pettyykö kutsuvieraat,jos eivät saa sitä omaa krääsäpussiaan?
tarkoitus olisi järjestää synttärit hoplopissa.
aiemmin kaikki muut,joiden kutsuilla siellä ollaan oltu,ovat jakaneet vieraille lopuksi sen oman krääsäpussin.
minä olen niin vastaan niitä. mielestäni synttäreillä kuuluu lahjoa vain sankari.
lisäksi ärsyttää suunnattomasti,kun lapsi tulee jonkun kutsuilta aina se saakelin pussillinen pikkukrääsää mukanaan.
eli--meneekö vieraitten naamat ruttuun,jos ei pussia irtoa?
onko se sitten "köyhien" synttäreiden merkki? mitä se on?
kyseessä 6v.päivät.
Kommentit (8)
älä jaa krääsää ja maailma pelastuu. Luonto kiittää.
luen näitä juttuja noista synttäripussukoista. Kummallinen nykytapa...Olen samaa mieltä ap:n kanssa, että synttäreillä lahjotaan syntymäpäivä sankari eikä muita.
olla itse vain antajana,saamatta mitään itselle tilalle. toki siis saa hyvän mielen, antamisesta. se pitäisi riittää.
eikä aina vain, "minä,minä,minä"..."mulle,mulle,mulle". pitää oppia,että maailmassa on muitakin,ja aina itse ei ole pääasia kaikessa.
minusta siinä opetetaan lapsia väärin,kun kutsuvieraillekkin nykyisin annetaan "lahjat".
ap
En koskaan. Silti mun lasteni synttäreille on aina tulleet kaikki, jotka on kutsuttukin.
Itse juhlat ovat se ydin ja piste. Miksi juhlat eivät ole kotona, ihmettelen yhtä paljon tuota juhlapaikkaa.
Ja toinen on se, että kun tullaan lapsen synttäreille niin kummit, mummit ja sukulaiset tuovat myös sisaruksille lahjat, ettei niitten tulisi paha mieli.
niin curlingia ettei tosikaan.
Ja toinen on se, että kun tullaan lapsen synttäreille niin kummit, mummit ja sukulaiset tuovat myös sisaruksille lahjat, ettei niitten tulisi paha mieli.
niin curlingia ettei tosikaan.
muistan kyllä lapsuudestani,että esim. sisaruksille kummit,mummit ym. toivat esim. pienen namipussin,mutta eivät lahjaa.
ovat siis olleet sellaisilla synttäreillä, itsellä on aina ongintaa, mutta eivät ole kertaakaan ihmetelleet tai voivotelleet, kun eivät olekaan saaneet mitään. Toisaalta olen kuullut, että muutama tuttu on saanut lapsilta paikanpäällä kovaakin kritiikkiä ja ihmettelyä asian suhteen...