Asiakaspalveuammatissa oleva: Mikä ihmisryhmä ja ikäryhmä on mielestäsi pahin?
Ainakin meidän alalla ehdottomasti nämä "vaihdevuodeikäiset" miehet eli ikähaarukassa 50-60 vuotta. Sellaisia ylimielisiä jankuttajia monesti, että huh huh. Saman ikäryhmän naiset tulevat myös toisena. Kun taas nuoret useimmiten tosi kivoja ja ymmärtäväisiä ja vanhukset myös.
Kommentit (41)
luullakseni 30-40, ammatteina opettajat, pankkitoimihenkilöt ja muut kaikenkarvaiset konttorirotat. Kaikilla järjestään joku ruoka-aineallergia tai ennakkoluulo.
Miehet voivat olla pahoja suustaan huonoina päivinä mutta taitava aspa saa löydettyä valitukselle "syyllisen", jota voidaan sitten yhdessä moittia ;). Keski-ikäiseen naiseen ei tepsi mikään: hän on kuningatar, kovia kokenut ja paikkansa ansainnut. Vaikka kauppa kieltäisi lemmikkieläimet, hän uljaasti marssii ruokahyllylle piskuisen sylikoiransa kanssa. Vaikka syy hänen mielipahaansa olisi kaupan ulkopuolella, aivan varmasti myyjätär saa kuulla kunniansa. Hän on ikuisesti erehtymätön, kaiken kaikesta tietävä ja vakuuttunut, että kaupassa ollaan töissä vain ihmisten kusettamisen vuoksi.
v....mäisyys siitä, että libido on mennyt =). tuli vain mieleen, kun miehillehän se on niin tärkeä osa elämää =)
Miehet voivat olla pahoja suustaan huonoina päivinä mutta taitava aspa saa löydettyä valitukselle "syyllisen", jota voidaan sitten yhdessä moittia ;). Keski-ikäiseen naiseen ei tepsi mikään: hän on kuningatar, kovia kokenut ja paikkansa ansainnut. Vaikka kauppa kieltäisi lemmikkieläimet, hän uljaasti marssii ruokahyllylle piskuisen sylikoiransa kanssa. Vaikka syy hänen mielipahaansa olisi kaupan ulkopuolella, aivan varmasti myyjätär saa kuulla kunniansa. Hän on ikuisesti erehtymätön, kaiken kaikesta tietävä ja vakuuttunut, että kaupassa ollaan töissä vain ihmisten kusettamisen vuoksi.
opettajat ja 4-kymppiset ensisynnyttäjät.
poikkeuksiakin toki on
keski-ikäisiltä miehiltä. Nyt vanhempana luulen, että se syy tuohon oli juuri tuo libidon heikkeneminen. Teki mieli nöyryyttää tuntematonta ja kokematonta nuorta naista.
Nuorena koin vaikeaksi myös miesinsinöörit. Vaikka he eivät olleet varsinaisesti ilkeitä, he halusivat väitellä säädöksistä kanssani ja esittää omia ideoitaan siitä, miten lakipykäliä ja sääntöjä pitäisi tulkita tai muuttaa.
Opettajat saattoivat olla samalla tavalla hankalia: heillä saattoi olla ihan omanlaisensa tulkinta säädöksistä.
Pakko sanoa, että samoina vuosina yllätyin, kuinka kiltisti sitävastoin puolustusvoimien miehet (=kapiaiset) näyttivät uskovan, mitä heille kertoi. Ehkä heistä olisi ollut ajan hukkaa ruveta kiusaamaan tällaista pikkutekijää.
Olin töissä julkisella sektorilla.
keski-ikäisiltä miehiltä. Nyt vanhempana luulen, että se syy tuohon oli juuri tuo libidon heikkeneminen. Teki mieli nöyryyttää tuntematonta ja kokematonta nuorta naista.
Nuorena koin vaikeaksi myös miesinsinöörit. Vaikka he eivät olleet varsinaisesti ilkeitä, he halusivat väitellä säädöksistä kanssani ja esittää omia ideoitaan siitä, miten lakipykäliä ja sääntöjä pitäisi tulkita tai muuttaa.
Opettajat saattoivat olla samalla tavalla hankalia: heillä saattoi olla ihan omanlaisensa tulkinta säädöksistä.
Pakko sanoa, että samoina vuosina yllätyin, kuinka kiltisti sitävastoin puolustusvoimien miehet (=kapiaiset) näyttivät uskovan, mitä heille kertoi. Ehkä heistä olisi ollut ajan hukkaa ruveta kiusaamaan tällaista pikkutekijää.
säädöksiä riittää ja niiden tulkinnasta sitten noiden keski-ikäisten miesten kanssa tulee monesti puhetta. Kapiaiset ovat tottuneet siihen, ettei asioita kyseenalaisteta, armeijahan toimii suoraviivaisesti ohjeita noudattaen.
- ja omaa ammattiani en suostu paljastamaan : )
Nuoret n. 20v miehet. Olen töissä osastolla, jossa on leikattuja potilaita. Ja juuri nämä nuoret miehet valittaa ihan joka asiasta. Ei minkäänlaista kipukynnystä, kun vähänkin kättä liikuttaa johan sattuu ihan hirveesti (vaikka jalka olisi leikattu). Ja herrajumala, kun tulee se aika, että täytyy sängystä ylös nousta! Täytyisi siinä saada niin paljon kipulääkettä että taju lähtee... Onneks ovat sentään nopeita paranemaan yleisesti ottaen :)
Nuoret n. 20v miehet. Olen töissä osastolla, jossa on leikattuja potilaita. Ja juuri nämä nuoret miehet valittaa ihan joka asiasta. Ei minkäänlaista kipukynnystä, kun vähänkin kättä liikuttaa johan sattuu ihan hirveesti (vaikka jalka olisi leikattu). Ja herrajumala, kun tulee se aika, että täytyy sängystä ylös nousta! Täytyisi siinä saada niin paljon kipulääkettä että taju lähtee... Onneks ovat sentään nopeita paranemaan yleisesti ottaen :)
Sä olet väärällä alalla.
v....mäisyys siitä, että libido on mennyt =). tuli vain mieleen, kun miehillehän se on niin tärkeä osa elämää =)
Onks tukkas hyvin?
Haiseex pillus?
Enkä ole enää niin nuorikaan tai kokematon työssäni.
Säädöksistä kinaavat myös nuoret lakimies(miehet), joilla ei ole kokemusta ko asiasta.
ja ihan kumpi vaan käy, mies- tai naisope.
Huvitan jopa itseäni ensin arvuuttelemalla minkä aineen tms. ope on kyseessä, sitten googlaan asiakkaan nimen ja näin vastaus löytyy.
Niin ja meidän asiakasrekisterissä ei aina ammattia näe, mutta kun asiakkaan näen, niin enpä ole koskaan ja todellakin tarkoitan koskaan viimeisen 17kk aikana osunut väärään.
Opettaja-asiakkaan tunnistaa aina, pätemisestä ja sellaisesta ohjaavasta tyylistä, vaikka minä olen se ammattilainen alallani ja hän se asiakas.
(terkut vaan tutuille, juuri eilen tätä ruokkiksella naureskelimme, mun opebongauksia)
Hän on opettaja ja hermo meinaa mennä välillä hänen niin opettajamaisen puhetyylinsä kanssa. Ihan vaikka puhuttaisiin säästä!
Opettaja-asiakkaan tunnistaa aina, pätemisestä ja sellaisesta ohjaavasta tyylistä, vaikka minä olen se ammattilainen alallani ja hän se asiakas.
Missä esim. opettajat aiheuttavat ongelmia? Kun luulisi, että esim. myyntityössä ei edes tietäisi asiakkaan ammattia.
Molemmista noista löytyy niiiiiiiin paljon sellasia minäminäminä - ihmisiä.
T: Kaupankassa
Mulla on naapurina ihana 40vee ope ja mihensä on peräti rehtori ja mitään ärsyttävää puhetyyliä,saati pätemistä, en ole havainnut.
Maksavan asiakkaan täytyy saada hyvää palvelua, mutta ko. asiakasryhmään kuuluvat naiset tekevät pilkusta valittamista ja olettavat saavansa jotain ekstraa kun valittavat. Toisaalta naisten kanssa on helmpompi neuvotella. Miehet valittavat useammin aiheesta, mutta ovat jyrkempiä. Ja miehiltä tulee useammin rumaa tekstiä.
monessa palveluammatissa olen ollut ja pahimpia "päsmäröijiä" on just vaihdevuosistaan kärsivät naiset.. hyi