Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ihan yleistä ratsastustalleilla tälläinen toiminta?

Vierailija
18.06.2011 |

Meillä tyttö on käynyt 3v ratsastamassa. Tunnin pitää lähes aina yläasteikäinen tyttö. Tunneilla opetellaan ravia ja laukkaa. Tallin pitäjä pitää tunnin ainoastaan muutaman kerran vuodessa, eikä siellä muita aikuisia töissä edes ole.

Kaveri käy eri talleilla ja siellä tunnin pitää vain aikuinen. Lisäksi siellä harjoitellaan esteitä kerran kuussa.

Nyt ollaan mietitty, että jos vaihtais tallia, kun haluaisi jo esteitäkin kokeilla. Lähinnä sellaisia maan lähellä olevia.

Onko yleistä, että niin nuoret ovat opettamassa muita ratsastamaan?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aikuiset vakiopet ja heillä joskus sijaisia. Useita aikuisia siis.

Vierailija
2/8 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulosta normaalilta.

tallilla jossa itse käyn on tasokas ratsastuksenopettaja välillä sijaisena ratsastuksenohjaaja. tunnit on niin että kaksi viikkoa peräkkäinen esteratsastusta, samalla hevosella ja sitten kaksi viikkoa kouluratsastusta eri hevosella kuin viimeksi mutta samalla hepalla tuo kerrat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen pitänyt ratsastustunteja 14-vuotiaasta lähtien. Ratsastustallilla sekä sitten omalla hevosellani pienemmällä yksityistallilla. Meitä oli sellanen kolmen kaveruksen porukka sillä tallilla, n. 20 ratsun talli, jotka piti niitä tunteja jos tallinomistaja ei ehtinyt. Kyllä sekin tosin niitä usein piti. Pidin leirejä, vedin maastoretkiä yms. 15-vuotiaana muutin jopa peruskoulun jälkeen joksikin aikaa asumaan sinne tallille tallinomistajan luo ja olin siis töissä 24/7 omaa ja hevoseni ylläpitoa vastaan.

Oli se ihanaa aikaa. :)

Vierailija
4/8 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästäisi, jos ei olisi aikuisia lähellä.

Entä kunjoku tippuu ja satuttaa itsensä, ei vastuu voi olla alaikäisellä.

Vierailija
5/8 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ratsastajaliiton (en nyt muista sitä oikeaa nimeä) luokitukseen ainakin vaaditaan koulutettu ratsastuksenopettaja. yleensä tuo luokitus kertookin sen onko asiat kunnossa. onko tuntihinnoissa eroa?

Vierailija
6/8 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikemminkin talli, jossa saa käydä rahaa vastaan ratsastamassa. Voi olla muukin turvallisuus vähän niin ja näin, ei toki välttämättä.

Vierailija
7/8 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vuoden verran kuulunut siihen. Tuskinpa ne nyt käyvät SRL:stä kyttäämässä kuka tunteja pitää. Tartteeko niiden edes ilmoittaa, kuka tunnit pitää. Voihan omistaja ilmoittaa, että itse pitää, vaikkei pitäisikään. Aika moni sieltä on siirtynyt muille talleille, mutta kun talleista on pulaa, niin aina uusia jäseniä saavat.

Vierailija
8/8 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hinnat ovat aivan samat kuin toisessakin tallissa. Paitsi kesäkurssit ovat vielä kalliimpiakin... sitä en tiedä kuka ne vetää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan