paljon uskallat alkohoholia tissutella jos tissuttelet jos olet yksin lasten kanssa kotona?
Kommentit (37)
lapset on vielä niin pieniä, että selvinpäinkin pitää olla tosi skarppina näitten viikareitten kanssa. Pienin vielä heräileekin tosi usein enkä halua olla yhtään alkoholin vaikutuksen alaisena jos pitää hoitaa lapsia. Minulle alkoholi liittyy hauskaan ja rentoon seuraan, en saa siitä mitään yksin juotuna, en edes hyvää oloa.
Neljä olutta? Hohhoijakkaa, keskikokoinen nainen, joka ei tissuttele jatkuvasti, tulee kyllä siitä sellaiseen pöhnään, että lasten kanssa olo on erittäin kyseenalaista!
Mua ällöttää ajatus lasten seurassa juomisesta. Väärin, niin väärin, vaikkei aikuinen olisikaan mielestään pahasti humalassa. Lapsi huomaa kyllä, ja samalla opetetaan "tavoille". Monella on alkoholiongelma, vaikkeivät itse sitä tajuakaan. Ulkopuolinen kyllä tajuaa. Sellainen, jonka mieleen ei tule milloinkaan tissutella tai juopotella lasten läsnäollessa.
no kaikki eivät satu olemaan absolutisteja, enkä näe siinä mitään pahaa, että ei ole. Meillä on ainakin ollut lapsia perheessä jo yli 20 vuotta, joten aika pitkä aika olla käyttämättä alkoholia, kun tosiaan en ole absolutisti. Minä taas en ymmärrä, miksi lapsilta pitäisi juoda salaa.
no kaikki eivät satu olemaan absolutisteja, enkä näe siinä mitään pahaa, että ei ole. Meillä on ainakin ollut lapsia perheessä jo yli 20 vuotta, joten aika pitkä aika olla käyttämättä alkoholia, kun tosiaan en ole absolutisti. Minä taas en ymmärrä, miksi lapsilta pitäisi juoda salaa.
ihan sama mitä yrittävät täällä jeesustella.
mutta jos haluaisin ja osaisin käyttää sitä kohtuudella, en todellakaan näkisi lasten läsnäoloa esteenä.
kun mulla ei le tapana tissutella lasten kanssa kotona eikä mitään tarvettakaan, joten en osaa vastata.
Tuskin lasillistakaan sillä haluan olla ajokunnossa, vaikka ne taksit kulkeekin....
noin 5 annosta kun olen vauvan kaa 2taan.
Ihan yksin/kaksin lapsen kanssa siis. Miehen kanssa voidaan juoda pari, mutta melko harvoin. Lapsi on vajaa kaksi vuotta. Säästän juomiset juhliin tms
Suokaa anteeksi, mutta minusta tuo kotona yksin tissuttelu lasten ollessa nukkumassa on alkoholismia. Tiedän kyllä, ettei av:läiset keskimäärin ole samaa mieltä...
Onko se alkoholismia jos juo 1-2krt viikossa?
Itse kyllä juon 5-6 kaljaa, mutta vasta kun lapsi nukkuu. Lapsi menee 20-21 välillä nukkumaan, eikä mulla ole kiirettä ottaa sitä kaljaa ennen sitä! myöhemminkin ehtii...Ei sillä, että se pitäisi jotenkin salaa tehdä... Toiset ottaa lasten aikana, toiset ei...
vai haetteko sitä pientä hiparakkaa?
Jos hiprakkaa haette niin sitä en ymmärrä. Silloin on alkoholismia ilmassa.
ja aion ottaa vielä lisääkin. Kaikki lapset ovat kotona, niinkuin yleensä.
Ja silloin se riippuu tilanteesta,seurasta jne,voi olla lapsiakin seurueessa kun juon tuon.
Mutta yhtä enempää en lasten läsnäollessa joisi,on niin huono alkoholinkesto :) mutta sehän on täysin henk.koht,jotkut kestää enemmän!
Mun mielestä jos lähellä/läsnä on se joka voi autoa ajaa ja sitten äiti juo mutta käyttääntyy hillitysti niin ei siitä haittaa lapselle ole. Kaatokänni sit asiatonta mun mielestä keneltä tahansa aikuiselta milloi tahansa.
menee se puoli pulloa viiniä, mutta kun nukkuu menee helposti pullo jos toinenkin
Ajokunnossa pitää olla, jos tuleekin joku yllättävä tilanne lasten kanssa.
Ja joku tätä kyseli, niin kyllä, minusta ihmisellä, joka juo 5-6 olutta 1-2 kertaa viikossa on jo lievä ongelma alkoholin kanssa.
Nyt kun nuorin on jo 6 niin saatan itsekeni joskus juoda muutaman (pullon olutta tai siideriä tai puoli pulloa viiniä). Erittäin harvoin juon enemmän ja illoin aina seurassa (juhlissa, ravintolassa tms) jolloin joku muu huolehtii lapsista.
Yksin kotona knniin asti itsensä juova äiti on ällö. Alkkishan siitä tulee ennen pitkää.
että juo liikaa, liian usein tai että ei voi olla juomatta. Pieni viinilasien kilistely tai muutaman siiderin nauttiminen silloin tällöin ei liity mihinkään noista, vaikka sillä pientä rentoutumista itselleen hakisikin.
Minä asun olutmaassa ja kyllä täällä ainakin tissutellaan paljonkin kotosalla, oli lapsia tai ei. Ja muutenkin kuin ruuan kanssa. Ei ketään alkoholistina sen takia pidetä. Sinulla taitaa olla vielä suomalaisen kieroutunut asenne alkoholiin?