Asiakaspalveuammatissa oleva: Mikä ihmisryhmä ja ikäryhmä on mielestäsi pahin?
Ainakin meidän alalla ehdottomasti nämä "vaihdevuodeikäiset" miehet eli ikähaarukassa 50-60 vuotta. Sellaisia ylimielisiä jankuttajia monesti, että huh huh. Saman ikäryhmän naiset tulevat myös toisena. Kun taas nuoret useimmiten tosi kivoja ja ymmärtäväisiä ja vanhukset myös.
Kommentit (41)
Sorry vaan mutta "mannet" eli romaanit. Puhuvat puhelimeen,kiire kiire jne.häslinkiä hämätäkseen asiakaspalvelijaa niin, että rahastaa väärin tai antaa rahasta väärin takaisin. Olen myös joutunut menemään poliisiasemalle tekemään ilmoitusta kun surutta ottivat nenäni alta tavarat ja lähtivät maksamatta. Turha haukkua "rasistiksi" - homma on niin moneen kertaan nähty. Muutama romaani on asiakkaissa asiallisia, mutta suurin osa näitä "häslääjiä".
Keski-ikäkiset miehet jne. "Audi-miehet" ovat myös ärsyttäviä. Tinkaavat "kai sä nyt MULLE?" ja sama "kiire, kiire" ja ärsyynnytään kun joutuu hieman kauemmin keskustelemaan palvelun sisällöstä; "Mun vaan käskettiin hoitaa tää" - ovat naistensa asialla.
vanhukset ovat yllättäin mukavia eivätkä purnaa hinnoista. Luontoa eivät vaan suostu säästämään... meillä yritetään vähentää muovin käyttöä ja se ei meinaa mennä heille jakeluun ei millään.
opettajat ja 4-kymppiset ensisynnyttäjät.
poikkeuksiakin toki on
t.th
miehet, jotka ei tosissaan oikein usko että nuorempi nainen voi tietää autoista yhtään mitään.
jos jossain on pilkku nussittava niin orgiathan siitä tulee.
henkilöt jotka työskentelevät koulussa, srk:ssa, pk:ssa tai muussa "ihmistyössä".
Lisäksi joskus ongelmia ovat aiheuttaneet ylivirkaintoiset sotilaspoliisialokkaat.
(varastavat jopa sairaiden lasten rahankeräyskupista, 2(yleensä) venäläiset, jotka eivät osaa
mitään, kieltä paitsi omansa.
3Nistit ja hörhöt ylipäätään.
4Teinit (varsinkin laumoissa tulevat), koko sali täynnä sotkua, purkat liimattu, ketsupit seinillä, omat juomat/karkit mukana..
5 Somalit (HUUTAVAT HELVETILLISELLÄ ÄÄNENVOIMAKKUUDELLA)
Työpaikkana pikaruokaravintola
Kun ollaan normaalisti, ei heitä opettajiksi tunnistaisi, mutta auta armias, kun heidän pitää hoitaa joku asia vieraamman ihmisen kanssa tai he joutuvat esiintymistilanteeseen, jossa ehkä jännittää. Puheen nuotti muuttuu saman tien ja heistä todellakin kuulee kilometrin päähän, että ovat opettajia.
Toisaalta kaikillahan sitä on ammattiroolinsa ja ne tulevat usein tietyissä siviilitilanteissakin päälle. Rooli on usein hyvin erottuva juuri esim. opettajilla, poliiseilla, hoitajilla, kapiaisilla jne.
Hän on opettaja ja hermo meinaa mennä välillä hänen niin opettajamaisen puhetyylinsä kanssa. Ihan vaikka puhuttaisiin säästä!
Ei saisi palkata insinööriä yhteiskuntatieteilijän tehtävään. En enää viitsi sanoa, mikä menee pieleen, ottavat niin nokkiinsa, paitsi jos on ihmishenkiä vaarassa.
Olen töissä valtiolla, asiakkaat usein toisia valtion virkamiehiä.
mäkin olin pikaruokalassa töissä ja teinit oli kyllä sellainen helvetillinen vitsaus, että oksat pois! Vaikka itekin olin silloin vasta hiljattain täyttänyt 20.
Sitten myöhemmin ravintola-allalla kaikkein ärsyttävimpiä oli tosiaan ne keskivertoa paremmalla maksukyvillä varustetut asiakkaat. Ei kristus, vieläkin puistattaa.
Nykyään olen työssä, jossa asiakkaina on kapea-alaisen alan yritysasiakkaita. Kaikkein ärsyttävimpiä on ne, jotka tulevat tähän tarkasti säädöksillä ohjattuun ympäristöön ja ovat sitä mieltä ettei heidän tarvitse sääntöjä noudattaa. Poikkeuksetta miehiä. Eivät suostu ymmärtämään, että samoilla säännöillä mennään kaikki. "Kuka sun esimies on? Kenen kanssa tästä voi sopia?" No ei voi sopia, kun näin sanoo laki! Aaarggggh!
Hirvittävimpiä ovat useimmiten keski-ikäiset naiset.
Romanit usein uhkaavat tulla päälle ja puolet suvusta on vahvistuksena mukana. Narkkarit ja juopot ovat lähes aina hankalia ja arvaamattomia. T:Hoitsu ensiavusta
ja keskijohdon miehet, sellaiset viisikymppiset.
Ensimmäiseksi mainitut ovat supervaativia ja piikikkäitä, toiseksi mainituilla on asenneongelma heitä nuorempia naisia kohtaan.
Keski-ikäiset muka-hienot naiset pahimpia.
Myös teinitytöt kamalia.
Ovat niin pilkunviilaajia että. Jokainen yksityiskohta pitää käydä perinpohjin läpi.
niistä vaan eniten huonoja kokemuksia, toki hankalia löytyy laidasta laitaan.
kuustoista olla" kun kysyin asiakkaalta henkkareita=) noin 50v miehet kaikista äkäsimpiä
Pahimpia ovat usein insinöörit: jos jossain on pilkku nussittava niin orgiathan siitä tulee.
Rasittavia ovat myös iäkkäämmät asiakkaat, erityisesti naiset, jotka ovat olleet pitkään asiakkaina. Vaativat erityiskohtelua itselleen ja lapsilleen.
Pomon tutut. Mikään minun tarjoamani ei kelpaa. Miksi %¤#"&/§ eivät mene suoraan sen tj:n pakeille jos kerran ovat kavereita.
punakat, pönäkät ja kovaääniset pikkufirman pomot. Hänen asiansa pitäisi "likan" hoitaa sillain suitsukkelaan, sääntöjä ja määräyksiä oikoen koska hänellä on kiire.
Siinä sitten sormia naputellaan tiskiin ja huokaillaan kun KESTÄÄ! (Vaikka aikaa menis 1 min.)
Missä esim. opettajat aiheuttavat ongelmia? Kun luulisi, että esim. myyntityössä ei edes tietäisi asiakkaan ammattia.
Ensinnäkin he tietävät kaiken kaikesta ja voivat antaa neuvoja vaikka toinen olisi asiantuntija ja he itse pihalla kuin lumiukot. Pahimpia ovat nuoret perheettömät naisopettajat ja vanhemmat terveydenhoito- tai sosiaalialan opettajat. Myös vanhemmat miespuoliset luokanopettajat ovat aika pahoja.
Myös erilaiset ns. kukkahattutädit (yleensä sos-terveydenhoitoalalla), kaikenikäiset, ovat tosi hankalia.
Mukavimpia ja kohteliaimpia asiakkaita ovat vanhat mummut ja papat sekä nuoret.