Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos on langaton netti, niin onko se automaattisesti suojattu ulkopuolisilta käyttäjiltä?

Vierailija
19.06.2011 |

Eli siis meillä on modeemi, mutta siitä langaton nettiyhteys tietokoneeseen, ja se puhelinpistoke on varattu digiboksille..

Mua huolettaa, kun kirjautuu jonnekin, ja kone muistaa sähköpostiosoitteet ja ehdottelee niitä kun alkaa kirjoittaa. Niin nyt esim facebookin kirjautumiskohtaan tulee kaikenmaailman venäläisiä sähköpositosoitteita, aivan kuin niilläkin olisi meidän koneelta kirjauduttu faceen...

apua auttakaa, mistä voisi johtua? tai mistä voisin tarkistaa yhteyden suojauksen?

Kommentit (10)

Vierailija
2/10 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

WPA2-personal.

onko se siis suojattu oikein?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis meillä on modeemi, mutta siitä langaton nettiyhteys tietokoneeseen, ja se puhelinpistoke on varattu digiboksille..

Mua huolettaa, kun kirjautuu jonnekin, ja kone muistaa sähköpostiosoitteet ja ehdottelee niitä kun alkaa kirjoittaa. Niin nyt esim facebookin kirjautumiskohtaan tulee kaikenmaailman venäläisiä sähköpositosoitteita, aivan kuin niilläkin olisi meidän koneelta kirjauduttu faceen...

apua auttakaa, mistä voisi johtua? tai mistä voisin tarkistaa yhteyden suojauksen?

Vierailija
4/10 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy pyytää jotain katsomaan meidän konetta...

kun mun mies ei oo ilmeisesti tajunnu taas tarkistaa mitään noita juttuja :p

Vierailija
5/10 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä opettelin ja jokaisen operaattorin sivuilla on suojausohjeet.

Vierailija
6/10 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseinen ohjelma(inSSIDer), turvallinen ja ilmainen.

Näät naapureiden langattomat, myös omankin, niiden desibelit ja myös onko salattu.

Myös sen että onko samalla kanavallasi muita verkkoja, etenkin naapureiden verkkojen ollessa (desibelit kovat) voi kummankin verkko toimia "vähän huonommin".

suosittelen!!!!

http://download.cnet.com/inSSIDer/3000-2085_4-10848357.html

Vierailija
7/10 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Älä lataa mitää netistä, etenkään suorasta linkistä jollain keskustelupalstalla

2. Jos tietotaito on totaluokkaa mitä alotuksesta voi päätellä niin et tee tolla ohjelmalla yhtään mitään.

3. Kone ei ala ehdottelemaan ihmeellisiä venäläisiä sähköpostiosotteita kun kirjautuu faceen jos verkko ei ole salattu.

4. Älä kysy täällä mitään tietotekniikkaan liittyvää.

Vierailija
8/10 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

latasin tuon inSSIDer ohjelman... Mutta miten sitä nyt pitäisi tulkita? Näkyy kaksi verkkoa, kumpi on minun? mistä tiedän onko suojattu?

Terv. Toinen avuton (ei ap)

Vierailija
9/10 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei konetta oo kukaan käyttäny muut kuin oma perhe, ja siinä on useempi samankaltainen osoite...

vaikuttaa vain hiukan oudolta..

Ja ei, en ole lataamassa mitään ohjelmia joista en mitään tiedä, ja tosiaan pyydän tutun katsomaan konetta JOS mun mies ei osaa mitään tälle tehdä.

Vierailija
10/10 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasemmassa reunassa on lukon kuvia, kolmas sarake vasemmalta, eli jos on lukko on suojaustaso edes joku. sarakkeessa security on suojaustason suojaus aste, netistä voit katsoa miten tehokas on sinun suojauksesi. Kumpi siis sinun verkko, verkolla on joku nimi, joka palvelun tarjoajan nimi tai jonka itse olet vaihtanut. Esim elisalla on niin että kirjaudut oma elisaan ja sieltä pääset muuttamaan sitä kanavaa. Tosin voit kokeilla siirtää konetta "huonompaan" kohtaa eli desibelit huononee niin näit voit todeta kumpi on sinun.

tälle yhdelle voin kertoa että, ohjelman voi vaikka itse googlettaa ja ladata ihan omasta linkistä ja voi vielä keskusteluista tarkastaa että onko se turvallinne!!! Saahan sitä elää tyhmyydessä jos vain haluaa!!!

t.linkin antaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme