Ovatko helteestä valittajat nyt tyytyväisiä?
Helleviikolla ainakin täällä Helsingissä joka toinen ihminen valitti liiasta kuumuudesta. Toivottavasti nyt on on hyvä, kun lähes koko viikoksi on luvattu pilvistä tai sadetta!
Kommentit (44)
Alkuviikon nautin helteestä, koska meillä oli myös raikas tuuli, joka virkisti. Pidemmän päälle olisin valittanut. En pidä +30 asteesta, kun on koko ajan nihkeä olo ja lapsia pitää rasvata taukoamatta.
En pidä mistään kylmästä ja sateestakaan, mutta tänä aamuna oli meilläkin (Etelä-Suomi, Uusimaa) kaunis sää, +19 astetta ja aurinko paahtoi lämpimästi. Ahkeroin kasvimaalla ja lapset leikkivät pihalla. Oli mukavaa. Iltapäivällä alkoi vesisade, josta en nyt nauti, mutta tuleepa kukkamaa kasteltua. En toivo vesisadetta, mutta raikkaampi ilma on tosiaan kaikin puolin kivempi ulkoilusää lapsillekin.
Minuakin hämmästyttää, että helteestä ei saa valittaa, mutta vesisateesta ja "vain" +20 asteen lämmöstä saa. Helteitä on Suomessa ollut viime kesinä ihan riittämiin, joten mistään harvinaisuudestakaan ei enää ole kyse. Minusta voi helteenpalvojatkin olla valittamatta auringonpaisteesta, vaikka ei nyt hellerajoja rikotakaan. Ja vesisade tekee hyvää kasveille.
elämä on juuri nyt täydellistä. En valita.
niitä helteitä pitäisi rakastaa. Ihan kuin se olisi joku kansalaisvelvollisuus, että kun niitä on niin vähän, niin silloin ei saa valittaa. Minä nyt vain ole ihminen, joka viihtyy yli 20 asteen lämmössä yhtään. Ja kun koko kevään, syksyn ja talven kuuntelen kaikkien muiden itkua ja valitusta ilmoista, niin kai minäkin joskus saan vähän valittaa, kun lämpöä vain on liikaa.
V***ttaa kun lehdissä ja tv:ssä hehkutetaan, että "helle hellii" tai että "koko Suomi nauttii helteistä". Voin kuvitella kuinka tuskaista on esim petipotilailla sairaalassa, vanhuksilla huonosti ilmastoiduissa vanhoissa vanhainkodeissa, migreenistä kärsivillä jne. Silloin se helle ei todellakaan helli.
Helteen palvojat voisivat muuttaa jonnekin afrikkaan, siellä on lämmintä.
tänään meilläpäin ollut +16 astetta ja pilvistä, vettä ei ole tullut. Oikein hyvä sää on! :)
Oltiin juhlissa, ja juhlatamineissa oli juuri sopiva olla. Kotona laittautuessani (hiuksia föönatessa ja kihartaessa) tuli kyllä niin kuuma että piti mennä välillä parvekkeelle seisomaan ja vilvottautumaan, ja autossakin oli liian lämmin. Olisi ollut hirveää hikoilla juhlissa jos lämpöä olisi ollut yhtään enempää, nyt oli JUST hyvä.
Mulle sopii miltei mikä tahansa kesäkeli, kunhan lämpö pysyttelisi max. 25 asteessa.
Mua ei ees haittais vaikka olis alle 10 astetta lämmintä, kunhan ei lunta ole eikä pakkasta (näin kesällä) sillä vaatettahan voi aina lisätä tarpeen mukaan, mutta vähentää sitä ei tietystä rajasta enempää enää pysty...
Pidän kyllä lämpöisistä ilmoista, mutta tällä kertaa viileät ilmat kyllä osuivat omalta kannaltani täydelliseen aikaan - onnistuin onneton polttamaan hartiat ja selän ja käsivarret kohtuu kipeästi, joten oli ne pahimmat päivät vähän vähemmän tuskaista kun oli viileää ja sateista.
Eli kyllä, olin tyytyväinen. ;)
kiva sää tulossa, voi olla ulkona miten pitkään vain ja tehdä pitempiäkin lenkkejä ilman, että tuntuu siltä, että läkähtyy.
Kuitenkin suurin osa kesästä on pelkkää tukahduttavaa hellettä, joten kai kuka tahansa nyt viikon tai kaksi toisenlaistakin säätä kestää.
iloinnut näistä keleistä sen kamalan pätsiviikon jälkeen. Juuri tänään kävelin raikkaantuoksuisessa kesäsateessa, luonto oli vehreimmillään ja itsellä virkeä ja terveellinen olo. Todella tykkään.
oli aivan karmea olo helteillä. Normaalisti kestän, mutta nyt raskaana meni kaikki voimat. Makasin vain ja lillitin vettä.
vähempikin lämpö riittäisi.
Tuskin kukaan helleviikolla valittanut halusi 15 asteen lämpötilaa ja sadetta.minä kyllä halusin ja haluan edelleenkin kahdesta vaihtoehdosta mielummin 15 astetta ja sadetta kuin esim 25 astetta!!
niin siitä valittaminen on aivan äärimmäisen typerää ja hyödyntöntä.
Nyt sentään voi olla ulkona ja saa nukutuksi. Ei sillä olis mustakin kiva jos välillä aurinko vähän paistais mut viime kesäset helteet teki elämästäni täysin sietämätöntä, parempi näin jos helteet on ainoa vaihtoehto.
Ps. Tämmönen ilma ei sentään koidu kenenkään kohtaloksi.
Päivällä kävin kaupassa sandaaleissa ja t-paidassa. Pari tippaa vettäkin taisi tulla. Ihan sopiva sää mulle. En nyt kaipaa että koko kesä olisi näin harmaata.
Itsellä menee voimat ihan täysin helteellä, enkä jaksa tehdä mitään.
Käytiin pitkällä kävelyllä, oli juuri sopivan viileää ja lämmintä. Auringossa saattoi riisua hupparin pois, mutta paljain säärin ja sandaalein mentiin, varjossa piti vetää pitkää hihaa päälle.
Sadetta en toki toivo päiväsaikaan, yöllä saa sataa luonnon riemuksi.
t. helteestävalittaja
niin siitä valittaminen on aivan äärimmäisen typerää ja hyödyntöntä.
ja sen hydyttömyyden takia aivan loistava puheenaine moniin tilanteisiin. Turhanpäiväsellä small talk pölinällä hanskaa monta tilannetta anopista tuntemattomiin.
sadekuurotkaan eivät haittaa. Pääasia, ettei läkähdy kuumuuteen:)
Helteet kuuluu viettää uimarannalla maaten ja välillä uimassa käyden niin saa viilennystä.
ja nyt mulla on oikeus valittaa... Ohanat helteet loppuivat kuin seinään, kun äitiysloma alkoi :-( Raskaanakin on ihanaa, kun ei tarvitse pukeutua kuin pieneen hellemekkoon. Ja katsella lasten iloa ulkona juostessa.
T. Rv 36
Tänään ja eilen on paistanut välillä aurinko, välillä ollut pilvistä, välillä satanut vähän. Eikä ole käynyt kova tuuli. Varjossa on ollut päivällä 19-20 astetta lämmintä. Tämä olisi ihan täydellinen kesäsää lppukesäksi.
Helteitä vihaan!
niitä helteitä pitäisi rakastaa. Ihan kuin se olisi joku kansalaisvelvollisuus, että kun niitä on niin vähän, niin silloin ei saa valittaa. Minä nyt vain ole ihminen, joka viihtyy yli 20 asteen lämmössä yhtään. Ja kun koko kevään, syksyn ja talven kuuntelen kaikkien muiden itkua ja valitusta ilmoista, niin kai minäkin joskus saan vähän valittaa, kun lämpöä vain on liikaa.