja saivat niin helposta huimat rahat, joku 12t eur. Paperit hoidin heille itse, kirjoitin tekstit jne. Välittäjä hoiti yhden esittelyn (ja sain vielä palautetta ostajilta, jotka halusi tulla osa katsomaan uudelleen kun me itse olemem paikalla, että olipa huono välittäjä. Ja hän ei esim. ottanut enempää tarjouksia vastaan, jos joku olisi tarjonnut vähemmän kuin jo tullut tarjous - kuulin vasta jälkikäteen kiertotietä ostajaehdokkaiota jotka otti yhteyttä, mutta sitten oli jo myöhäistä. Olisihan se meille käynyt tinkiä muutama tonni, jos olisi saanut pidemmän vapautumisajan tms., nyt tuli paljon lisäkuluja vuokralle muuttamisesta ja lisäksi asunnon osti kauheat valittaja-riitelijä ihmiset). Kyseessä oli vielä melko tunnettu firma alueellaan.

Muutenkin kokemukset on niin ja näin, edellistäkin myydessä meitä ihan vedettiin linssiin ja sama fiilis oli ostajalla kun heidän kanssa juttelimme. Eli välittäjät ei hoitaneet oikein meidän kauppaa loppuun ollenkaan kuin kiukuttelun kautta - olivat saaneet jo oman palkkionsa. Iso vihreä firma.

Tuttujen kauppoja seuratessa taas ovat selkeästi esim. alihinnoitelleet pari kohdetta, jotta menee nopeasti kaupaksi. Joo menihän ne, ennen ekaa näyttöä.

Viimeksi ostimme suoraan myyjältä ja ei se ollut hankalaa lainkaan, vaikka oli kiinteistökauppa.

Mietin että jos vielä myyn, koetan kyllä ensin itse myydä, ja tarvittaessa käytn vaikka lakimiestä kaupanteon apuna. On sekin paljon halvempaa kuin välittäjien ihan järjettömät palkkiot.

Ainoa huono on just se, että jotkut ihmiset on varovaisempia jostain syystä ostamaan suoraan, eivät jotenkni "kehtaa"... toisaalta se ehkä vaan raakkaa pois ne hupikatselijat, eiköhän ne ihan tosi ostajat ole sitten tosissaan katsomassa kaikkea myyjästä riippumatta.

Vierailija
30/36 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu minulla. Lisäksi käytän ne rahat, jotka säästän myytyäni asunnon itse, noihin yllä mainittuihin asioihin.

Vierailija
31/36 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ostajan ja myyjän välille tarvitaan erikoisratkaisuja. Jos ostajan tarjous on sidottu siihen että oma pitää myydä alta pois. Silloin välittäjä voi toimia välikätenä kun arvioidaan ostajan kämpän hintaa ja myyntiaikaa hudteessa myyjän haluamaan käsirahaan ja sopimussakkoihin ja muihin. Ei silloinkaan ole välittäjä pakollinen, mutta helpottaa noita tilanteita.

me ollaan pari kertaa yritetty ehdottaa tekevämme just tällainen ehdollinen tarjous, mutta ei ne välittäjät ole sellaista halunneet tehdä / ottaa!

Vierailija
32/36 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritimme ensin myydä itse, mutta emme saaneet ihmisiä edes soittamaan tai tulemaan näyttöihin. Toisekseen, moniin asioihin joutuu itse perehtymään ja monia asioita hoitamaan, jos itse myy. Tosin me sitten ehdittiin jo tehdä näin, esim. hankkia tarvittavat todistukset yms. mutta emme saaneet asuntoa mainostettua niin, että ihmisiä olisi tullut katsomaan. Voi olla, että ostajat myös pelkäävät ostaa suoraan. Heti kun otimme välittäjän, tuli paljon katsojia ja kaupatkin suht nopeasti, joten kohteessa ei ollut vikaa.

Vaikea sanoa, mitä oikein teitte väärin, mutta selvästikään ette jotain tajunneet. Nimittäin ihan niitä samoja kanaviahan ne välitysfirmatkin käyttävät näkyvyyden ostamiseen (nettisivut, lehdet).

Meillä oli alueemme isoimmassa sanomalehdessä ilmoitus viikonloppuisin, mutta kiinnitimme jo tuolloin huomiota siihen, että asuntoilmoituksia on tosi vähän. Välittäjät ilmoittavat erillisessä lehdessä, jossa voivat ilmoittaa vain firmat.

Lisäksi meillä oli ilmoitus netissä ja laitoimme myös noihin lehti-ilmoituksiin tunnuksen, jolla asuntoon voi tutustua tarkemmin netissä.

Ilmeisesti tällä alueella vaan ihmiset ovat tottuneet käyttämään firmaa ja nimenomaan tuota yhtä lehteä, josta kätevästi löytyy kaikki alueen myytävät asunnot.

Vierailija
33/36 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti olen pettynyt huoneistokeskukseen ja kiinteistömaailmaan. Niiden kanssa en enää asioi ikinä. Kusettavat asiakkaita niin, ettei tosikaan ja vaikea niitä on edes saada vastuuseen. Joten mieluummin ilman välittäjiä todellakin ja palkkaan itse tarvittaessa lakimiehen.

niin huonoja kokemuksia. Yhdestä riitajutusta pesevät kätensä ihan kokonaan pois, eivät auta, mitenkään, vaikka itse just ilmeisesti ovat jotain vähän väärin selittäneet kun ostajalla on niin outo ymmärrys asiasta.

Mutta sana sanaa vastaan... välittäjä väittää muuta.

Ja saivat niin helposta huimat rahat, joku 12t eur. Paperit hoidin heille itse, kirjoitin tekstit jne. Välittäjä hoiti yhden esittelyn (ja sain vielä palautetta ostajilta, jotka halusi tulla osa katsomaan uudelleen kun me itse olemem paikalla, että olipa huono välittäjä. Ja hän ei esim. ottanut enempää tarjouksia vastaan, jos joku olisi tarjonnut vähemmän kuin jo tullut tarjous - kuulin vasta jälkikäteen kiertotietä ostajaehdokkaiota jotka otti yhteyttä, mutta sitten oli jo myöhäistä. Olisihan se meille käynyt tinkiä muutama tonni, jos olisi saanut pidemmän vapautumisajan tms., nyt tuli paljon lisäkuluja vuokralle muuttamisesta ja lisäksi asunnon osti kauheat valittaja-riitelijä ihmiset). Kyseessä oli vielä melko tunnettu firma alueellaan.

Muutenkin kokemukset on niin ja näin, edellistäkin myydessä meitä ihan vedettiin linssiin ja sama fiilis oli ostajalla kun heidän kanssa juttelimme. Eli välittäjät ei hoitaneet oikein meidän kauppaa loppuun ollenkaan kuin kiukuttelun kautta - olivat saaneet jo oman palkkionsa. Iso vihreä firma.

Tuttujen kauppoja seuratessa taas ovat selkeästi esim. alihinnoitelleet pari kohdetta, jotta menee nopeasti kaupaksi. Joo menihän ne, ennen ekaa näyttöä.

Viimeksi ostimme suoraan myyjältä ja ei se ollut hankalaa lainkaan, vaikka oli kiinteistökauppa.

Mietin että jos vielä myyn, koetan kyllä ensin itse myydä, ja tarvittaessa käytn vaikka lakimiestä kaupanteon apuna. On sekin paljon halvempaa kuin välittäjien ihan järjettömät palkkiot.

Ainoa huono on just se, että jotkut ihmiset on varovaisempia jostain syystä ostamaan suoraan, eivät jotenkni "kehtaa"... toisaalta se ehkä vaan raakkaa pois ne hupikatselijat, eiköhän ne ihan tosi ostajat ole sitten tosissaan katsomassa kaikkea myyjästä riippumatta.

Vierailija
34/36 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkaisenko typerä ihminen olet. Kuule, kaikki kohteet eivät mene helposti kaupaksi. Riippuu täysin asunnosta, alueesta, myyntiajankohdasta. Joskus se välittäjä joutuu tekemään tosissaan töitä. JOS olet saanut asunnon helposti kaupaksi, luultavasti pyysit liian vähän ja menetit siten rahaa, kenties enemmän kuin mitä hintatason paremmin tuntevan välittäjän käyttö olisi maksanut. Mieti sitä.

Höh, en ole ap, mutta totta kai jokainen tajuaa, että kohteita on moneen junaan. Fakta silti on, että valtaosa kohteista EI ole mitään vaikeasti myytäviä pommikohteita.

Ns. normaalia kohdetta myydessä myöskään alueen hintatason selvittämisessä ei ole mitään ongelmaa. Valtaosalla alueista asuntojen kierto on sen verran hyvää, että verrokkikohteita löytyy pilvin pimein. Niin toteutuneiden hintojen kuin pyyntienkin suhteen. Joten pelkoa "rahan menettämisestä" ei totisesti ole itse myydessä, vaan päin vastoin!

Vierailija
35/36 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikään ei estä käyttämästä välittäjiä arvioimassa kohdetta.

Vierailija
36/36 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myynyt itse nimenomaan siksi, että välittäjien palkkiot ovat aivan ylimitoitettuja työmäärään nähden - ja minä olen sentään hyväpalkkainen. Ei ole ongelmia ollut myymisessä eikä ostajien kanssa, mutta toki on pitänyt perehtyä asioihin kunnolla ja nähdä vaivaa.

Ostanut olen välittäjien kautta lähinnä siksi, että sopivat asunnot ovat olleet välittäjillämyynnissä. Olisin ostanut yksityiseltäkin jos sopiva olisi löytynyt. Tosin täytyy todeta, että osa itse myyvistä ei osaa tehdä hommaa riittävän hyvin, pitää siihen myyntiin kuitenkin vähän perehtyä. Joukkoon kuuluu niitä, jotka mainostavat myyvänsä loistokuntoista, vaikka kämppä on täysremontin tarpeessa. Samoin kerran kävimme talossa, jonka vanha myyjäpariskunta oli aikanaan itse rakentanut, eikä ollenkaan osannut erottaa tunteitaan asuntokaupasta, se oli kiusallista.

Mutta kyllä niissä välittäjissäkin on kaikenlaista viheltäjää, eikä ole firman koosta kiinni. On tavattu ihan törkeitä tapauksia ja sitten niiltä, joilta on kaikki asiat jääneet rempalleen ja hoitamatta. Yhden sijoitusasuntokaupan välittäjä ryssi pahan kerran, kun asunnon omistikin myyjän oma firma ja se oli rekisteröity väärin ja lisäksi asunnossa oli vuokralainen, jonka vuokrasuhde ja takuuvuokrat siirtyivät meille ym. Välittäjällä ei loppupeleissä ollut minkäänlaista käsitystä siitä, miten paperijutut olisi pitänyt hoitaa ja lisäksi myyjä yritti vähän kussettaa takuuvuokran kanssa ja näitä selviteltiin vielä puoli vuotta kauppojen jälkeen. On toki ollut muutama hyväkin välittäjä, joilla homma on toiminut - tosin niihin on yleensä liittynyt myöskin se, että myyjät ovat itse olleet järkeviä ja asiantuntevia, eikä heillä ole ollut mitään ihmeellistä säätöä asioissa (eli luulen, että noiden myyjien kanssa kauppa olisi sujunut ilman välittäjääkin ongelmitta).