Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

###SYYSMAMMAT PAKKASLAUANTAINA###

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli todella p*a yö! Vauva nukahti itkun kanssa vasta klo 21 ja heräsi jo klo 23 ekalle syötölle, oli hereillä tunnin verran: itki aina laskiessa sänkyyn, lopulta otin viereen nukkumaan ja rauhoittui, otin oikein kädestä kiinni. Joku on täällä kertonut niin tekevänsä ja se toimi ainakin viime yönä. Seuraavaksi herättiin klo 2 ja oltiin varmaan klo 4 asti hereillä, itkuisena ja tuhisevana, nenä tukossa. Meillä siis eka nuha!!! Mittasin lämpöa, ei ollut.

Esikoine heräsi jo klo 6 jälkeen eikä viihtynyt isin kanssa vaan tuli herättämään vauvan ja siitä asti oltu hereillä. Mä olen todella väsynyt.

Suunnittelen jo, että menen johonkin lähi hotelliin nukkumaan edes sen 4h putkeen. On se kummaa, ettei voi omassa talossa nukkua. Mä tarviin vaimon! Mies ei vaan osaa huolehtia pojistaan, niin, että mä saisin nukkua!

Tuo kuullostaa todella itsekkäältä varmaan: mä, mä, mä. Mutta mä todella haluan NUKKUA! Olipa negatiivinen viesti, toivottavasti muilla on parempi mieli.

Ja pakkasta on aivan liikaa!!!! Rankka päivä edessä.

t. väsy mujerita kera pirteitten poikien

Vierailija
2/12 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole paljoa positiivisemmat fiilikset täällä!! Pakkasta on -17 astetta, eikä ulosmenemisestä tietoakaan. Neiti ei suostu nukahtamaan omaan sänkyyn eikä sisälle vaunuihin. Tillittelee vaan, itkee tai juttelee. Väsynyt on ja aamupäikkärit näyttää jäävän väliin. Eilen jäi iltapäikkärit ja tyttö oli kuin pieni kiukkupussi. Oon tosi väsynyt, en yöllä juuri saanut unta enkä näytä pääsevän itsekkään lepäämään ollenkaan.

Kaveri on tulossa aamupäivällä käymään, pitäis jaksaa olla pirteä, muttamutta... Varsinkin jos tyttönen kiukkuaa kokoajan niin seurustele siinä sitten.

Miten mä saan tuon nuppusen nukkumaan???? Viimeks kun oli pakkasta nukahtaminen omaan sänkyyn sujui melkein ongelmitta, veteli välillä melkein kolmen tunnin unia ja nyt ei suju millään.

Täytyy vissiin luovuttaa ja hakea tuo päristelijä sängystä pois.

Jeps, toivottavasti muilla sujuu paremmin.

Susa ja uneton vantaalta jo viisi kuukautta vanha

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mujerita: kyllä välillä täytyy olla hieman itsekäskin! Musta tulee ainakin todella kiukkuinen jossen saa nukkua kunnolla!!

Yö meni meillä hienosti. Kymmeneltä mentiin nukkumaan, puoli viideltä syötiin ja jatkettiin unia vähän yli kaheksaan! Nyt neiti nukkuu päikkäreitään meidän sängyssä. Mua ottaa niin päähän tälläiset pakkaset! Mä stressaan vähän turhaan sitä, et miten saan pikkuisen nukkumaan, kun ei voi laittaa ulos. Kiltisti kuitenkin nukahti tuonne sänkyyn, tutti suussa ja rasu kainalossa! Turhaan äiti stressaa! (Eri asia teitysti et kuinka kauan siellä nukkuu...=)

Kiva oli eilisestä pinosta lukea että muilla ollut myös ongelmia päiväunien kanssa! Tai eihän siinä sinänsä mitään kivaa, mut hyvä huomata et kuuluu ilmeisesti ikään ja on ohimenevää..!=)

Ja kiva oli huomata että laurukkakin se siellä vielä on hengessä mukana!!!

Nyt viettämään rupattelemaan kullan kanssa...

