Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MAALISkuisten maanantai!

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin kättärillä rakenne ultrassa. Ilmoittautumistiskiltä kun kysyin pitääkö vessassa käydä vai ei, hoitaja sanoi että ei, vaan rakko pitää olla täysi.... jatkoin matkaani ensin sinne ennenaikaisen syntyvyyden ennustamis tutkimukseen, joka kättärillä on menossa, niin sitä ennen piti käydä vessassa, no kun huolestuneena kysyin että mites sit ultraus onnistuu, ni hoitaja sanoi, että heillä ultrassa ei tarttee olla rakko täynnä, kun heillä on " sellaiset" laitteet... ilmeisesti on sitten vähän laitteissa eroja :)

Omassa (.) ei ihmeempiä, vaapukka myllertää aika lailla, mieskin tunsi jo hyvin potkut viikonloppuna =o] Perjantaina olis sitten pitkästä aikaa neuvola.

Mukavaa viikon alkua kaikille !!!!!

T: Fiona ja Vaapukka 21+1

Vierailija
22/28 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukenut olen ketjuja ahkerasti, mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoittaa. Ompa synkkä keli, ainakin täällä Vantaalla. Suklaata syön, vaikka pitäis noita herkkuja vähän rajoittaa, mutta Pandan toffeesuklaa vetää puoleensa ja 100g menee kerralla. Painoakin on tullut jo 5kg. Mites muilla on painoa kertynyt?

Tänään mennään ostamaan vaunut ja turvakaukalo. Lauantaina kierreltiin eri liikkeissä ja ihastuin Emmaljungan yhdistelmiin. Tämän vuoden malleja on ainakin vielä Vantaalla Varistossa ja -15% ovh:sta. Onneksi isovanhemmat lupasivat ostaa vaunut, ei tarvii niin tarkasti hintaa tuijottaa:)

Meitä maaliskuisia on TOSI paljon, kun lueskelin tota virallista listaa, ihan varmasti sairaaloissakin on maaliskuussa ruuhkaa!

Rakenneultra alkaa olla monella jo takana ja ihanaa, kun pelkkiä positiivisia uutisia on tullut! Meillä oli 2vkoa sitten ja minä ainakin menin rakko ihan tyhjänä ja hyvin kätilö näki kaiken tarvittavan. Vauva joi välillä lapsivettä ja välillä haukotteli, pienet kädet meni välillä nyrkkiin:)

Tekis mieli mennä Femedaan 4d ultraan, kallishan se on, mutta...sais poikaololle varmistusta. Täytyy miettiä.

Mullakin on alkanut alaselkä reistailla. Elokuussa vielä urheilin hullun lailla, mutta lauantaina ei meinannut tunnin sauvakävelylenkki taittua. Koski selkään ja masuun. Täytyis koittaa uintia, josko se ei sattuis. Istun autossa lähes puolet työpäivästä, joten sieltähän se selkäkipu varmasti tulee.

Mutta mukavaa viikkoa maaliskuisille!

Sport rv 22+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo eli Jorvissa myös käskettiin tyhjentää rakko ennen ultraa. Kannattaa varmistaa omasta sairaalasta, ettei turhaan aiheuta itselleen epämiellyttävää oloa juomalla ähkyksi!

Mua jännittää hirveesti saadaanko uusi talo. Meinaan itsekin alkaa heti maalata lastenhuonetta jollain ihanilla väreillä. Pitää vaan Browniette muistaa, ett maalia ei sais haistella, kun menee sikiöön ne höyryt. Pitäis joku hyvä suojain ostaa.

Kiitos vaan kannustuksesta muuttohommissa. Mä olen toistaiseksi täysin voimissani ja palan halusta rehkiä vielä, kun kerran pystyy! Ihanaa, kun kaikki on sitten valmista alkukeväästä.

Ikävä lukea monien kivuista, säryistä, närästyksistä jne. kerrankin voin todeta mulla olevan mitä mainioin olo, ei voi valittaa. Lohdutuksena voin todeta, ettei ne kestä ikuisesti;=)

Pinja

Vierailija
24/28 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kävin ensimmäisen kerran rakenneultrassa puoltoista viikkoa sitten torstaina. Kätilö totesi rakenteen näyttävän normaalilta, mutta sitten tuli ne sanat, joita en haluaisi kenekään kuulevan " Lääkärin on parasta katsoa tätä myös..." . Vauvalla on päässä nesterakkulat, joihin liittyy pieni tilastollinen todennäköisyys (yhden prosentin luokkaa) kromosomivirheeseen. Lääkäri sitten tutkaili ja mittaili rakkuloita, mutta halusi tutkailla ja mittailla niitä kymmenen päivän päästä (eli tänään) uudestaan, kun vauva on isompi. Sain asiasta paperin, joka oli aika karua luettavaa ja en kyllä silloin heti tajunnut, miten pienestä todennäköisyydestä on kysymys. Lääkäri kuitenkin sanoi, että rakkuloiden/kystien ollessa 5mm halkaisijaltaan, voisi halutessaan mennä Hyksiin lapsivesitutkimukseen ja rv24 asti raskauden voi keskeyttää. Kovia sanoja, kun on just nähnyt vauvansa monitorilta. Muuten lääkäri oli kyllä tosi asiallinen ja mukava.

Tänään sitten uusi ultra ja eri lääkäri. Ensin juttelimme, että olinko ymmärtänyt mistä on kyse, ja että koska mikään muu ei viittaa kromosomihäiriöön, niin todennäköisyys on todella pieni. Sanoinkin heti, että minä en tule missään tapauksessa osallistumaan mihinkään lapsivesitutkimuksiin, koska raskauden keskeytys ei tule kuuloonkaan enkä halua vaarantaa tod.näköisesti terveen lapsen henkeä.

Lääkäri sitten ultrasi ja vauva vastasi edelleen hyvin viikkoja ja rakkulatkin olivat jo ehkä hieman pienentyneet. Sovimme kuitenkin, että tulen vielä rv28. Suostuin, koska uskon, että kaikki jatkuukin hyvin ja mieheni pääsee silloin myös mukaan.

Tämän kokemuksen jälkeen en ole silti ollenkaan varma menisinkö seuraavassa raskaudessa ultraan ollenkaan. Suurin osa meistä saa kuulla, että kaikki on hyvin, mutta kuinka moni haluaisi tietää, että jokin on huonosti. Kuinka moni pystyisi rakenneultran jälkeen keskeyttämään raskauden. Siinähän sikiöseulonnoissa on kysymys, virheiden etsimisestä ja siitä, onko niillä virheellisillä oikeus tulla tähän maailmaan. Aiemmin ajattelin, että kyllä sikiöseulonnat on hieno juttu, vanhemmat saa päättää haluavatko he vammaista lasta, mutta nyt raskaana ja jouduttuani miettimään olisinko itse valmis raskaudenkeskeytykseen tulin siihen tulokseen, että tieto lisää tuskaa.

Aion nauttia raskaudestani ja odottaa sitä tervettä lasta, mikään ei saisi sitä minulta enää pois.

Asiasta edelliseen =) eli täälläkään ei selviä liikkeitä ole tuntunut. Istukka on juuri tuossa etuseinässä ja vaimentaa kuulemma todella tehokkaasti.

Paino ei ole juurikaan noussut, vaikka maha on kasvanut. Epäilen, että äitini vaakaan on tullut toimintahäiriö. No, kolmen viikon päästä on neuvola (täytellään kela papruja tääläkin...), joten siellä sitten kuullaan tuomio tästä painosta tai painottomuudesta=)

Ja kaikille, jotka tuskailevat mitä moninaisimpien raskausoireiden kanssa, niin voin sanoa, ettei oireettomanakaan ole kiva olla. Raskauteen on ollut todella vaikea asennoitua, kun ainut asiasta muistuttava on hieman kasvanut maha ja ilmavaivat... eli nauttikaa raskaudestanne sen kaikissa muodoissaan!!!=)

jossara+matkalainen rv19+6

Huomenna ollaan puolivälissä!!!!!

Vierailija
25/28 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]ja heti koneelle lukemaan muiden kuulumisia. Kylläpä meillä olikin pitkä pino.

Ihan ensimmäiseksi lähettelen täältä tsemppiä ultriin [b]Elnalle ja Äitsykälle[/b]! Eiköhän kaikki ole hyvin... toivotaan! Myös [b]Jossaralle[/b] jaksellusta ja oli ihanaa lukea, kuinka positiivisella mielellä jaksat olla. Meilläkin np-ultrassa kysyttiin, että halutaanko osallistua seerumiseulontaa. Kysyin mieheltä, että mitä mieltä hän on, kun kuitenkin työskentelee päivittäin kehitysvammaisten kanssa. Minä sain kuulemma päättää, joten jätettiin menemättä, kun ei tieto olisi meijän kohdalla mitenkään tilannetta muuttanut. Aborttiin ei olisi ryhdytty. Keskiviikon ultraa täällä jo kovasti jännitän. Hyvinkäällä sanottiin, että saa käydä vessassa, jos on tarvetta, muttei ole kuitenkaan pakko mennä. Ei siis ainkaan tartte Hyvinkäällä olla virtsarakko täynnä. Ehkä kuitenkin vielä varmsitan vastaanotossa.

ONNEA [b]Browniettelle[/b] tyttötiedosta! Nyt pääset ostelemaan vaaleanpunaisia mekkoja =) Me ei aiota sukupuolta kysyä - kai. On siis mieli hieman muuttunut tässä odotuksen aikana, kun niin moni tässä meijänkin pinossa on tiedon saanut. Onhan tässä pari päivää vielä aikaa miettiä.

ONNEA uuteen kotiin [b]NapNapille[/b]! Ja toivottavsti [b]Pinjakin[/b] pääsee pian muuttopuuhiin...

Muutamat olleet täällä huolissaan LIIKKEISTÄ. Teille voin lohdutukseksi sanoa, että esikoista odottaessa olin varma liikkeistä vasta rv.21 tienoilla, eikä mulla edes ollut istukka edessä vaimentamassa tuntemuksia.

(.) uutta aamun jälkeen: alaselkää jomottaa ja huuleen iskenyt huuliherpes tän ihanan flunssan seurauksena.

Nyt syömään, kun mies teki ruuan kerrankin.

Monkey taas

Vierailija
26/28 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannanpa pitkästä aikaa korteni kekoon.Viime viikot ovat kuluneet hillittömän talonmetsästyksen ja stressin parissa,taas " ehkä" -tilanne päällä ja hermot kireällä..Toivon parasta..

Lisäksi tein eilen sen virheen,että kävin vaa`alla,kaiken viikonloppumässäilyn jälkeen ja sen käynnin mukaan olisi tullut jo lähes 8kg lisää,AUTS!Kun en mikään ihan pikkutyttö ollut ennenkään..No,turha kai liikaa surra.

Liikkeet tuntuvat hienosti,mies tuntee masun päältäkin.Isommat arvuuttelee,onko tyttö vai poika.Kolmen pikkusiskon isoveli toivoo viimein pikkuveljeä =)

Selkää särkee paljon,olen koiran kanssa liikkuessa välillä hätää kärsimässä kun pentu vetää.Ja päiväunia kaipaisi kyllä..Kaihoten ajattelen ensimmäistä raskautta,nyt tuntuu että tuo masukki jää vähän paitsiolle,kun on muutakin laumaa hoivailtava.

Kuopus 10kk lähti kävelemään eikä malta oikein nukkua öisin,joten ajattelen taas,että ehkäpä ensi yönä =)

MagicaL rv22+1

Vierailija
27/28 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille!

Huh huh mikä päivä taas tänään! Koko iltapäivä meni seminaarissa ja sieltä kaupan kautta kotiin laittamaan ruokaa. Mies ei tullut kuin vasta tuossa vajaa tunti sitten mutta itselläni oli niin kamala nälkä että laitoin ruoan jo aikaisemmin. Söin kyllä yliopistolla päivällä mutta musta oikeasti tuntuu että pitäis kirjaimellisesti syödä kahden edestä kun ei meinaa mikään riittää. :) Painonnousua täällä olikin tänään udeltu.. Minulla on paino noussut tähän mennessä vajaat 3 kg eli minusta aika kohtuullisesti. Vielähän tuo tosin ehtii reippaasti nousta ennen maaliskuuta. Varsinkin kun on tuo joulu tuossa välissä. :)

Kohta onkin jo lokakuu pulkassa ja marraskuu alkaa. :) Ja pian on joulu. Ihanaa!! Se on meilläkin sitten viimeinen joulu kaksistaan.. Meidän molempien vanhemmat asuvat samassa kaupungissa kuin mekin joten sen suhteen ei suurempia ongelmia. Jouluaattona käydään molempien vanhempien luona ja samalla nähdään sisaruksetkin. Minun siskoni ja miehen molemmat veljet tosin asuvat myös samassa kaupungissa joten heitä nyt tulee muutenkin nähtyä mutta minun veljeni asuu kauempana joten häntä ei tule ihan joka viikko nähtyä. Joulupäivä ollaan usein vietetty kaksin ja joskus molempien sisarukset ovat tulleet meille. Tapaninpäivänä meidän molempien perheet on yleensä kokoontuneet saman katon alle oikein kunnon sukujuhlaan. :) Tänä vuonna taitaapi olla minun vanhempieni kestitysvuoro. Se ei ole mitään jäykkää istumista vaan jutellaan rauhassa ja syödään hyvin ja yleensä pelaillaan jotain lautapelejä. Joulu on minusta aivan ihanaa aikaa! Silloin mieskin yleensä rauhoittuu ja on muutaman päivän kotona. Eipä taida mikään muu juhla pidätellä miestä kotona niin tehokkaasti kuin tuo joulu. :)

Sitten vähän omaa (.) missä tosin kaikki ennallaan. Taas särkee selkää kun nuo yliopiston penkit ei oo parhaat mahdolliset ja monen tunnin istumisen kyllä huomaa.. Teki todella hyvää kun pääsi seminaarista pois ja sai kävellä. Vaikka eipä tuo kävelykään mukavaa puuhaa ole kun liitoskivut ikävänä riesana vaivaavat.. Huokaus.. Ei auta valitella. Itsepähän tähän tilaan halusin. :) Tai kyllähän me molemmat tätä haluttiin mutta siis kuitenkin..

Mutta nyt mä painun suihkuun ennen kuin Täydelliset Naiset alkaa. Mukavaa iltaa kaikille! :)

Lily & Nappo 22+5

Vierailija
28/28 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli tänään rakenneultra. kaikki oli ok ja näyttäisi siltä että POIKA on tulossa! oli kyllä melko vahva tyttö olo, esikoinen on poika ja tämä raskaus ihan erilainen ku eka. mut kovasti se pojalta näytti! nyt tuntuu ettei malta odottaa enää maaliskuuhun, haluis heti pikku nyytin syliin. vaikka nopeestihan tuo aika on menny niinkö puhetta oli, tosiaan kohta joulu ja sitten tuntuu että kääntyy jo voiton puolelle odotus.

ja OYS:ssa piti virtsarakon olla tyhjä, lapussa luki että helpottaa tutkimusta.

ihan " kateellisena" luin toisten muutoista, meillä kova talo kuume, mutta sopivaa ei löydy. ois niin kiva päästä muuttamaan ennen maaliskuuta mutta saa nyt nähdä löytyykö siihen mennessä hyvää taloa. alkaa pikkuhiljaa toivo mennä..

mut nyt pitäs nukkumaan lähtä, aamulla puol kymmeneksi kerhoon pitäs selvitä.