Lue keskustelun säännöt.
Voiko ihminen muuttua?
18.06.2011 |
Olen siis ihminen, joka tuntee voimakkaasti, niin ihastuksen, rakkauden, vihan, katkeruuden ja kateuden tunteita. Olen sellainen räiskyvä tunneihminen, joka siis syttyy nopeasti, mutta leppyykin nopeasti. Jos koen että minua on joku loukannut, saatan tuntea tätä loukannutta ihmistä kohtaan syvää vihaa, toivoa hänelle pahaa jne. Ja tämä on piirre josta haluaisin päästä eroon, sillä en haluaisi toivoa kenellekkään pahaa. Se vaan kumpuaa jostain pimeyden syvyyksistä.... Onko tällaisesta toivoa parantua? Haluaisin lisäksi pitkää pinnaa ja kykyä suhtautua kaikkeen lempeästi, myös minua loukanneisiin ihmisiin.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Myös itse omaan samoja luonteenpiirteitä kuin sinä. Koen että ikää myöten olen tullut tasaisemmaksi eli osaan hiukan paremmin ohittaa tunteeni ja ajatella järjellä. Lapsi myös hiukan muuttanut minua.
Kyllä sulla saa olla negatiivisiakin tunteita ja ikäviä ajatuksia kun et niitä ala toteuttamaan. Älä nyt niiden päälle syyllistä itseäsi omista tunteista. Ja et tuhlaisi ihan liikaa energiaa pahassa olossa vellomiseen.
Rakastumisen ja ihastumisen tunteistakin voit olla onnellinen. On niitäkin jotka ei ikinä koe niin kun ei ole esim. uskallusta.