-Alpukka ja " Pinsku" 4,5kk

Vierailija
4/12 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa minäkin pinoudun,säännöllisin väliajoin tosin käyn lueskelemassa viestit.Meidän typy on jo reilu 5kk ja soseita uppoaa jo hyvään tahtiin,lihaa ja broileria myös.Viljat arvelin aloittaa vasta 6kk iässä, kun neuvolasta sellaisen ohjeen sain. Tosiaan kylmä on ilma, mut siitä huolimatta vein tytön pihalle, koska eilinen oli yhtä helvettiä kun ei sisällä suostu nukkumaan..Lämpimästi vaan päälle ja vaunun suuaukon eteen hurstia, niin kyllä tarkenee! Esikoista nukutin myös -20 asteessa eikä sen hullummaksi oo tullu;))Jos uskois noita opuksia niin rajana suunnilleen -10,kysyn vaan että milloin Suomen talvessa voisit viedä lapsen ulos???Ainakin jos asut täällä lähellä siperiaa..:) Joo, meillä ei vielä ryömitä, mut odotan sitä päivää kun kuuta nousevaa, koska nyt ei malta olla yhdessä paikkaa kovin kauaa.Eli illat on sylissä,lattialla,hyppykiikussa ja taas sylissä..Yöt menee yhdellä syötöllä(joskus 5-6 aikaan) ja näin on menty jo kuukauden..toivottavasti ei enää lisäännykään.

Mut tälläistä tänne,pitänee jatkaa kotíhommia koska illalla olis tarkotus lähtee miehen kanssa leffaan..sitä Mattia katsomaan(pitäähän se käydä olipa sitten hyvä tai huono;)Onko joku kattonu?

No,palaillaan kun keretään!!

Vierailija
5/12 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä on....

Meillä myös huono yö...Tuntuu tosin, että muita kun huonoja öitä ei oo viime aikoina ollutkaan. Aamulla on semmonen olo, että tyttö on ollut rinnalla/hereillä koko yön ja aamu tuntuu alkavan 5-6 aikaan. Siinä sitten neiti on tunnin pari hereillä ja nukahtaa uudestaan...Ja minä kiehun raivosta, kun en enää itse saa nukuttua...PRKL....

Täällä kans haaveeillaan nukkumisesta..Päätin että heti kun olen lopettanut imettämisen, otan huoneen hotellista ja menen nukkumaan sinne. Palkitsen itseni :) Välillä tuntuu, että tuo päivä on hyvin pian, koska sen verran takkuamiselta imetys on toisinaan alkanut tuntua...

Meillä on yleensä päikkärit sujuneet hyvin, n 4 tuntia, mutta tämä kylmyys ja rytmin muutokset aina sekoittavat. Eilinen päivä oltiin liinalla liikenteessä, joten päikkärit olivat sitten pätkittäisiä, mikä näkyi illan kiukutteluna. Nyt sain tytön nukkumaan vaunuiohin tuohon tuulikaappiin kun laitoin kevyttoppiksen päälle, pipon päähän ja sujautin vielä makuupussiin..Siellä nyt sitten nukkuu. Eli meillä toimii ainakin vielä tämä huijaus " nukun ulkona sisällä" - Kannattaa kokeilla :)

Minäkin vietän tänään puolittaisen vapaaillan...Lähden ystävän kanssa syömään ja yksillä käymään :) Saa nähdä suostuuko Ida tällä kertaa kuinka helposti syömään pullosta..

Lauantaita kaikille...

maaly ja Ida 4kk ja vähän päälle...

Vierailija
6/12 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti ensimmäisenä jaksamisia vähän nukkuneille! Musta tuntuu, että vaikka meillä nukuttais/herättäis miten, niin oon aina yhtä väsyny.. kai sitä on univelkaa sen verran.. (kun normaalisti nukkuisin mielelläni 10-12 h..) No täytyy vie jaksaa tuota tahtia jonkun aikaa..!

Mies otti ja lähti.. siis sitä autoo laittaan ja taas jäätiin tänne kaksistaan.. Jos vaikka imurois.. pojan istuttais sitteriin niin eiköhän se jaksais jonkun aikaa sitä ihmetellä!

Nukkumisesta näillä pakkasilla oli juttua.. Mä just oon aamun miettiny, että mitä tästäkin päivästä tulee, kun poika ei nuku hyvin sisällä.. Uskaltaisko sitä laittaa ulos, jos laittaa jotain paksumpaa vaunun suulle? Jos kokeilis sitä kikkakolmosta, että laittais lämpömittarin vaunuun ja kattois sit puolen tunnin päästä miltä näyttää.. Taidan tehdä niin että saa siivottua vähän tätä kämppää (kauhee kaaos!). Jos tuntuu poika kylmältä niin täytyy sitten yhdessä siivoilla..

Palailen taas siivouksen lomasta katsomaan kuulumisia.. luultavasti nopeammin kuin arvaattekaan :)

Emmuli ja poitsu 4 kk

Vierailija
7/12 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamista väsyneille! Mulla on sama että vaikka nukuttais hyvin niin oon silti väsyny, varsinkaan kun ei pääse ulos! Olokin on niin yksinäinen kun mies on taas omalla kämpällään eikä oikein tiedä millon tulee.. Se on siellä aika paljon kun on kuulemma kouluhommia ja mä oon sit ' ' yksin' ' tytön kans kotona.. Kaveritkin on aika lailla kaikonnu ja vasta käytiin mun vanhempien luona joten ei viitsi sinnekkään lähteä..:(

(no johan oli taas vuodatusta..)

Meillä nukuttiin yö ihan ok, syötiin klo 24, tutti 03, ruoka 4.30 ja ylös noustiin 7.30..:) Kun sais Amiran viel nukkuu hyvät päikkärit, ei nukkunu aiemmin kuin puol tuntia.. Ulos kun ei voi laittaa kun on melkein -20 ja meidän mittari näyttää viel vähemmän kun oikeesti on.. (siihen paistaa suoraan aurinko)

Joku muuten kyseli sitä pilttipurkeissa pakastamista.. Mä oon pakastanu ja ihan ehjänä on pysyny..:) Siin ku tosiaan saa pakastettua sen hyvän määrän..:)

Tänään on meillä pyykkipäivä.. Inhottavaa kun pitää juosta tuolla kellarissa pesutuvassa pyykillä.. Pitää ostaa oma kone! Täytyy vaan säästää noista vähäisistä tuista!:)

Mutta nyt leikkimään neidin kans!:) Hyvää pakkaspäivää kaikille!:)

Iida-Ilona ja Amira

Vierailija
8/12 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaa kun pitää noin kovia pakkasia...Meilläkin pikkumies nukkuu sisällä huonosti...Tarkalleen puoli tuntia ja sit taas hihkutaan ja selvästi kiukkuisempi on kun ei saa nukuttua kunnon unia.. :( .Mut jospa tämä kylmyys ei kovin kauan kestäis :-/

Eilen illalla mentiinkin sitten nukkumaan ilman huutoja :D ja jo puol yhdeksän jälkeen nukahti yöunille(yleensä ilta venähtää yhteentoista...).Kiva oli pitkästä aikaa katella vaan telkkua ja löhötä sohvalla :) Saas nähä miten tämä ilta sujuu...

Juuh,mut palailen paremmalla aikaa..täytyy laittaa paikkoja kuntoon kun vieraita tulossa illemalla.

Lauantaipäivän jatkoja ja jaksuja kaikille!!! :)

Vierailija
9/12 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ulkona on -20 niin meidän partsilla on vaan -5 kun on lasitettu parveke.. Että sikäli ihan kiva kun voi ulkona nukuttaa. Tyttökin nukkuu siellä niiiiin hyvin. Vaikka olishan se kiva jos pääsis äitikin ulos käppäileen vaunujen kanssa, että lauhempia kelejä toivon minäkin!

Aprikoosit meni taas tänään hyvällä ruokahalulla, huomenna sitten oikeata ruokaa eli bataattia.. Toivottavasti se menee yhtä hienosti!!

Meillä on nykyään alettu kakkaileen aina yöllä ja sitten yöunet siitäkin häiriintyy. Siis tytöllä, ei saa heti sitten unta vaikka ihan hämärässä vessassa pesen kakat pois.. Että aika katkonaisia on meidän yöt. Syödään ainakin kahden tunnin välein ja väännetään ainakin yhdet kakat per yö :)

Mä sain muuten yks päivä kakat päälleni kun tytön kans pelleilin eikä sillä ollut vaippaa.. heh, lotisi mun reisille melkoiset satsit, mua vaan nauratti että olipas ensimmäinen kerta muttei varmaan viimenen :)) Pissatkin on muutaman kerran lentänyt kaaressa (!!) hoitopöydältä päälle.. Heh heh, näitä sattuu varmaan kaikille ja niitä on kiva sitten muistella kun tyttö tuo poikaystäviä kotiin näytille :)

ok, hyviä vointeja kaikille!! ja pitkiä unia :)

äiti + tytsy (4kk)

Vierailija
10/12 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivottua tuli ja nyt on hyvä mieli.. tykkään siivota, mutta en saa ikinä aikaseks alottaa niin sitten kerkee kämppä meneen mullin mallin.. ja on enemmän hommaa :(

Onpas syksyntytöllä vallaton tytöntyllerö, kun sillain pissaa äitsykän päälle :) Meillä ei oo vie kertaakaan tullu kunnon kaaressa, vaikka on poika..

Kakat tuli kylläkin kaaressa päälle joskus, kun mentiin liian aikasin pesulle.. aikamoinen satsi tuli vie mun päälle ja pitkin lattioita ym, onneks on hoitopöytä kylppärissä, kun eka meinattiin makuuhuoneeseen sijottaa se tilanpuutteen vuoksi.

Mä laitoin pojan nukkuun ulos pakkasesta huolimatta, sillä oli ihan hirveesti päällä ja sit vaunun suulla harso. Ja sie oli se mittari (kuten aiemmin puhuin), niin näytti nollaa kun oli nukkunu jo tunninkin ja sit kun otin sisälle parin tunnin unien jälkeen, oli vaunujen sisällä 10 pakkasta.. mun mielestä ihan siedettävä vie.. Niihin paisto aurinko aluks, et oisko se vähän lämmittäny..

Poika jatkaa vie unia sisällä, vähän vähensin vaan tamineita.

Taas tuli vaan ommaa nappaa.. mut ei tainnu olla oikein mitään jutun aihettakaan..

Ai niin, siitä Matti-elokuvasta.. täytyis kyllä käydä kattoon joku kerta.. Hyvää leffailtaa niille jotka oli menossa elluihin ja nauttikaa kahdenkeskisestä ajasta täysillä!!

Emmuli ja poitsu (joka vedelly sikeitä jo 4h..)

Vierailija
11/12 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän kauan tätä kylmyyttä tällä erää kestää?

Meillä onneksi päikkärit meni ihan ok ja nyt ollaan jo

yöunilla, toivottavasti ei herää kun vasta syömään. Meillä tytteli monesti

herää nukahtamisen jälkeen muutaman kerran kitisemään, mutta nukahtaa nopsaan taputtamalla tai jos kovasti itkee niin syliin ottamalla.

Mitenkä muilla nukahdetaan yöunille? Rinnalle, syliin, itsekseen omaan sänkyyn, silittelemällä? Meillä nukahtaa yleensä aina joko rinnalle tai sylin. Nyt haluaisin tavasta eroon, kun pelkään et isompana tulee ongelmia ton nukahtamisen suhteen.Tänään sain tytön nukahtamaan viereeni taputtamalla ja laulamalla, josta sitten nostin pinnikseen. Edistystä toikin. Toiveena olisi, että tyttö oppisi nukahtamaan pinnikseensä itsekseen, mutta hankalaa on....VINKKEJÄ????

Yöt meilläkin aika levotomia, mutta josko ne pikkuhiljaa rauhottuisi, hope so. Nukkuuko jonkun vauva jo omassa huoneessa? Meillä pikkuhiljaa harkinnassa, mutta josko odottaisi tohon puoleen vuoteen asti...

Mukavat la-illan jatkot.

t.hope-a

Vierailija
12/12 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tadaa, emmä lähtenytkään viihteelle kun halusin olla lasten ja miehen kanssa :) Toivottelin ystävälle hyvät synttärit ja sanoin että tämä mammeli jää nyt kyä kotia noitten kanssa, täällon ihana olla :D

Lapset menivät nukkumaan ja minä tulin tähän katteleen kuulumisia. Toi on kyllä totta että jos ei saa nukkua kunnolla niin se kiristää pinnaa ja sikana. Luojan kiitos Aleksi on hyvä nukkumaan, mä en tasan tarkkaan jaksais näin hyvin jos nuo lapset eivät nukkuisi! Tänäänkin herättiin klo 10 aamulla vasta.

On mua helpoilla lapsilla siunattu, mä uskon siihen että sitä annetaan just niin paljon kuin jaksaa kantaa (joskus ennenkin tuon sanonut tääl) ja taitaa tuo yläkerran Herra olla sitä mieltä että tuolle äidille hyvin vähän taakkaa :D Uskon kyllä siihenkin että jos on kärsinyt paljonkin niin sitä saa hyvää myöhemmin takaisin (tähän sopisi paistaa se aurinko risukasaankin :D), nyt on mun aika saada hyvää lapsien kautta :)

Neiti21: ihana kuulla että Minja vihdoinkin nukkunut kunnolla! Oon äärimmäisen iloinen puolestas :) Ja kiva kun oot saanu taas miehen kainaloon hetkeksi, oi sitä :D

Sitä piti sanomani myös että esikoinen meillä nukahti aina pullolle, _AINA_! Siittä kaikki jauhoivat että varo vaan, ei koskaan nukahda ittekseensä vaan aina vaatii pullon. Ja höpöhöpö, nykyään luetaan iltasatu, suukot poskille ja peittely, sinne nukahtaa. Aleksi nukahtaa pullolle melkein aina, jos ei nukahda niin makoilee vaan sängyssään ittelleen jutellen ja nukahtaa hetken kuluttua. Ei tosiaan huutele :D Hyi ku oikeen hävettää joskus kun nuo on niin helppoja :D Ja sit viel valitan (melkein) aina :D

Nyt meen tonne rakkaan mieheni luo, hauskaa iltaa kaikille :)

JMMK