Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi hoitaa lasta päin peetä!

Vierailija
17.06.2011 |

Miehellä ja anopilla nyt riitaa aiheesta. Mulla ei ollut mitään niin pahaa sanottavaa, attä oisin jaksanut avautua. Nyt nolottaa. Kuvio meni näin:

Anoppi halusi tulla itse hoitamaan lasta. En pyytänyt, mutta kävin sitten itse kaupungilla ostoksilla sillä välin. Lapsi on nyt 6 kk. Syö jo kiinteitä, mutta maito ei kelpaa kuin unisena. Mies oli äidilleen korostanut, että maitoa ja ruokaa pitää saada menemään ja lapsen pitää NUKKUA, muuten on todella kiukkuinen. Ei siis jaksa/malta syödä kun väsyttää jne..

No.. Lapsi oli nukkunut vajaan tunnin, vaikka hälle sanottiin, että se nukahtaa kyllä uudelleenkin kun silittää (näin yhdeksässä tapauksessa kymmenestä). Anoppi vaan sanoi yrittäneensä mutta tosiasiassa kuvio taisi mennä niin, että ei viitsinyt kovinkaan yrittää vaan halusi viettää aikaa lapsen kanssa.. Siispä lapsi ei sitten paljon malttanut syödäkään kun anoppi ei tainnut käsittää että kaikki kitinä ei ole sitä, ettei lapsi halua syödä vaan nimenomaan sitä väsymystä.. Oltiin vielä ohjeistettu että syö lähes aina sen pikkupurkillisen.. Anoppi oli ottanut vajaan purkillisen ja siitäkin varmaan osan heittänyt menemään kunnei "lapsi halunnut syödä".

Illalla sitten meillä oli pitkästä aikaa erittäin kiukkuinen lapsi, joka oli syönyt ja nukkunut liian vähän. Kävi ihan ylikierroksilla ja huusi 45 min putkeen. Seuraavana päivänä nukkui ja söi miltei tuplaten.

Mies lähetti viestin äidilleen, ettei tartte tulla enää hoitamaan kun et tee niinkuin käsketään. NOLOA! Nyt anoppi varmaan luulee, että mä olen sille vihainen vaikken olekaan. Ärsyttihän muakin toki kun se on niin vaikea ymmärtää vaikka moneen kertaan annettu tarkat ohjeet ja neuvottu, muttei se nyt kulemaksi tietenkään ollut. Ja väärinhän se tavallaan on lastakin kohtaan jos ei saa tarpeeksi unta ja ruokaa kun sitä kuitenkin tarvitsee.

Nyt ei ole anopista mitään kuulunut muutamiin päiviin. On varmaan loukkaantunut syvästi.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten käy kyllä todella sääliksi anoppiasi.

Jos ihan oikeasti olet tosissasi, soitat nyt heti anopille ja pahoittelet idiootin miehesi puolesta.

Vierailija
2/57 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tosiaan, yhden päivän syömättömyys ja unettomuus ei kyllä pitkän päälle ole haitaksi. Ja ehkä vauva ei tosiaan suostunut jatkamaan uniaan, kun silittäjänä oli kuitenkin vieras ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olihan tuo vähän ylireagointia mieheltäsi, vaikka vauvan äitinä ymmärränkin, miten tärkeää uni- ja ruokarytmi on. Me ei annettu lasta hoitoon kuin vasta yli vuoden ikäisenä, kun parhaiten sen lapsen tarpeet ymmärtää kuitenkin omat perheenjäsenet.

Tai no, äitini katsoi lasta kerran kahdeksankuisena tunnin ajan ja oli jo sen jälkeen aivan hermoraunio. Ei tehnyt mieli kokeilla pidempää aikaa.

Vierailija
4/57 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, anopille puhelua ja nöyrät anteeksipyynnöt. Tosi tökeröä käytöstä mieheltäsi.

Vierailija
5/57 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan voi oikesti olla näin kaheli vanhempi!

Anoppi parka

Vierailija
6/57 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaistota, että nyt joku vieras yrittää nukuttaa. Samoin syömisen kanssa.

Soita anopille itse ja käske miehesi löysätä pipoa.

T: 6 kk pojan äiti. Mummo hoiti eilen muutaman tunnin. Lapsi ei ollut syönyt kuin vähän ja nukkui tunnin (norm. 3h). Ja ei käynyt kuinkaan...elossa on.

Vierailija
7/57 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten ei välttämättä toimi samalla tavalla rutiinit anopin kanssa! Varmasti on parhaansa tehnyt ja te olette aivan urpoja molemmat!

Vierailija
8/57 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva olisi voinut olla yhtä kiukkuinen, vaikka prikulleen ohjeitten mukaan olisi mentykin.

Kaikkea sitä saa lukeakin.

Vierailija
9/57 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä tosiaan hieman ylimitoitettua tuo. ei se lapsi nyt varmaan pilalle mennyt, vaikka ei täsmälleen samalla tavalla hoidettu kuin kotona. relatkaa.

Vierailija
10/57 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

törkeä viesti mieheltäsi. Ei anoppi taatusti tarkoittanut pahaa, kun oli vauvaa hoitamassa.

Voi olla, että miehelläsi vielä mieli muuttuu vuosien myötä.

