Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AUUUUUUUU onko tämä kohtutulehdus vai mikä ihmeen sairaus? APUA! :(

Vierailija
18.06.2011 |

Synnytyksestä on kaksi viikkoa. Ajattelin, että jälkivuoto loppui jo kun viime viikolla on tullut niin vähän vuotoa. Tänään se alkoi yhtäkkiä tosi runsaana. Äsken side tuli ihan hetkessä täyteen ja housuillekin tuli vuotoa. Ei se mitään, mutta tuo särky!

Minua sattuu pahasti siihen emättimen suulle tai emättimen sisälle! En revennyt synnytyksessä, välilihaa ei leikattu, ei mitään. Synnytyksen jälkeen ei sattunut yhtään. Mutta nyt se alkoi!

Kun seison ja kävelen, särky ja jomotus on ihan jatkuvaa. Tuntuu kammottavalta! Tekisi mieli itkeä.

Nyt makaan ja siellä tuntuu "jotain", särkee ja jomottaa mutta ei niin pahasti kuin jos seison tai kävelen.

Vuoto on sellaista tummanruskeaa eikä se haise sen pahemmalle kuin ennenkään.

Mikä ihme tämä on? Mitä on tapahtunut? Onko se kohtutulehdus? :(

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menet nopeasti lääkäriin niin saattaa olla että selviät pelkällä antibioottikuurilla joten suosittelen nopeeta toimintaa.

Vierailija
2/17 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on muuten ihan normaali, siivoilin tuossa aamupäivän ym ja sitten särky ja vuoto alkoi :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras mennä tarkistettavaksi, kun tilanne on kerran muuttunut.

Terv. Lääkäri

Vierailija
4/17 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin särkee kun tulee jälkivuotoa mutta särkee ihan samoin jos on kuukautiset! Emättimestä särkee. Nyt myös kun tulee jälkivuotoa. En silti usko että on tulehdus, mutta kyllä se tuntuu inhottavalta! Ihan samalta kuin olisi runsaat menkat!

t. vastikään kolmannen lapsen synnyttänyt

Vierailija
5/17 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli esikoisen saannin jälkeen noin kahden viikon kuluttua aivan törkee kipukohtaus yhtäkkiä. Mies soitti sairaalaankin, kun se ei meinannut lakata. Kyseessä oli sit kuitenkin viimeinen jälkisupistus. Se supistus kesti yli puoli tuntia putkeen. Not nice.. Mutta kannattaa olla yhteydessä synnärille ainakin ja kysyä!

Vierailija
6/17 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuos sitten 2 kohtutulehdusta peräkkäin sektion jälkeen. ekat oireet oli kipu,verenvuoto mikä alkoi uudestaan jälkivuodon jälkeen,tärinä herkkyys kohdussa,kuume ja vanhaksi menneen kaalilaatikon haju alakerrassa.oikeen pahaksi ei onneksi kerennyt menemään kun hakeuduin ajoissa lääkäriin,mutta järkyn kipeä olin!!

joten mars mars lääkäriin!

Vierailija
7/17 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se voi olla mitään kun se ei haise eikä ole edes kuumetta.

Varmaan jotain ohimeneviä pimppikramppeja!

Vierailija
8/17 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mulla se haju tuli vasta viim esenä oireena,eli jos on kipeä ja tärinä herkkä ni mene lääkäriin.sillä jos tulehdus pääsee pahaksi,ni joudut osastolle missä saat antibiotit suoneen.

Vierailija
9/17 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako vauvaa edes ottaa mukaan?

Vierailija
10/17 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako vauvaa edes ottaa mukaan?

empä tiedä kun en sinne asti joutunut,mutta jos kolmatta kertaa olisi tullut toi tulehdus ni oisin joutunut.kyllä mä veikkaan että sen vauvan saa ottaa mukaan,mitenkäs muuten se imetys onnistuisi.kävi muuten vauvan mahan päälle noi antibiootit mitä sain.

Vierailija
11/17 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan kyse siitä että olet vaan raatanut liikaa ja pimpsa on väsynyt? Auttaisikohan makoilu ja rentoutuminen?

Vierailija
12/17 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu jomotusta emättimen sisällä ja peräaukolla. Vuoto haisee samalle kuin ennenkin. Ei ole hyytymiä eikä kuumetta.

En viitsisi lähteä lääkäriin tuollaisen takia kun ei ole sitä kuumettakaan. Noloa esitellä veristä pimpsaa siellä :/

Sanokaa joku että tämä voi olla ihan normaalia!

Vierailija
13/17 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksestä on kaksi viikkoa. Ajattelin, että jälkivuoto loppui jo kun viime viikolla on tullut niin vähän vuotoa. Tänään se alkoi yhtäkkiä tosi runsaana. Äsken side tuli ihan hetkessä täyteen ja housuillekin tuli vuotoa. Ei se mitään, mutta tuo särky! Minua sattuu pahasti siihen emättimen suulle tai emättimen sisälle! En revennyt synnytyksessä, välilihaa ei leikattu, ei mitään. Synnytyksen jälkeen ei sattunut yhtään. Mutta nyt se alkoi! Kun seison ja kävelen, särky ja jomotus on ihan jatkuvaa. Tuntuu kammottavalta! Tekisi mieli itkeä. Nyt makaan ja siellä tuntuu "jotain", särkee ja jomottaa mutta ei niin pahasti kuin jos seison tai kävelen. Vuoto on sellaista tummanruskeaa eikä se haise sen pahemmalle kuin ennenkään. Mikä ihme tämä on? Mitä on tapahtunut? Onko se kohtutulehdus? :(

Mene hyvä ihminen heti lääkäriin, täällä tuskin on

mitään muutakuin vertaistukea ja siitä ei ole apua

jos sinulla on tulehdus!

Vierailija
14/17 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohtutulehduksen takia viikko synnytyksestä. Oireet kuume 40, alaselkä- ja vatsasärky, isot hyytymät, paha haju vuodossa ja kyllä sen tiesi, että kun sairaalaan pääsen niin sinne jään. Neljä päivää antibioottia suoraan suoneen.

Vierailija
15/17 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oli kuulemma pieni roikale istukkaa tms jäänyt kohtuun ja se sitten irtosi.Mitään hoitoa en särkylääkkeen lisäksi tarvinut.

Vierailija
16/17 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan kyse siitä että olet vaan raatanut liikaa ja pimpsa on väsynyt? Auttaisikohan makoilu ja rentoutuminen?

Minulla tuli kolmosen syntymän jälkeen vatsa ja alapää ihan järkyn kipeeksi jos rehkin liikaa (esim. siivosin tms.). Kun vähän lepäilin ja otin muutenkin rauhallisemmin, kipu hävisi.

Vierailija
17/17 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et halua mennä käymään. Mulla on ollut kaksi kohtutulehdusta. Eka oli section jälkeen heti sairaalassa, tipassa jouduin olemaan muutaman vuorokauden ja sitten vahvat lääkkeet kotiin. Niissä luki, ettei saa käyttää imetyksen aikana, mut kuitenkin niitä käytettiin. Silloin oli kuumetta ja yleisesti vain tosi huono olo ja parantuminen hidastui. Toisessa lapsessa tuli parin viikon jälkeen vain vähän pahemman hajuista vuotoa, sain lähetteen verikokeeseen tulehdusarvioihin ja kun ne olivat koholla hieman, siis n. 20, sain emätinpuikkoja, joilla meni ohi. Minulla oli leikattu alapää, joten se myös painoin ja kipuili, joten en tiedä, liittyikö tulehdukseen. Joka tapauksessa kannattaa hoitaa heti. Ehkei tartte edes lääkärille näyttää, jos vaikka vaan ottavat tulehdustestit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä