Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Reagoitko näin voimakkaasti sääsken pistoon:

Vierailija
19.06.2011 |

Minulla tulee sääsken piston jälkeen ensin se normaali nokkospaukama, joka on halkaisijaltaan n. 1cm. Se laskee melko nopeasti, mutta sitten tuntien sisällä pistokohtaan alkaa muodostumaan useita senttejä leveä, punainen turvonnut alue. Siinä on verenpurkaumapisteitä. Tämä alue on paikoillaan 1-2vk, sitä kutisee. Kun se alkaa parantua, jää siihen vielä tuon turvotuksen kokoinen mustelma. Koskaan aikaisemmin en ole reagoinut näin.

Onko muilla samanlaista?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei tule sääsken pistosta mitään. Mäkäräinen ja paarma jättää jäljen, mutta yleensä ei tule niistäkään mitään reaktiota.

Vierailija
2/7 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnes tänä kesänä olen jostakin syystä herkistynyt..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalasääskikö?

Vierailija
4/7 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä "sääski"? Kalasääskikö?

on yksi monista suomen kielen culicidae-hyönteisistä käytettävistä sanoista. Muita ovat ainakin "hyttynen" ja "itikka". "Sääski" ei ole tieteellisessä mielessä tarkka sana, mutta tosiaan eri puolilla Suomea noita hyönteisiä on tavattu kutsua eri nimillä

Täältä lisää tietoa: http://fi.wikipedia.org/wiki/Hyttynen

Vierailija
5/7 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmaus, mutta meillä päin paljon käytetty. Ajattelin, että jokainen tietäisi, että kalasääksi (tai kalasääski) ei pistä.

Jos kysymykseni epätarkkuus estää ymmärtämästä kysymystä, tarkennan, että tarkoitin hyttysen pistoa. Jos nyt seuraavaksi laitat, että mitä hyttystä, niin älä edes vaivaudu..

ap

Vierailija
6/7 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmaus, mutta meillä päin paljon käytetty. Ajattelin, että jokainen tietäisi, että kalasääksi (tai kalasääski) ei pistä.

paljon sellaisia ihmisiä, jotka ovat ihan hukassa, kun käytetään sellaisia sanoja, jotka eivät kuulu juuri heidän puheenparteensa. Ilmeisesti monella on niin suppea elämänpiiri, että he eivät tule altistuneeksi koskaan muille murteille ja erilaiselle sanastolle.

Vierailija
7/7 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu varmaan sitä missäpäin se sääski l. hyttynen tai muu ötökkä pistää. Joskus vain pikkuinen paukama, joskus laajenee todella isoksi. Joskus tulehtuu ja joudun käymään lääkärissä. Kesäelämäni onkin tällaisten ötököiden välttelyä. Luin juuri artikkelin jossa kerrottiin,e ttä näitä hyttysiä on eri puolilla Suomeakin niin monta eri kantaa ettei niille eds tule immuuniksi. Minäkin olen lapsuuteni asunut pohjoisessa, joss aniitä mäkäräisiä riitti, mutta eipä ole aikisena siitäkään mitään etua. Nyt asun etelässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä