Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MAALISkuisten maanantai!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopsaan mun sunnuntaiseen pinoon kirjoittamani vuodatuksen tähän, koska kukaan ei enää lue mun juttuja, kun yleensä aina olen viimeisenä iltapimeällä silloin harvoin kun pinoudun ;).

Eli:

Mua alkaa tosiaan jo ahdistamaan, kun en osaa liikkeistä edelleenkään sanoa :/.

Toista siis odotan ja nyt on rv 19+4 (19+5 maanantaina ;)). Pari viikkoa olen jotain epämääräistä tuntenut harvakseltaan, mutta en edes joka päivä, enkä NIIN varmaksi että voisin 100% varma olla että juuri vauvan liikkeistä kyse :/.

Neuvolassa olin tiistaina, ja " täti" vain lohdutteli että on ihan tavallista, etenkin kun minulla tuntuu tuo istukkakin etuseinämässä olevan. Sydänäänet olivat ok (tasaista 150:ä taas) ja hetkeksi sain taas mielenrauhan ;).

Esikoisesta tunsin liikkeet aika lailla tässä puolivälissä. Tarkkaan en muista.

Rakenneultra on perjantaina, ja sekin alkaa taas jännittämään :P.

Mulla on ollut esikoisen ja tämän raskauden välissä yksi tuulimuna, ja jotenkin siitä jäi sellainen inha olo, ettei tässäkään voi sujua kaikki hyvin, vaikka tietystikään kun kuuntelee järjen ääntä, tuulimunalla ja tällä raskaudella ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.

No juu, muutoin elämä sujuu tavalliseen tapaansa ja olokin on ihan mainio. Esikoista odottaessa olin enemmän tai vähemmän väsynyt ihan koko ajan :P.

Hyvää vointia kaikille!

Vierailija
2/28 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vkloppuna en ehtinyt kirjoittaa, kun meillä oli oman asunnon näyttöjä ja ihmisiä ravas kiitettävästi katsomassa. Yksi tarjouskin jopa jätettiin. Tänään mennään sitten jättämään itse tarjous isosta talosta;=) Voisi tää jännitys jo lakata, ettei tarvii masuasukin totutella stressiin..

Mulla tuntuu vilkasta liikettä aika usein masussa. Neljän viikon päästä 4D ultra Femedassa niin selviää se sukupuolikin. Browniettelle paljon onnea pienestä tytöstä!! Äläkä huolehdi niistä kiloista kyllä ne lähtee, kun säkin oot niin hoikka muuten!

Kelasta kannattaa tosiaan varmistaa kaikki jutut, ettei tarvii moneen kertaan toimittaa puuttuvia juttuja. Omanlainen show sekin.

Kiitos kaikille ihanista masu- ja esikoiskuvista ringissä!

Pinja rv20+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=rosybrown] Nyt ollaan jo pari yötä nukuttu uudessa kodissa, oli hassua lähteä töihin taas uudesta paikasta... Mutta kyllä se jo kodilta tuntuu!

monkey: Toivottavasti yskä lähtee pian pois. Yskä ja nuha on kyllä raivostuttavia, mullakin on nenä ihan tukossa.

Browniette: [color=lightpink] Teille on tyttö tulossa! [/color] [color=rosybrown] Mulla on ollut jostain syystä vahvasti tyttö olo, mutta just nyt ei ole kyllä tyttö eikä poika olo...

Joulun vietosta... Me ollaan käyty jouluaattona molempien vanhemmilla, yleensä minun vanhempien luona ollaan sitten loppuilta. Meille tulee kaikki mun sisarukset, ja mummo. [/color]

NapNap rv21+5

Vierailija
4/28 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]Kerrankin näin aikaisin pinoutumassa. Tunnit alkaa vasta ysiltä ja mies meni töihin aiemmin, niin oon ollu koululla kasista asti. Hommiakin vois tehdä, mutta ehtiihän sitä =)

[b]Zilipippuri[/b], voin lohdutukseksesi sanoa, että kyllä mä ainakin käyn aina seuraavana päivänä lukemassa edellisen illan pinot loppuun. Ei siis jää kirjoituksesi unholaan.

