Ah, tuo Arttu Wiskarin Tuntematon Potilas on niiiiin hyvä!
Jos et oo kuunnellut, niin heti lataamaan se jostain!
Kommentit (30)
Meillä mies tykkää siitä ja pakostakin olen joutunut sitä kuuntelemaan. Ihan mitäänsanomaton renkutus.
Uppoaa varmasti perussuomalaisia äänestäneisiin lähihoitajiin ja varastomiehiin. Todella lapsellinen ja yksinkertainen biisi.
Pidän enemmän sellaisista sanoituksista, joissa kuulija joutuu edes hieman miettimään itsekin. Tollaset tarinat jotka vaan rallatellaan läpi on ihan järkkyjä.
olen kyllä persujen äänestäjä ja vieläpä toi lähäri mutta että renkutus on ärsyttävä. Tosin mä nyt muutenkin kuuntelen ihan eri musiikkigenreä.
Uppoaa varmasti perussuomalaisia äänestäneisiin lähihoitajiin ja varastomiehiin. Todella lapsellinen ja yksinkertainen biisi.
Pidän enemmän sellaisista sanoituksista, joissa kuulija joutuu edes hieman miettimään itsekin. Tollaset tarinat jotka vaan rallatellaan läpi on ihan järkkyjä.
olen kyllä persujen äänestäjä ja vieläpä toi lähäri mutta että renkutus on ärsyttävä. Tosin mä nyt muutenkin kuuntelen ihan eri musiikkigenreä.
Täysin samat sanat!
aivan kamala on tämän lähihoitajan mielestä. No en ole persu.
Kerropa muuten oma fiksu ammattisi?
Miten joku voi sanoa 'mitäänsanomaton renkutus'? Melodia voi olla, joo, mutta eipä tule toista biisiä mieleen, jossa olisi otettu kyseiseen asiaan kantaa.. tai yleensäkään yhteiskunnallisiin asioihin. Kyllä tuolla laululla nimenomaan sanottavaa on, vaikka siitä ei tykkäisi.
Mua kosketti eniten ensimmäisen säkeistö, vanhan miehen oma kokemus siitä, miltä tuntuu, kun ei enää ymmärrä ja hallitse asioita (esim. harhat). Toisessa säkeistössä ehkä selitettiin asiaa vähän liikaa, olisi voinut jäädä koskettavammaksi, jos olisi ollut puhtaasti ukin kokemuksien esiintuomista. Mutta tämä on varmasti mielipideasia.
Etenkin tuo vertaus 'sotilas - tuntematon potilas' koskettaa.
Työskentelen päivittäin muistihäiriöisten kanssa.
Musta se on ärsyttävä kun se jää päähän soimaan. Viimeiset kaksi päivää jatkuvasti on soinut päässä ja yölläkin kun olen herännyt niin koko ajan levy soi korvissa... Mies tykkää ja siksi olen joutunut kuuntelemaan sitä.
Ekan kerran kuulen laulettavan dementiasta. Todella hyvä, koskettavat sanat.
mutta kappale on turhan kosiskeleva, jotenkin laskelmoidun tuntuinen. Tykkäsin alkuun, mutta sitten alkoi ällöttää. Nykyään vaihdan kanavaa, kun biisi tulee...
varmaan ajaa siinä mielessä asiansa, että herättää edes jotain tunteita (ärsytystä).