Taitaa muuten olla esikoinen kyseessä?

Vierailija
11/57 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoidan lapseni mieluummin itse, kun ei siitä "tuulettumisesta" ole mitään hyötyä, kun seuraava ilta ja yö menee valvoessa ja huutoa kuunnellessa. Itse saan ylläpidettyä edes jonkinlaisen rytmin.

Vierailija
12/57 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä kehtaa soittaa.. Olen miestä kyllä pakottanut soittamaan ja kertomaan että minä en ollu sitä mieltä..

Mutta ymmärrän mä anoppiakin. Parhaansa varmaan yritti, mutta on myös sellanen hössö, että puolet toisesta korvasta sisään ja puolet ulos. Itsepäinen. Tekee just niin ku itse haluaa. Että mies on tavallaan siinä oikeassa, että joskus tarvitsee vähän näpäytystä maan pinnalle.

Korostan, ettei tuo nyt kuolemaksi ollut eikä mitään peruuttamatonta tapahtunut, mutta ärsyttäväähän se oli kun lapsi huusi naama punaisena illalla. Ei suostunut syömään tai juomaan. Huusi vaan väsyneenä ja me kuuntelimme sitten sitä hyssytellen ja hermo kireänä. Eihän se mitään "omaa aikaa" ole jos lopputulos on se, että loppuilta menee päin persettä silloin kun lapsi on ollut anopin hoidossa.

ap

Vierailija
13/57 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrettävää, että vanhempana ottaa pattiin, kun kaikki ei mene niinkuin itse on tottunut.

vauva ei huutamisestaan huolimatta ole lasia, eikä yhden (tai kahden) päivän syömättömyys ja unettomuus ole vaarallista. Anoppisi on vauvalle vieras ihminen ja hyvin mahdollista, ettei ole nukahtanut eikä halunnut syödä kunnolla. Anoppisi on varmasti tehnyt parhaansa, mutta tilanne on ollut molemmille outo. Ihan hyvin tuo minusta siihen nähden on mennyt.

Vierailija
14/57 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli paljon vaikemapi esim mun siskolle syöttäessä, eikä suostunut nukkumaan. Epäilen, että anoppi yritti parhaansa, mutta lapsi oudoksui uutta tilannetta. Anoppi parka.

Vierailija
15/57 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli paljon vaikemapi esim mun siskolle syöttäessä, eikä suostunut nukkumaan. Epäilen, että anoppi yritti parhaansa, mutta lapsi oudoksui uutta tilannetta. Anoppi parka.

Vierailija
16/57 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se helposti on alussa, kun lapsi ei ole tottunut vieraaseen hoitajaan. Vika ei ole anopin, ainakaan välttämättä. Kokeilkaa jättää hoitoon vähän vanhempana.

Miehesi saisi pyytää anteeksi kyllä. Tosin eihän hänkää voi kaikkea ymmärtää, kun kerran esikoinen on kyseessä.

Vierailija
17/57 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hoitakaa lapsenne kokonaan itse ilman vikinöitä tukiverkon puutteesta.

Vierailija
18/57 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siinä maanpinnalle palauttamiset auta yhtään. Annatte anoppinne olla just sellainen kun on. Jos ei kelpaa, niin vetäydytte sitten itseänne miellyttävään seurraan.

Vierailija
19/57 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä kehtaa soittaa.. Olen miestä kyllä pakottanut soittamaan ja kertomaan että minä en ollu sitä mieltä.. Mutta ymmärrän mä anoppiakin. Parhaansa varmaan yritti, mutta on myös sellanen hössö, että puolet toisesta korvasta sisään ja puolet ulos. Itsepäinen. Tekee just niin ku itse haluaa. Että mies on tavallaan siinä oikeassa, että joskus tarvitsee vähän näpäytystä maan pinnalle. Korostan, ettei tuo nyt kuolemaksi ollut eikä mitään peruuttamatonta tapahtunut, mutta ärsyttäväähän se oli kun lapsi huusi naama punaisena illalla. Ei suostunut syömään tai juomaan. Huusi vaan väsyneenä ja me kuuntelimme sitten sitä hyssytellen ja hermo kireänä. Eihän se mitään "omaa aikaa" ole jos lopputulos on se, että loppuilta menee päin persettä silloin kun lapsi on ollut anopin hoidossa. ap

eli väsyneenä ei syönyt kuten normaalisti, tosin anoppi ehkä välttyi tuolta huudolta, ehkä, sitähän emme edes tiedä.

Vierailija
20/57 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korostan, ettei tuo nyt kuolemaksi ollut eikä mitään peruuttamatonta tapahtunut, mutta ärsyttäväähän se oli kun lapsi huusi naama punaisena illalla. Ei suostunut syömään tai juomaan. Huusi vaan väsyneenä ja me kuuntelimme sitten sitä hyssytellen ja hermo kireänä. Eihän se mitään "omaa aikaa" ole jos lopputulos on se, että loppuilta menee päin persettä silloin kun lapsi on ollut anopin hoidossa.

ap

Anna anopille mahdollisuus hoitaa omalla tavallaan ja luoda hyvä suhde lapsenlapseensa. Ihanalta mummilta kyllä kuulostaa! :) Olette kyllä todella kiittämättömiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi