Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapseni jäi ilman opiskelupaikkaa. Sydän särkyy :(

Vierailija
16.06.2011 |

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syksyllä koulun alkaessa tai heti siinä alkumetreilläkin moni lopettaa. Silloin ehtii mukaan vielä, kun vaan tajuaa soittaa kouluun ja ilmoittaa halukkuutensa. Voi onnistaa hyvinkin vielä!

Vierailija
22/35 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysele/lapses kyselee mahd. monesta koulusta kesän aikana paikkaa, varmasti pääsee johonkin. Nimim. itse päässyt 2x kouluun tuolla menetelmällä :)

ei mitenkään kiinnosta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maailma tuohon kaadu, aina on mahdollisuuksia jatkaa eteenpäin ja katsoa ensi vuonna uudestaan jos ei nyt tärppää. :)

Vierailija
24/35 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydennyshakuun vaan. Kymppiluokkapaikka on taattu kaikille ysiluokan jälkeen. Lisäksi on erilaisia ammattistartteja ja valmentavia koulutuksia. Kukaan ei ilman opiskelupaikkaa jää! Kotiinhan on tullut koulusta jälkiohjauskirje, jossa kerrotaan juuri sinun kuntasi tarjoamista palveluista yhteishaussa valitsematta jääneille. Turha potea särkynyttä sydäntä. Käytä energiasi nuoren auttamiseen opiskelupaikan etsimisessä. Oletta varmaa varanneet jo omalle opolle ajan lähipäiville?

Vierailija
25/35 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka tekis vuoden töitä ja sais siitä pisteitä ja kokemusta.

Vierailija
26/35 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itku meinas tytöltä päästä kun kuuli. (ei siis tosiaankaan haluu muuttaa)

Pääsin itse alalle jolle halusin, mutta opiskelupaikka oli toisessa kaupungissa. Se oli lähin oppilaitos jossa se ala oli mahdollinen. Vasta ekana ehtoona kun makasin sängyssä ja yritin saada unta, tajusin, ettei tavallaan ole enää paluuta vanhaan. Se oli aika ikävä hetki. Mutta kun tutustui uusiin kavereihin (asuin asuntolassa), koti-ikäväkin hävisi ja kävin aina kun mahdollista kotona.

Kuinka pitkä koulumatka tytölle tulisi? Siis jos alkujaan kävisi linkalla koulussa.

Ap, olen tosi pahoillani lapsesi puolesta. Ikävä kun ei päässyt sinne minne halusi. Mutta kesän ja syksyn aikana aktiviisuutta kehiin, voi löytyä peruutuspaikka ihan ykkösvaihtoehtoonkin =) Meillä silloin koulussa viimeisin aloitti viikon kuluttua koulujen alkamisesta kun yksi oppilas ei tullutkaan.

Vierailija
27/35 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsista pääsi ensimmäiseen hakupaikkaan.

Kun haluaa johonkin tiettyyn niin pitää nähdä vaivaa.

Vierailija
28/35 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudelleen vaan hakemaan, kyllä se paikka vielä irtoaa :)

Vierailija
29/35 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymppiluokkapaikka on taattu kaikille ysiluokan jälkeen.

Vierailija
30/35 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee usein jakoon jo kesän aikana, kun ihmiset peruvat opiskelupaikkoja, joten niitä kannattaa kyttäillä, tietenkin riippuu vähän alasta, että tuleeko peruutuspaikkoja. Toivottavasti lapsesi pääsee opiskelemaan mieluisaan paikkaan! Ja tosiaan syksyllähän on jo uusi haku, sinne vain paperit menemään :)

Vierailija
31/35 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on isoveljet aikoinaan päässeet molemmat ykköstoiveeseensa. Sen takia kai tämä nyt lujille ottaa. Ja siksi että poika teki lujasti töitä saadakseen keskiarvon nousemaan. Kyllä se tästä. ap

Vierailija
32/35 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun lapsella on kaks. voiskohan sen toisen jotenkin forwardoida teille?

Vierailija
33/35 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt odotellaan, miten käy Wienin yliopiston kanssa, haki sinne yhtä stipendiä ja kävi kielikokeessa. Itse haluaisi sinne kovasti.

Vierailija
34/35 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin itse alalle jolle halusin, mutta opiskelupaikka oli toisessa kaupungissa. Se oli lähin oppilaitos jossa se ala oli mahdollinen. Vasta ekana ehtoona kun makasin sängyssä ja yritin saada unta, tajusin, ettei tavallaan ole enää paluuta vanhaan. Se oli aika ikävä hetki. Mutta kun tutustui uusiin kavereihin (asuin asuntolassa), koti-ikäväkin hävisi ja kävin aina kun mahdollista kotona.

Kuinka pitkä koulumatka tytölle tulisi? Siis jos alkujaan kävisi linkalla koulussa.

Ap, olen tosi pahoillani lapsesi puolesta. Ikävä kun ei päässyt sinne minne halusi. Mutta kesän ja syksyn aikana aktiviisuutta kehiin, voi löytyä peruutuspaikka ihan ykkösvaihtoehtoonkin =) Meillä silloin koulussa viimeisin aloitti viikon kuluttua koulujen alkamisesta kun yksi oppilas ei tullutkaan.

Tää kaupunki jossa asumme on paljon isompi ja asuttu täällä siitä asti kun tyttö aloitti koulun.

Vierailija
35/35 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en ymmärrä miksi hakuvaihtoehtoihin oli laitettu sellainen koulutus, johon ei halua??? Kukaanhan ei pakota hakeamaan toiseen kaupunkiin ja huoltaja hyväksy valinnan ennen sen tekemistä.

Tää kaupunki jossa asumme on paljon isompi ja asuttu täällä siitä asti kun tyttö aloitti koulun.