Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päästä töihin ruumiiden pariin?

Vierailija
20.06.2011 |

Outo kysymys, mutta olen lukenut, että tuolla alalla olisi ehkä työvoimapulaa ja ajattelin, että se voisi sopia minulle. Minua kiinnostaa ihmisen fysiologia, kemia, matematiikka ym. asiat, mutta mulla ei todellakaan kestäisi pää esim. hoitoalaa, jossa joutuu olemaan sosiaalinen aamusta iltaan. Joten mietin, että jos alaa sivuaviin töihin voisin soveltuakin?

Lääkäriksi en vain tällä iällä enää voi kouluttautua, mutta onko alalla jotain muita työtehtäviä, joihin pääsisi käsiksi lyhyemmällä koulutuksella?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku ensihoitajaksi joka hurauttelee ambulanssilla hoitamaan ruumiita tai sitten hautaustoimistoon laittamaan ruumiita kauniiksi hautajaisia varten.

Vierailija
2/7 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai patologiksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei välttämättä tutkaile ruumiita vaan kudosnäytteitä. Ap ei ikänsä puolesta lähde enää lääkäriksi opiskelemaan...

Vierailija
4/7 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hautaustoimistossa töissä ja me emme siellä ole varsinaisesti vainajien kanssa tekemisissä vaan hoidamme muut järjestelyt ja käytännön asiat ja asioimme omaisten kanssa. Ruumisauton kuljettajamme pukevat ja valmistelevat vainajat arkkuun ja hoitavat kuljetuksen. Työ ei vaadi varsinaista koulutusta, mutta sosiaalisuutta tosin ja hyvää tilannetajua, kun ollaan omaisten kanssa tekemisissä.

Vierailija
5/7 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaaloissa nehän kai tekevät jotakin ruumiiden kuljetusta tms.

Vierailija
6/7 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

labranhoitajakoulutushan nyt vie muutaman vuoden, mutta sitten oikeeseen paikkaan hakeutumalla pääsee ottamaan erinäisiä näytteitä ruumiista, saattaa sitten kyllä joutua myös analysoimaan ko. näytteitä.

Vierailija
7/7 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutus kestää 3,5v (AMK), ja labrahoitajat EI ota näytteitä ruumiista!! Sen tekee patologi. Lab-hoitaja tosin käsittelee näitä näytteitä, suuria näytteitä käsittelee patologi itse. Ei jeesus mitä tietämystä täällä taas... !!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä