Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

osaisiko joku auttaa?

Vierailija
19.06.2011 |

Työpaikassani on henkisesti ahdistavaa, en tiedä jaksanko enää jatkaa siellä.

Kun menen asiasta työterveyteen, he kirjoittaa sairaslomaa.Tietävät työpaikan "tapauksen".

Miten ne sairaspäivrahat menee? Milloin kela tulee maksamaan ja millaisia summia ne on?

Tiedän että kelan sivuilta voisi selvitä mutta en oikeasti jaksa katsoa, en ymmärrä heidän kielestä mitään.

Toinen kysymys; muilla kokemusta tälläisestä, ettei jaksa henkisesti työpaikalla? Miten sairasloman jälkeen työhön palaaminen?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan diagnoosi on jotain muuta kuin Z-alkuinen. Eli sinulla on unettomuutta, ei työpaikka-ahdistusta.

Meillä sama tilanne kesti vuosia, yksikön 9 työntekijästä 6 oireili pahasti, syynä esimies. Mieluummin työnantaja eli valtio maksoi sairaspäivärahoja kuin siirsi esimiehen muihin tehtäviin. Eli olen itsekin ollut 3-5 vko sairaslomilla 8-9 kk välein, ei sitä pitänyt kukaan siinä työpaikassa ihmeellisenä. Sitä naureskeltiin kahvipöydässä, että ai nyt on sinulla aika laittaa lääkitystä kohdalleen.

Vierailija
2/7 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole todellakaan ensimmäinen, enkä ainoa työporukasta kuka on ahdistutunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se milloin putoat kelan s.päivärahalle, riippuu työhistoriastasi. selkeästi palkkaasi pienempi se kuitenkin on. eikö työterveys ehdottanut esimerkiksi palaveria tilanteen selkiyttämiseksi? sairauslomahan ei ratkaise mitään, sun on vaan entistä vaikeampi palata työhön.

Vierailija
4/7 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se milloin putoat kelan s.päivärahalle, riippuu työhistoriastasi. selkeästi palkkaasi pienempi se kuitenkin on. eikö työterveys ehdottanut esimerkiksi palaveria tilanteen selkiyttämiseksi? sairauslomahan ei ratkaise mitään, sun on vaan entistä vaikeampi palata työhön.

Kamala sanoa mutta jos iso osa akkoja lähtisi pois=ratkaisu. mutta pomo ei sitä tee. Joten tilanne mikä on, pomo myöntänyt.

Vierailija
5/7 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin, että älä uhraa mielenterveyttäsi vaan lähde ajoissa. löydät varmaan jonkun muun paikan. itse mieluummin tyydyn vaikka vähän pienempään palkkaan, kuin kärsin ahdistuksesta työpaikan takia.

Vierailija
6/7 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin, että älä uhraa mielenterveyttäsi vaan lähde ajoissa. löydät varmaan jonkun muun paikan. itse mieluummin tyydyn vaikka vähän pienempään palkkaan, kuin kärsin ahdistuksesta työpaikan takia.

Itselläni sellainen ajatus mielessä että kun nykyinen sopimus vuoden vaihteeseen, niin olisin sitkotellut sairaslomilla ja lomilla loppuajan. En tiedä miten laillista mutta samalla saisin levättyä ja mietittyä tulevaisuutta.Mutta tuonne en enää jää.

Vierailija
7/7 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten irtisanoa itsesi, vuoden loppuun on aika pitkä aika. Niin kuin joku jo sanoikin, sairasloma-ajan palkka riippuu työnantajasta. Kuntapuolella saa 60 päivää täyttä palkkaa jos työsuhde on kestänyt väh. vuoden. Sen jälkeen 120 päivää 2/3 palkasta ja sen jälkeenkin vielä 80 päivää (en ole varma oliko se noin monta päivää) harkinnan varaisesti 2/3 palkasta (varmaan siinä tapauksessa että kyseessä työtapaturma). Sitten tippuu kelan päivärahalle, joka sekin on jokin osuus palkasta, tosin pieni. Mutta teillä on varmaan olemassa työehtosopimus, josta asian voi tarkistaa.

Itse olen ollut nyt puoli vuotta sairaslomalla, ihan fyysisen sairauden vuoksi. Ja tämän fyysisen sairauden vuoksi olen ollut myös masentunut, olen palaamassa kesän aikana töihin ja kokemuksesta voin kertoa, että pitkä sairasloma ei auta mitään, päinvastoin se ahdistaa vielä enemmän. rahaa on aika paljon vähemmän käytössä kuin ennen ja se kelan päiväraha - aika tulee hyvin nopeasti vastaan, silloin on vielä vähemmän rahaa. Ja menot on kuitenkin samaa luokkaa kuin ennenkin (lainat ja laskut). Ja koska sinun tilanteessasi sairasloma olisi työpaikka ahdistuksen takia, töihin paluu ahdistaa vielä enempi. Etkö voi puhua tilanteesta pomosi pomolle? Tai voitteko tehdä "kapinan", menette porukalla puhumaan työpaikan isoimmalle pomolle ja uhkaatte kaikki irtisanoutua jos asialle ei tehdä mitään. Mitä ylemmäs valittaa, sitä nopeammin asialle voi jotain tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi