Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Piimäkokkare - apuja siskot?

Vierailija
20.06.2011 |

Kaipaisin vinkkejä, miten hoitaa tukkeutunut maitotiehye. Kaiken kokeneet, jeesatkaa!?

Rinta on ok, mutta toisessa nännissä kaksi kipeää muhkuraa toisella sivulla. Selkeää valkoista "päätä" ei näy muhkuroissa tai niiden ympärillä. Imetys sattuu turkaisesti. Toinen puoli nännistä toimii ok.

Suihkutettu on, lypsetty, imetetty eri asennoissa. Sörkitty pyyhkeenkulmalla ja kynnenkulmalla. Puristeltu.

Terveysneuvonta kehotti lääkäriin vasta jos kuume nousee (=rintatulehdus).

Ei kuumetta, yleiskunto ok.

Vinkatkaa, miten nuo pahkurat saisi auki? Jos jollain ollut vastaavaa, kauan on kestänyt? Saitko estettyä ettei edennyt rintatuehdukseksi?

Kiitos kaikista vastauksista.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako joku neuvoa mitä tehdä, kun tällainen piimäkokkare ilmestyy raskaana ollessa? Olen vkolla 38 raskaana ja nyt on toisessa nännissäni suht keskellä tällainen valkoinen läntti.

Imetys ei nyt oikein onnistu hoitokeinona kun vauva on vasta mahassa, pitäisikö tämä siis yrittää käsin poistaa? Rinta ei ole kipeä ja oloni on ihan normaali.

Vierailija
2/3 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tukoksia koko ajan ja ne saattoivat kestää jopa viikon. Rinta oli valtavan kipeä ja pahimmillaan oli toisessa rinnassa yksi tukos ja toisessa kaksi samaan aikaan. Tulehdukseksi eivät onneksi koskaan kuitenkaan edenneet.

Rintatukosten estämiseen: Ruskovillan rinnanlämmittimet, joita käytin kesälläkin ellei ollut helle, vähensivät minulla tukkeumia PALJON. Olen myös kuullut vinkin soijalesitiinin syönnistä (tai jotain sinne päin, Maitolaituri-foorumilla oli siitä juttua) mutta sitä en tullut itse kokeilleeksi.

Joskus sain tukoksen pois imettämällä niin, että lapsi oli lattialla selällään ja minä konttausasennossa niin, että rinta roikkui vapaasti ja lapsi imi samalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo tieto tuosta, ettei välttämättä etene rintatulehdukseksi ja saattaa kestää _vain_ viikon on iso apu.

Villaa tisseille siis ja imetysakrobatiaa. Hammasta purren.

Nämä tukokset ovat ensimmäiset nyt 5kk imetyksen aikana. Syynä tn turhan pitkäksi venähtänyt imetysväli, enkä tajunnut pumpata.

Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän