Mun mielestä on väärin siivouttaa huusholli muilla
en osaa sanoa miksi. Jos sellainen sallitaan, niin se vaan opettaa ahneuteen. Hankitaan isompi koti kui viitsitään itse siivota.
Aasiassa, Amerikassa ja monissa maissa käytetään hyväksi siivoojia. Surkeaa palkkaa ja paljon työtä.
Kommentit (11)
päiväkodeissa ym? Kyllä naisen paikka on kotona lasten kanssa silloin kun lapset ovat pieniä!
on talon omistajien vanhemmat, selvästi eläkeiässä olevia, tehneet jo 2v hommia, illat ja viikonloput...klapeja, istutuksia, haravointia, lumen aurausta, talon maalausta, pihan kunnostusta.. otsalta pyyhitään hikeä mutta lasten tontti ja koti pitää saada kauniiksi. Talossa asuu vanhemmat ja yksi parivuotinen lapsi ja kaksi koiraa... Talon isännän olen nähnyt hommissa mutta emäntää en vielä kertakaan, toivon että hän väsäisi talkooväelle tarjottavaa, saahan sitä toivoa. Heidän autoissaan on kivat kalat, eli ovat vähän parempia ihmisiä.. kantsiis auttaa jos vaikka pääsisi helpommin paratiisin.. Mukavia nuoria ihmisiä, eivät sairaita..mutta jostain syystä eivät selviä ilman neljää auttajaa.
ja mahdollisuus tienata rahaa niile jotka haluavat. ehka itse olet mielummin tyokkarin paivarahalla.
on siivojaan hyväksikäyttöä. Se on normihinta Suomessa kotisiivouksesta.
on siivojaan hyväksikäyttöä. Se on normihinta Suomessa kotisiivouksesta.
tai syödä eineksiä. Opettaa laiskuuteen ja noissa työpaikoissa on pienituloisia.
Laiskuuteen opettaa myös puutarhurien käyttö.
Samaa luokkaa ovat lastenhoitajat (myös päiväkodeissa), valmisvaatteet (kiinalaiset 7 päivää viikossa ahertavat), marjojen ostamiset (ne pitää itse noukkia metsästä, ulkomaalaisia marjanpoimijoita on liikaa käytetty hyväksi), perunan ostamiset (pitää kasvattaa itse), kampaajapalvelut 8hekin pienituloisia) jne.
- viljellä ja kasvattaa oma ruokansa (jos kaupasta ostaa niin on ihan hirveetä hyväkskäyttöö)
- rakentaa oma talo (jos rakennuttaa tai valmiiseen muuttaa niin on ihan hirveetä hyväkskäyttöä)
- hoitaa omat lapset (jos muilla hoidatuttaa niin on ihan hirveetä hyväskäyttöö)
- luoda omat viihdykkeet ympärilleen (jos telkkaa katsoo tai radioo kuuntelee niin on ihan hirveetä hyväkskäyttöö)
- viljellä omat tupakat ja keitellä omat kiljut (jos valmiina ostaa niin on ihan hirveetä hyväkskäyttöö)
- ommella omat vaatteet, ja itse asiassa keriä villat ja luoda langat (jos valmiina tekee niin on ihan hirveetä hyväkskäyttöö)
- keitellä omat saippuat (jos valmiina ostaa niin on ihan hirveetä hyväkskäyttöö)
- nuohota oma savupiippu ja tyjentää likakaivo kerran vuodessa (jos muille maksaa niin on ihan hirveetä hyväkskäyttöö)
- ajaa itse bussi kaupunkiin (jos kuskille maksaa niin on ihan hirveetä hyväkskäyttöö)
- pomia itse marjat ja sienet ja muut (jos kahvilassa mustikkapiirakkaa ostaa palan niin on ihan hirveetä hyväkskäyttöö)
- jne
- jne
Ihme pellejä täällä. Joku ihme että jäätte köyhiksi.
Esimerkiksi kauppiaat: miksi he eivät ihan itse laskuta asiakkaita siellä kassoilla vaan palkkaavat sinne naisia töihin?
on vain järkevää että minä käytän aikani lapseni kanssa olemisee sekä niihin asioihin missä olen hyvä, kuin että luuttuaisin lattioita hampaat irvessä.
Lisäksi kun meillä on varaa maksaa kunnon korvaus ammattisiivoojalle, tulee hyvä mieli kun työllistää muita ihmisiä. Suomessa se ei edes ole mitään hyväksikäyttämistä, vaan ok palkka kohtuullisen helposta työstä, kun samat siivoojat käyvät joka viikko saman kodin putsaamassa. Viikolla järjestellään ja siivoillaan itse sen verran kun on pakko.
Avioliittokin kukoistaa kun ei tarvitse riidellä siitä kumpi luuttuaa ja kumpi imuroi.
Ja arvaa mitä, minusta on täysin samantekevää vaikka sinusta se olisi väärin. Hahhaa.
että toiset sairastuu ja toiset ei
Minäkin olisin mieluummin terve ja siivoaisin itse oman kotini kuin sairas (ms-tauti ja nivelrikko) joka siivouttaa kotinsa muilla.
Naapureiden mielestä olen tietenkin vain laiska, sillä sairauteni eivät näy päällepäin ja harrastan paljon liikuntaa. Työmatkatkin (10 km suuntaansa) kuljen pyörällä.
:)