Miksi kukaan liittyy kukkahattu-ryhmiin Facebookissa?! Siis "Juhannus ilman känniä" tms.
Mitä sillä halutaan viestittää? Että ollaan parempia äitejä ja huolehditaan lapsista oikein oikein hyvin, paremmin kuin muut?
Aika paapovaa mun mielestä. Ja ei: en aio kännätä lapseni edessä juhannuksena, mutta en myöskään koe tarpeelliseksi siitä Facebookissa mainostaa!
Kommentit (60)
kuin että tämä ei aio juoda juuri juhannuksena. Ei siis voi verrata raittiusseuraan, jonka jäsenet ovat yleensä aina raittiita.
Suomen maassa jo vuosikymmeniä. Tuo on vain tämän ajan versio raittiusseurasta.
narsistien temmellyskenttä. So last season, kuka jaksaa.
Jos Facebook ja siitä puhuminen ei kiinnosta sua lainkaan, miksi avasit tämän ketjun, luit sen läpi ja vieläpä vastasit? Aikamoista ajanhukkaa täysin mielenkiinnottoman aiheen takia :)
"Lässynlää pläälää väsyttää ja elämä on vaikeaa, kopioi tämä statukseesi jos olet äiti ja ylpeä siitä!" tms.
Lopettakaa.
No wuppiduu.
Kukkahattutäteys on kai sitä, että yrittää tehdä muidenkin asioille jotain. Juhannus ilman känniä on ihan oma valinta. Kyllähän tämäkin jotain kertoo asenteista alkoholiin, että joku ärsyyntyy tällaisesta ryhmästä.
Mä liityin välittömästi. Tää on ainakin kolmas juhannus selvin päin. Lapsi on pieni ja mies töissä, että en ala yksinäni kiskomaan kotona.
känniä.
Ei ollut ajatuksena korostaa omaa paremmuutta. Voi tsiisus näitä tulkintoja.
Useimmat suomalaiset eivät osaa juoda alkoholia, varsinkaan jos siihen on jokin tekosyy kuten juhannus. Aikuisetkin ihmiset humaltuvat liikaa "vahingossa" ja eksyvät vääriin sänkyihin tai sammuilevat johonkin.
En yleensäkään juo alkoholia koska en käy tilaisuuksissa jossa sitä on tapana juoda. Viihdyn kotona enkä näe mitään järkeä ryypätä kotioloissa.
Viina on viisasten juoma ja alkottomuus on hyve.
Mulla ainakaan ei ole mitään suurta tarvetta humaltua Juhannuksena, vaikka joskus onkin useampi yksikkö alkoholia tullut nautittua. En ole myöskään raskaana, mutta toisaalta olen parivuotiaan lapsen isä.
Ehkä ryhmän ajatuksena on herättää ajatuksia siitä, kuinka välttämätöntä ja tarpeellista on heilua Juhannuksena kännissä, polttaa sauna ja hukkua järveen. Ihan hyvähän noita on miettiä.
mieheni kanssa tolle ryhmälle, ne ketkä siihen ryhmään on liittyny on RASKAANA olevia, just lapsen saaneita tai muuten useamman pikku lapsen äitejä.. Siis haloo...?!? Aika dorkaa jos pitää tollasta mainostaa. Itse olen 4kk vauvan äiti, enkä todellakaan aio vetää lärvejä juhannuksena, mutten myöskään koe minkäänlaista tarvetta tuollaista itsestään selvää asiaa kertoa ystävilleni.. Joulunakin mut kutsuttiin johonkin samanlaiseen ryhmään, kun olin raskaana, arvatkaa vaan liityinkö..
että jos ihmisellä on tarve julistaa kantaansa, oli se puoleen tai toiseen niin hällä on useimmiten jokin ongelma asian tiimoilta.
päivittää vähintään kerran viikossa "lasissa gintonic" tai "korkkasi kuoharin" tai "ottaa oluen ja toisenkin". Eli muulloin ei tosiaankaan sylje lasiin, mutta kokee tarpeelliseksi mainostaa, että jussina ei sitten oteta. Tekopyhää.
HIeman yksinkertaisilta idiooteilta vaikuttaa nämä, jotka ihan tohkeissaan selittää, kuinka Facebook on siis niin förbi kuin olla ja voi... Vähän sama kuin selittäisi kuinka kännykällä soittelu on siis niin viime vuosituhannen juttuja...
FACEBOOK ON TAPA PITÄÄ YHTEYTTÄ YSTÄVIIN! Jos teillä ei niitä ole, niin ymmärrän toki että koko mesta kiukuttaa.
Siksi, että on itsestään selvää, että vietän juhannuksen ilman känniä. Ihan niin kuin kaikki muutkin päivät.
Jos liittyisin siihen, mielestäni viestisin, että on jotenkin erityisen hienoa tai haastavaa olla selvin päin juhannuksena. Ja sitähän se ei ole, vaan ihan yhtä helppoa kuin aina muulloinkin.
ja ärsyyntyä joka asiasta. Relaa vähän ja älä elä niin piikikkäästi. Elämä on helpompaa.
t. juhannus töissä
Miksi en olisi? Kai minun tapani viettää juhannusta on ihan yhtä hyväksyttävä kuin kännäämisvaihtoehto? (Ja ei, en juo yleensäkään)
Kyse ei ole siitä, etteikö kännitön juhannus (etenkin lapsiperheissä) olisi hyvä juttu vaan siitä, että miksi sitä pitää FB:ssä mainostaa?!ap
"Lässynlää pläälää väsyttää ja elämä on vaikeaa, kopioi tämä statukseesi jos olet äiti ja ylpeä siitä!" tms.
Lopettakaa.
tai sit on näitä, jotka on löytäneet elämänsä rakkauden ja statuspäivitykset on täynnä imelyykisä ja sydämiä:
"oon niin onnellinen, mul on ihana kultarakas."
"Mun kulta on ihan paras"
"Voiko ihanampaa olla kuin olla oman kullan kainalossa" jne...
voi oksu!
Miksi en olisi? Kai minun tapani viettää juhannusta on ihan yhtä hyväksyttävä kuin kännäämisvaihtoehto? (Ja ei, en juo yleensäkään)
Kyse ei ole siitä, etteikö kännitön juhannus (etenkin lapsiperheissä) olisi hyvä juttu vaan siitä, että miksi sitä pitää FB:ssä mainostaa?!ap
Musta kaikki noi ryhmät on niin pepusta
muistuttamaan tärkeistä asioista. Ja toivottavasti antamaan ajattelemisen auhetta niille, jota esim. tässä tapauksessa aikovat ottaa vaikkapa lasten seurassa.
Itse en juo koskaan ja liityin silti ryhmään.
Sama juttu täällä.. Liityin, vaikken muutenkaan juo.. Tosin ehkä kerta kuussa saatan siiderin tai kaljan juoda saunan yhteydessä, mut tosi harvoin siis tulee juotua muutenkaan.
Elkää nyt ihmiset olko noin tosikkoja! :D OIKEESTI!
Pistävät vähän ajattelemaan. Esim Ap selvästi ahdistuu tuosta koska itse juo jussina ja kokee siitä syyllisyyttä.
Minusta on kivempää kuulua sellaiseen "en dokaa"ryhmään kuin vastata iänikuisiin galluppeihin joissa verrataa kuka ostaa itselleen suurimman satsin jussijuomaa, huoh.
joten on todellakin ok viettää juhannus ilman känniä :)
Ärsyttääkö sua se, ettei kaikki tarvitse viinaa pitääkseen hauskaa?
jos joku juhlissa kieltäytyisi kuoharilasillisesta vedoten siihen, että sattui liittymään ko. yhteisöön... :D