Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva 10kk ei juo maitoa??

Vierailija
10.06.2011 |

Neuvoja kaipaisin kipeästi, nimittäin 10kk ikäinen vauvani ei suostu juomaan maitoa. Imetän siis, mutta nyt viime päivinä on alkanut lakkoilemaan rinnalla, kun otan syliin imetystä varten alkaa heti rimpuilemaan ja huutamaan. Vain väsyneenä tai päiväunien jälkeen suostuu imemään, sekä öisin. Päivällä saattaa hetken aikaa imeä, mutta vain niin ettei maitoa ehdi alkaa edes herumaan...

Hyvä olisi näin että vauva vieroittaisi itse itsensä rinnalta, mutta kun hän ei suostu juomaan korvikettakaan. Kokeiltu on tuttipullot,mukit, nokkamukit ym. Vettäkin ottaa hyvin niukasti.

Mikä siis avuksi?? kai tuon ikäinen vielä tarvitsee jotain maitoa. Vielä kun on nämä helteet olisi hyvä saada nesteitä menemään..

Niin ja korvatulehduskin on juuri hoidettu, eli korviin ei pitäisi imeminen sattua?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin veisin kyllä heti tarkastettavaksi. Kuulostaa siltä, että juominen tuntuu epämukavalta ja juuri sairastettu korvatulehdus voi tarkoittaa sitä, että tulehdus ei lähtenyt kokonaan pois tai on jotain muuta häikkää, esim. tukkoinen olo. Luuri käteen ja terveyskeskukseen näytille, ei näillä helteillä tosiaankaan kannata odotella.

Vierailija
2/4 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin minun nokkamukivastainen oppi juomaan 1 v ikäisenä muistaakseni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkään tyttö ei ole ikinä _juonut_ maitoa, mutta me ollaan saatu se maito sitten "jemmattua" ruokaan mm. tekemällä puurot veteen, antamalla jogurttia, viiliä, raejuustoa tms.

Vierailija
4/4 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloin silloin antaa jogurttia, viiliä ja raejuustoa, 11kk iässä aloin tekemään puurot maitoon ja melkein heti perään annoin ihan tavallista maitoa mukista. Aluksi ei juonut, mutta tarjosin silti joka ruoalla. Nyt on tyttö tasan 1v., ja juo hienosti itse mukista maitoa ja hyvin siis maistuu.

Itsekin olin huolissani, kun ei oikein mitään ottanut (rintaa, korviketta, lehmänmaitoa), mutta näinpä hän sitten kuitenkin nopeasti tottui. :)

Ja mitä tulee kuumuuteen, meillä oli tyttö kipeä tuossa 11kk iässä, ei suostunut oikein syömään, niin mä annoin noita vauvojen "smoothie-juomia" (voi tehdä itsekin, mutta mä annoin sillon noita kaupan valmiita), ne maistui. Nyt kuumallakin olen välillä antanut välipaloiksi/jälkkäreiksi, niin saa nestettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme