Mulla olis hirveesti tavaraa kirpputorille - miten toimia?
Eli hinnotellaanko ne kotona valmiiksi? Kuinka paljon tavaraa voi viedä? Siis ajattelin sellaista paikkaa, johon viedään ja jätetään myyntiin... Muita hyvä vinkkejä?
Kommentit (10)
ei siellä juuri mikään mene kaupaksi, hirveän vaivan vaan joutuu näkemään. Itsepalvelukirppiksillä myy paremmin ja se on helpompaa. Hinnoittelet kotona valmiiksi (usein kirppareilta saat hintalappuja) ja viet pöytään vaan.
tuollaisesta "jätetään myyntiin" -kirppiksestä. Ne kiskoo törkeän hinnan pöytävuokrasta, jokainen tavara pitää nimetä ja hinnotella erikseen, jos hintalappu irtoaa/katoaa, rahat menee kirpparille, kaikki arvokas helposti varastetaan, paikalla täytyy käydä päivittäin sillä pöytä myllätään ihan sekaisin päivässä.
Mene ite myymään, järkkää vaikka pihakirppis, tai lahjoita ilmaseksi spr:lle tms. Pääset sata kertaa helpommalla.
Vaihtoehdot on minusta nämä:
1) et halua rahaa -> pistä hyväntekeväisyyteen
2) haluat niistä vähän rahaa -> myy itsepalvelukirppiksellä, hinnoittele noin 10% uuden vastaavan tuotteen hinnasta ja vie noin 2-3 Ikean kassillista kerralla myytäväksi
3) haluat niistä mahdollisimman paljon rahaa -> myy huutiksessa, varaudu samalla postittelemaan ja vastaamaan kysymyksiin
Itse olen tänä vuonna tehnyt paljon näitä kaikkia, joten nämä ei ole vaihtoehdot edes välttämättä vaan voit jakaa tavaran vaikka kolmeen pinoon ja toimia yllä olevilla tavoilla.
olen joskus myynyt paketillisen lastenvaatteita. Sain siitä muistaakseni 30 euroa, ja mukana oli tosi hyvä gore-tex-puku. Ostajakin ihmetteli, miten niin halvalla sai niin paljon hyvää. Kuvien ottamisessa ja lataamisessa oli hommansa, vaikka teinkin sen niin, että otin nipuista kuvia. Siksi sain niin vähän... Mutta toisaalta hommaahan tuossa paikalle viemisessäkin on. Ja lisäksi nyt pari viikkoa täällä kirpparit on lomalla. Toisaalta sinne voisi viedä sellaistakin kuin mitä huuto.netissä ei osteta, esim. omia vaatteita ja astioita...
t.ap
toi huutis on niin ok ei tarvitse roudata kamoja ennenkuin joku on päättänyt ne ostaa.
Mutta tuo lasitavara on jäänyt hyllyihin kun ei sitä oikein voi postittaa.
Itsepalvelukirppistä mietin mutta kun ei ole hajuakaan mitä tuollaisista lasikipoista ja kristalleista vois pyytää, jonkin verran pitäis kuitenkin saada yli pöytävuokran.
ÄLÄ OSTA KIRPPARILTA LISÄÄ ROJUA!
Kierrätykseen vaan. Et mene ollenkaan kirppareille.
Yhden tavaran myymisen sijaan olet ostanut kaksi tilalle. Järki käteen!!
Muuten saa roudata ne takaisin kotiin. Ei siinä sillä lailla mitään järkeä olekaan.
Hyviä vastauksia, mutta vastauksena kysymykseesi: googleta lähin itsepalvelukirppis, varaa pöytä ja jos mahdollista, printtaa hintalaput. Kiinnitä laput vaatteisiin nuppineuloilla, astioihin ym teipillä, vie kirppikselle tosiaan pienemmissä erissä ja käy säännöllisesti järjestelemässä pöytää. Jos tavaraa on paljon, niin vaikka hinnoittelisit edullisesti, niin on mukavaa saada se lopputilitys :) Mä olen myynyt kaiken ylimääräisen krääsän ja pieniksi jääneitä lastenvaatteita, lastentarvikkeita ym ja aina olen tienannut sen 150-400€ 2 viikon myyntiajalla. Ja jos oikein haluaa sniiduilla, niin ota joku kaveriks sinne kirpparille, puolitatte pöytävuokran ja voitte käydä vuorotellen järjestelemässä. Hintalappuihin vaan esim nimikirjaimet niin erotatte tuotteenne :)
Haen laput kirpputorilta, hinnoittelen tuotteet valmiiksi. Yleensä tsekkaan tavarat omanlaisiksi yhtenäisiksi kokonaisuuksiksi (jos mahdollista) esim. tiettyyn harrastukseen kuuluvat vien samana päivänä. Katson myös, että tasaisesti erikokoista tavaraa ja tasaisesti kumpaakin tarjolla, sekä vaatetta että tavaraa.
Aloituspäivälle hinnoittelen yleensä 100-150 tuotetta, koosta riippuen, ja joka päivä käyn täyttämässä 30-50 tavaralla, jotta pöytä aina täysi muttei turvoksissa. Seuraan jatkuvasti, että tavaraa monipuolisesti tarjolla, joskus jopa vien jonkun tilaavievän huonomenekkisen tavaran välillä pois.
Pidän kirpputorin 2 kertaa vuodessa (kannattaa huomioida tavaran sopivuus vuodenaikaan) ja olen saanut aina tosi hyvän tilin.
Ja kannattaa myydä halvalla hyvää tavaraa. Älä vie myyntiin mitään, mitä et itse ostaisi vastaavakuntoisena tuntemattoman henkilön jäljiltä.
Jos asut omakotitalossa, laita ilmoitus vaikka lähikaupan ilmoitustaululle. Ja jos asut kerrostalossa, tietoa ilmoitustaululle ja tavarat pihalle. Vaatii hiukan laskutilaa, siis pöytiä, mutta säästät kirpparin vuokrat ja provisiot.