Siis miksi LAPSI on saanut pukeutua näin???
Tänään Iltalehdessä, Psyykoosilääkkeitä leikkipuistossa:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011061713901792_uu.shtml
5-vuotiaalla tytöllä on suoraan sanottuna rivo toppi päällä, sekä pikkuriikkinen farkkuminihame. Onhan siellä alla ilm. mustat trikoot, mutta ketä se palvelee, kun lapselle puetaan tuollaiset vaatteet? Vaikka lapsi kuinka itse haluaisi, niin en ikinä antaisi oman 5-vuotiaan (en edes vanhemman) pukeutua tuollaisiin vaatteisiin).
Kommentit (33)
Heillä varmaan on sama pukeutumistyyli, somaa.
lapsen vaatteisiin. Mistä lähtien pitsi on ollut horatsujen pukeutumista? Säkkiinkö tyttöjen pitäisi pukeutua?
nuo vaatteet nyt jotenkin erityiset? Tuollaisia pikkutytöillä näyttää olevan ihan yleisesti. Hyvä että oli trikoot/leggarit noin lyhyen hameen kanssa, kaikilla ei ole.
En edes kiinnittänyt mitään huomiota lapsen vaatteisiin, vaan uutiseen. Nyt pitää mennä polvilleen ja kiittää luojaa siitä että synnyin mieheksi. Nähtävästi naisten maailmassa ei voi olla aihetta tai keskustelua ilman, että toiset naiset rupeavat arvostelemaan ja ilkeilemään jopa asioista, jotka eivät millään tavalla liity alkuperäiseen asiaan.
Valitettavasti näitäkin näkee. Kertoo äidin tyylitajun puutteesta.
Listaan kuuluvat lisäksi mm. blingbling-hirvitykset.
Enkä pukeudu itsekään. Varsinaisen stopin tuommoselle laittaisi kuitenkin tässä perheessä isä..
Meillä on kaksi tytärtä.
5-vuotiaat normaalisti tykkäävät vielä printtivaatteista ja kirkkaista väreistä.
En näe mitää rivoa tuon lapsen vaatteissa.
Vissiin mun 10v tytön jalassa nyt olevat mustat ylipolvensukatkin tuomittaisiin ihan huorakamppeiksi jos näkisitte.
että käsitykseni palstamammoista kirkastui ikävään suuntaan :D
Tuollaiset hepenet eivät sovi kenellekään, saatika sitten lapselle, isommallekaan.
mutta laitanpa oman mielipiteeni. Olen samaa mieltä, että tuollaista vaatetusta näkee pienten tyttöjen päällä ihan päivittäin. Mutta minä en pidä tuon tyylisestä pukeutumisesta. Ei ole kyse siitä, onko topissa pitsiä tai kuinka avonainen se on tai näkyykö pikkytytön napa tai onko farkkuhame liian lyhyt. Ei noilla ole merkitystä, kun kyse on pienistä tytöistä. Tuo sama vaate Hello Kitty printillä olisi hyvin suloinen.
Ideana on se, mitä se vaate vihjaa. En pidä pienten tyttöjen pukeutumisesta, koska se on samantyylistä kuin esim. teinien pukeutuminen ja sillä vihjataan seksikkyyteen ja paljastavuuteen. Eihän tuo vaate itsessään ole mitenkään rivo pienen tytön päällä. Se vaate vain edustaa isompien pukeutumisesta, ja isommat pukeutuvat seksikkäästi.
On oikeastaan aika surullista, että vasta 1900-luvun puolivälin tienoilla lapset ovat reippaasti saaneet pukeutua lasten tavoin ja nyt näin lyhyen ajan päästä sekin etu romutetaan ja yritetään leipoa pienistä tytöistä liian varhaisia aikuisia ilmeineen, eleineen ja juttuineen.
Olen yläkoulun opettaja ja tiedän aika paljonin teinien pukeutumisesta. On ollut melkoinen järkytys huomata, että lasteni päiväkotikaverit (tytöt) pukeutuvat samalla tavalla ja jo eskarilaisten jututkin alkavat noudattaa samaa kaavaa.
Korostan siis edelleenkin, että legginsit, farkkumini ja toppi ovat aivan sopivat vaatteet pienelle tytölle, kyse on vivahde-erosta. JOkin vaate vihjaa jostain muusta, jokin toinen vaate ei. Jos toppi olisi raidallinen tai siinä olisi jokin printtikuva, ei se vihjailisi isompien pukeutumisesta, vaikka täsmälleen samantyylistä olisikin. Pikku hiljaa nämä pienetkin tytöt siirtyvät sinne isojen maailmaan aina vain varhemmin. Ensin vaatteiden mallit, sitten jo värit ja kuviot. Ei puutu kuin meikit ekaluokkalaiselta - monihan osaa jo isompien puhetyylinkin tuossa vaiheessa.
T. Hyvin lapsellisten poikien äiti ja kiitollinen siitä
oikein sopiva asu 5-vuotiaalle. Ennemmin 15. Ja en tosiaan ole mikään tiukkapipo, hilpaisen itse ulkona sellaisissa asuissa, mistä saattaisi hyvin tulla tänne "tänään nähtyä" -aloitus.
Ymmärrän oikein hyvin myös, että tuo saattaa jonkun mielestä olla liikaa jopa 15-vuotiaalle.
Toki lapsen seksualisoiminen on katsojan silmässä, ei lapsessa. Ja jos lapsi tykkää noista, niin mikäs siinä. Muistan kuinka itse hinkusin lapsena sellaista uimapukua, jossa oli vetoketju rintamuksessa, ihan haaroihin asti, ja todella syvä kaula-aukko...ei ihan lapsen uikkari, vai mitä? Enhän MINÄ siinä mitään seksuaalista nähnyt, se oli vain hieno :D
Mutta omaa 5-vuotiasta en pukisi noin, ja hän ei ole edes tietoinen siitä, että tuollaisia vaatteita on. Minä ostan hänelle vaatteet ja ostan LASTENvaatteita.
Näen kuvassa lapsen, jolla on farkkuhame ja toppi päällä. Ihmettelen teidän joidenkin mielikuvitusta, kun saatte mielessänne pienen lapsen näyttämään rivolta...