Ja sitten taas (.), jonne ei kyllä uutta kuulu. Ultraa kovasti odotan, keskiviikkoon vielä ois odotettava. " Mosse" jumppaa masussa ahkerasti joka päivä, eilen teki sellasen voltin, että jos ois miehen käsi ollu masun päällä, niin ois varmasti tuntenut sen muksautuksen. Mäkin oikein säpsähdin sitä muksautusta. Yskä viime yönä jo parempi *koputtaa puuta*, mutta nenä edelleen tukossa.

Nyt hommiin, ennen kuin lapset tulevat...

Monkey ja mosse rv. 19+5

Vierailija
5/28 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olis tänään rakenneultra, nyt viikkoja 19+6. Liikkeet on tuntunu jo jotain 3-4 viikkoa, välillä on tosi tuskainen olo kun tirriäinen potkii niin pirusti =).

Kai sitä täytyy valmistautua ultraan ja hakea isäntä töistä mukaan.

Vierailija
6/28 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kati-Elinalle ihan aluksi: Eihän vaan supistele? Minulla just supistelut tuntuu sellaiselta vatsan kramppaamiselta.. ja monesti just pitkän automatkan jälkeen. Huomenna taas olisi edessä monta tuntia autossa istumista, että saas nähdä sitten. Pitää yrittää jaloitella mahdollisimman paljon..

Minullakin on pian edessä tuo Kelan papereiden täyttely vaan taidan mennä suoraan Kelalle tätin kanssa suoraan täyttelemään. No, neuvola on vasta kahden viikon päästä, että sitten saan sen raskaustodistuksenkin niin sitten vasta alkaa se täyttely. On sitä kyllä ihan sekaisin noiden kanssa.. Mietityttää se isyyslomakin, että milloin siitä pitää ilmoitella isukin työnantajille yms.. No, pitää yrittää sitten Kelalla kaikki selvittää kerralla.

Mut pitää ruveta lukemaan noita aikasempia pinoja ja katsella mistä kaikesta täällä on puhuttu.. Osaan sitten itsekkin jotain kommentoida :)

Toukotar rv 21+6

Vierailija
7/28 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kati-Elina: Sama juttu minulla. Vatsaa alkaa kiristellä autossa pidempään istuessa, eli joka päivä kun työmatka yhteen suuntaan kestää tunnin. Toivottovasti ei supistele, ettei ala paikat pehmetä jo nyt... =(

Muuten kaikki ok. Viikonloppu oli rauhallinen ja niin oli " Edvardkin" . Jos jään paikoilleni pidemmäksi aikaa, alkaa masussa myllerrys, muuten on hyvin rauhallista. Keskiviikkona on taas neuvola, joten pääsee kuuntelemaan sydänäänet ja ehkä taas kurkataan ultrallakin pojua. Painonnousu tosin hirvittää, kun vyötärönympärys alkaa näyttää melko massiiviselta...

AliisaS + Edvard rv 21+0

Vierailija
8/28 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenna on jo marraskuu! loppuvuosi tuntuu menevän vauhdilla, kaupoissakin näkee jo joulukoristeita myynnissä - aika hurjaa.

Vierailija
9/28 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia vaan kaikille!

Yliopistolla taasen istuksin ja yritän saada jotain järkevää aikaiseksi. :) Kohta voisin kyllä pitää pidemmän tauon ja käydä syömässä. Iltapäivällä seminaariin ja sitten kotiin.

(.) kaikki kohdillaan. Eipä sinne tosiaan mitään uutta sitten eilisen kuulukaan. :) Uuden " vaivan" voisin lisätä listaani.. Huomasin nimittäin eilen että jos en mene heti vessaan kun alkaa tulla hätä niin minulle tulee tuonne virtsarakkoon niin suuri paineen tunne etten oikeasti voi pidättää pitkiä aikoja. En tiedä johtuuko raskaudesta vai mistä mutta tämä on minulle ainakin ihan uutta. Ei minulla nyt muutenkaan ole tapana pidätellä mutta aina silloin tällöin ei heti olekaan mahdollisuutta päästä vessaan kun siltä alkaa tuntumaan. Nyt se ei onnistu. Nyt on pakko päästä HETI. Onko muilla samanlaista? Mistäköhän mahtaisi johtua? Ikävän tuntuista se ainakin on..

Tällä viikolla on nyt sitten se neuvolakin ja pääsee KELAn lappusia täyttelemään. Jee! Mä sitten vihaan sitä laitosta.. Mikään ei ikinä suju KELAssa niin kuin pitäisi. Marssin kyllä niiden paperien kanssa suosiolla jonkun tädin juttusille että varmasti tulee kerralla täytettyä oikein eikä tarvitse nurista kenenkään jälkikäteen.

Kaupassa täytyykin muistaa käydä kotimatkalla. Ajattelin tehdä lihapullia. Nam! :P Itsetehdyt lihapullat on miehen suosikkeja. Jos vaikka yllättäisi mussukan kunnolla. :)

Mutta nyt mä naputtelen koulujuttuja vielä hetken ja sitten menen syömään että jaksan istua iltapäivän. :) Mukavaa maanantaita kaikille!

Lily & Nappo 22+5

Vierailija
10/28 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]jatkoa siis nyt.

Oli vauhdiaks viikonloppu, jopa liian täynnä tekemistä kun päikkäritkin jäi kokonaan väliin: ulkoilua, kummipojan 1vee synttärit yms. kivaa kyllä oli!

vauva muksii säännöllisesti pitkin päivää - ja yötä. varsinkin aamuyöstä kun käy veskissä, alkaa sen jälkeen liikkuminen, varmaan tulee lisää tilaa kun rakko tyhjä;)

olo on ihan hyvä, liikkua jaksaa (mitä nyt väsyy tavallista aiemmin) eikä liitos- tms. kipuja ole, mutta mikä vaivaa ja pahasti, on närästys. siis aivan kamalaa. nyt oon jo tajunnut että kaali, sipuli, paprika, sienet tai banaani ei sovi. vihreä teekään ei sovi muuten kuin aamupäivästä (ja siis ilman yhtäaikaista ruoan syöntiä). hain apteekista närästystabletteja ja eilen uskaltauduin ottamaan ekan ja olo parani pian! pakko pitää tablettiliuskaa nyt mukana. onko teilä muilla samaa?

Browniettelle onnittelut tytöstä! meilläkin on tyttöolo, mutta ylimääräisiin ultriin ei olla menossa, joten laitoksella varmaan sitten selviää. varattiin muuten se dubai jouluksi, joten sinnepäin suunnataan. milloin olet tulossa saudeista tänne lomanviettoon?

NapNapille onnea uuteen kotiin. ja toivottavasti Pinja pääsee myös pian muuttamaan. muutto tähän aikaan niin ainakin kaapit ja rojut on siivottu joulun varalle. niin tai itse asiassa en mä koskaan mitään supersuursiivoja tee jouluksi, harvoin ollaan omassa kotona joulu.

päivän jatkoa!

Caddie ja Pirpana, rv 20+6 [/color]

Vierailija
11/28 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=crimson]Täytyy yhtyä caddieen ja todeta, että kyllä aika menee nopeasti! Vastahan oli kesä ja nyt jo kohta joulu... Minä olen sitten todennäköisesti joulun töissä ja uuden vuoden samoin. Itse olen niin toivonutkin.

Mukavia muuttouutisia NapNapilta ja jospa Pinjankin muutto sujuu mukavasti sitten aikanaan! Muuttaminen on ihan kivaa, mutta raskastakin... Toivottavasti Monkey saa selätettyä flunssansa, ei ole kivaa!

Omaa (.): Rakenneultran jälkeen aloin sitten tuntea pikkuisen liikehdinnän iltaisin! Eli rv18+3 tunsin ekat varmat liikkeet. Iltaisin tulee sitten jo melko selviä potkuja ja mieskin taisi tuntea jotain jo vatsan läpi eilen illalla! Joku huolehti liikkeiden tuntumisesta, eiköhän ne sieltä tule aikanaan. Minä en ehtinyt kyllä isommin ootella, kun alkoivat tuntumaan. Muutoinkin olo ihan okei, ei valittamista. Alaselkä tuntuu iltaisin olevan aika jumissa ja issias välillä vaivailee. Mutta vielähän tuota on selvitty.

Browniettelle mukavaa tytönodotusta! Me ei udeltu sukupuolta, jännittää siis jo nyt vietävästi!

Mutta täytyy lähtä ruuanlaittoon. Iltavuoro olisi edessä, ihan kivaa mennä taas töihin kolmen vapaan jälkeen :)

~cadavera&muru~ rv19+1 (olemme siis viimein keksineet vauvalle työnimen!)

Vierailija
12/28 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on vähän huoli puserossa samaten ku zilipippurillakin. Mulla vaan vkoja 19+2 ja ensimmäistä odottelen. Olen ollu huomaavinani liikkeitä n.2viikkoa, viimeks viimeviikon ke. Sellasta nykimisen tapaista ja poreilua.. Tämän jälkeen en ole huomannu mitään!!Ja toiseks mulla on maha ihan sekaisin ollu nyt kans tosta ke. Kävin samaisena päivänä syömässä läheisessä ravintolassa pihviannoksen kun nälkäisenä kävelin siitä ohi kun olin tulossa kaupungilta. Pitäis kyl olla ihan luotettava paikka, mut.. mielikuvitus..pelkään et oon saanu jonkun ruokamyrkytyksen..

Huomenna on rakenneultra,sithän kaikki selviää. Pelottaa ihan kamalasti..Onneksi mies lähtee mukaan.

Rakenneultrasta kysymys!:Eli virtsarakon täytyy olla täynnä rakenneultraan mentäessä? Oonko ymmärtänyt oikein?

Sori kaikille tämä vuodatus, mut olo tuntuu jotenkin oudolle kun niitä " liikkeitä" tottui oikein seuraamaan eikä nyt tunnu yhtikäs mitään. Paitsi mahan mouruntaa..

Huolestunut Elna ja misumasu(19+2)

Vierailija
13/28 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko on vierähtänyt ja loma pidetty : ) Käytiin lillumassa Turussa kylpylässä Caribiassa ja oikein kiva paikka olikin. Ennen lomaa oli supistuksia monena päivänä niinpä päätin ottaa loman pelkkänä lomana ja unohdin kaikki kotihommat. Nyt masu kiittää lomasta ja olo onkin ollut ihana koko viikon. Kun vaan malttaisi olla rauhallisemmin nyt loman jälkeenkin....

Huomenna meillä olis PHKS:ssa kontrolliultra. Käytiin siis pari viikkoa sitten yksityisellä. Lääkäri ei saannut mahalaukkua ja virtsarakkoa näkyviin koska mulla oli niin tyhjä virtsarakko ( heikensi näkyvyyttä )joten teki lähetteen kontrolliultraan. Kovasti jännittää, että löytyykö nyt masulaukku ja virtsarakko. Lääkäri sanoikin että muista juoda oikein paljon ennen ultraa siis vesipullo mukaan. No huomenna kaikki selviää.....mutta jännitttää onko kaikki hyvin.

Kävin neuvolassa perjantaina ja sydänäänet oli ainakin oikein vahvat 145 doplerilla : ) Ekan kerran elämässäni mulle sanottiin että mun mitat on sirot ...hih hih... Masumitta 17,5 cm ja painoa oli tullut alusta alkaen 1,6 kg....painoa tosin löytyy kyllä ennestään !

No huomista ultraa malttamattomana odotellessa

Äitsykkä 80 + meidän pieni ihme 20+5

Vierailija
14/28 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elnalle:

Juu kannatta juoda kovasti ennen ultraa ( kokemuksen syvä rintaääni ). Ilmeisesti näkyvyys on paljon heikompi jos äidillä on virtsarakkotyhjä. Mä ainakin juon niin paljon kun napa vetää ja koetan välttää vessaa.... Huomenna sitten nähdään kuinka meidän käy : )

Äitsykkä80

Vierailija
15/28 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menin rakenneultraan käymättä ensin vessassa ja sinne sitten passitettiin ennen ultrausta. Ihmettelin tätä kätilölle niin sanoi lapussa lukevan vanhaa tietoa. Täysi rakko ei kuulemma auta näkymiseen yhtään ja tekee odottajan olon tukalaksi varsinkin kun vatsaa painellaan.

Vierailija
16/28 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

..onnitteluista! Vaikka eihan pikkuinen ole viela syntynytkaan :)

Pinja: Onnea talon myymiseen, ja ostamiseen!! NapNap: Onnea uuteen kotiin!!! Stressaavaa aikaa, mutta toisaalta kivaakin, eikos?

Caddielle tiedoksi. Me tullaan Suomeen 21.12 vajaaksi pariksi viikoksi. Aiti saakin sitten tulla lentokentalle toppatakin kanssa vastaan :) Talla kertaa joutuu varmaan kuitenkin lainamaan omaansa, heh. Sun taytyy sitten kirjoittaa lomakuulumiset Dubaista...

Omassa voinnissa ei mitaan uutta. Miehen kanssa ollaan tunnelmoitu uudesta perheenjasenesta oikein kunnolla. Jotenkin ultran jalkeen sita vasta uskoo todella, etta hei, meille ihan oikeasti on tulossa vauva! Nyt uskaltaa varmaan vahan jo shoppaillakin.... Ajattelin ensin aloittaa nuo maalaushommat ym tuolla lastenhuoneessa tammikuulla, mutta olen nyt lukenut niin monta tarinaa ennenaikaisista synnytyksista etta taidan aloittaa homman jo ennen joulua. Eihan sita tieda miten vasynytkaan sita on siina loppuvaiheessa, ja miten iso :)

Hyvaa alkanutta viikkoa,

Browniette 21+4

Vierailija
17/28 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsen minäkin pinoutumaan :) Vanhoja pinoja olen huonosti lukenut mutta tämänpäiväisessä oli heti sopivia aiheita. Kati-Elinako valitti pitkien automatkojen vaikutuksesta? Itsellä sama kokemus viikko sitten kun oli pakon edessä kokonainen päivä autossa istumista. Epämukava olo oli minullakin ja helpotti just selkänojaa säätelemällä tai vähän sivuttain istuessa. Moista maratonia ei ihan just tee mieli kokeilla...Onneksi sattui olemaan lekuri heti palattuamme ja pääsi tarkistamaan että kaikki ok. Lääkäri määräsi magnesium tabletteja vastaisuudessa samaan vaivaan. Auttaa kuulemma lihaskipuun eikä vahingoita vauvaa, urheilijat kai käyttävät niitä myös?!

Joulusta oli juteltu myös ja meillä samat suunnitelmat kuin NapNap taisi jo mainitakin. Ensin tosin omille vanhemmilleni ja sitten miehen, välimatkaa on sen verran että molemmissa ei voi käydä vuorotellen. Ensi vuonna täytynee miettiä järjestelyjä uudelleen. Täällä on näkynyt olevan jo kuukauden kauppojen jouluosastot " täydessä tällingissä" ja se oli minusta tosi aikaisin myös, varsinkin kun ulkona 20 astetta lämmintä...

Kovasti olemme jo miettineet kummiasioitakin ja siinä tuntuu olevan pähkinää purtavaksi. Onko mielestänne huono idea pyytää kakkoskummeiksi molempien siskot yhdessä? Ovat siis vielä naimattomia, seurustelevia kylläkin tahoillaan. Pääkummeiksi varmaan sitten pariskunta mutta ketkä, siitä ei sitten olekaan vielä tietoa.

Hyviä vointeja maalismammoille toivottelee,

Hermione 19+1

Vierailija
18/28 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]meillä ei naikkarille ohjeistettu tuosta vessassa käynnistä mitään etukäteen, mutta ultraaja laittoi mut vielä pöydältä veskiin koska rakko oli täynnä ja siis tiellä.

Caddie[/color]

Vierailija
19/28 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on edessä rakenneultra vasta torstaina, ja ohjeistuslapussa sanotaan että pitäisi olla rakko täynnä. Tosi epämiellyttävää se on, mutta ajattelin totella kun pikku-Ukolta ei saatu sydänääniäkään kuuluviin ennen kuin äippä kittasi kuusi mukillista vettä siinä neuvolakäynnin aikana. Vähän panikoin sitä, että kun siihen lappuun on laitettu ne ultrauspäivät koska se tulee tehdä ja toi meidän ultra on tietty viimeisenä mahdollisena päivänä ja viimeiseen iltapäiväaikaan, että taatusti puhkeaa autosta rengas tms... Mutta ei kai se ihan päivän päälle voi olla...?

Takana on ihanan rauhallinen viikonloppu varsinkin yöunien suhteen - yleensä viikonloppuina kun nukkuu pitkään, tulee tosi levottomat unetkin, mutta nyt nukuin sikeästi ja rauhassa. Silti täällä töissä väsyttää ihan armottomasti... Viikon jatkoja!

-Aranja rv 18+5-

Vierailija
20/28 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoon sairaalassa kävin ja siellä piti olla rakko täynnä... Vissiin eri laitteet eri paikoissa...