Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hyvää on Macbookissa verrattuna esim. HP:n läppäriin?

Vierailija
16.06.2011 |

Varmaan kirjoitinkin tuon väärin :D Mies haluaisi sellaisen,mun mielestä netin selaamiseen jne riittää joku 500e kone aivan hyvin.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka saa koneen paskaksi kahdessa vuodessa? Oisko sitten käyttäjässä vikaa.ap

Vierailija
22/39 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytössä 5 vuotta ja akku kesti edelleen noin tunnin normaalissa surffailukäytössä. Viruksia ei tartte miettiä, paljon muutakin hyvää. Mulle oli selvä valinta, että uusi läppärikin on mac. Kun on kerran macin ostanut, niin vaihtaa ei halua. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seppälän rättejä Dolce&Gabbanaan. Jos tajuut pointtin?

Vierailija
24/39 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoriso tykkää meillä PC-koneista, mies Macista, mulle kelpaa molemmat.

Nyt mulla ja mun teinitytöllä on yhteinen 2 vuotta vanha HP ja tykätään tästä todella paljon, ei hidastele eikä viruksetkaan ole olleet ongelma.

Vierailija
25/39 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ejkä kannata verrata macbookkia 500 euron markettiläppäriin (joita ei kannata ostaa). Ei ole ihme että mäkit alkaa kiinnostaa, jos niitä verrataan markettimikroihin.

Vierailija
26/39 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edelleenkään keksi miksi pitäisi ostaa mac.ap

Vierailija
27/39 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut se käynnistysnopeus on kyllä itselle sellainen tekijä, miksi aina valitsen näistä kahdesta pöydällä kököttävästä koneesta Macin.

t. se, joka nopeudesta puhui

ei kai kukaan oikeasti sammuttele läppäriään. Lepotila on keskitty ja siitä kyännistyy sekunissa

Vierailija
28/39 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuoksi todella kivaa.

Vierailija
29/39 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun minusta markettiläppäri riittää ihan hyvin

En edelleenkään keksi miksi pitäisi ostaa mac.ap

ei todellakaan kannata ostaa mäkkiä.

Vierailija
30/39 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörii vaikka 5 vuotta putkeen kaatumatta jne. Windows korruptoituu ajan kanssa ja menee lopulta rikki. Macbookkia en ostaisi, minulla oli ja se on täysin paska, heikko jne. Macbook Pro on jo ihan eri tasoinen alumiinikotelolla jne.

Vierailija
31/39 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka saa koneen paskaksi kahdessa vuodessa? Oisko sitten käyttäjässä vikaa.ap

jos kyseessä on halpa markettikone, se ei paljoa aktiivikäyttöä (4-10 h / vrk) ja mukana kuljettamista kestä.

Vierailija
32/39 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut se käynnistysnopeus on kyllä itselle sellainen tekijä, miksi aina valitsen näistä kahdesta pöydällä kököttävästä koneesta Macin.

t. se, joka nopeudesta puhui

ei kai kukaan oikeasti sammuttele läppäriään. Lepotila on keskitty ja siitä kyännistyy sekunissa

Ja mulla PC:n herättäminen lepotilasta kestää huomattavasti kauemmin kuin Macin. Ja Mac hakee nettiyhteyden itse, PC:ssä se pitää hakea manuaalisesti joka kerta erikseen.

Vierailija
33/39 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, että se toimii aina. PC:n kanssa käy vähän väliä niin, että ohjelmat kaatuilee ja kone temppuilee milloin mitenkin. Macillä kaikki on jotenkin helpompaa. Jo esimerkiksi internetyhteyden asentaminen on pc:llä yhtä taistelua, mutta Mac tekee sen melkein automaattisesti itse.

Vierailija
34/39 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mulla PC:n herättäminen lepotilasta kestää huomattavasti kauemmin kuin Macin.

Kyllähän siihen wintoosassa muutama sekunti menee, kun pitää salasanakin antaa.

PC:ssä se pitää hakea manuaalisesti joka kerta erikseen.

Höpöhöpö.

Vierailija
35/39 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo esimerkiksi internetyhteyden asentaminen on pc:llä yhtä taistelua, mutta Mac tekee sen melkein automaattisesti itse.

Nettiyhteyden käyttöönotto käy myös wintoosassa melkeinpä automaattisesti.

Vierailija
36/39 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun meillä hp pöytäkone, vuosi sitten ostettu ja puoli vuotta sitten ostettu macbook.

Mutta aphan ei oikeasti ole halunnut vinkkejä kun on torpannut noita vastauksia.

pojot macbookille.

Vierailija
37/39 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun meillä hp pöytäkone, vuosi sitten ostettu ja puoli vuotta sitten ostettu macbook.

Mutta aphan ei oikeasti ole halunnut vinkkejä kun on torpannut noita vastauksia.

pojot macbookille.

Tämän koneen nettiyhteyden käyttöönotto oli kuitenkin juuri niin helppoa, että annettiin verkon salasana ja klikattiin valikosta haluttu turvataso.

Ilman salasanan syöttämistäkin olisi pärjännyt, jos olisi käyttänyt aosia.

En pitäisi kuitenkaan niin monimutkaisena, että voi kauheasti vetää mäkille pisteitä, kun se siinäkin oli vain melkein automaattista.

Vierailija
38/39 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytön jälkeenkin ihan yhtä nopeita kuin juuri kaupasta ostettuna. PC:t kerää kaikkea turhaa "täykää" ja koneesta tulee etanamaisen hidas viimeistään parissa vuodessa. Ja viruksia PC:lle on niin, että viruksentorjuntaohjelmat ovat aivan valtavia. Siinä ajassa kun PC:ssä vielä lautaukset meneilään niin Macilla on jo netissä (tai mitä nyt sitten haluaakaan tehdä).

Ostin Macin ihan vain huvikseni reilut neljä vuotta sitten. PC:den kanssa saan takuta töissä ihan tarpeeksi. (Sain viime viikolla uuden koneen töihin, mutta edes uusi HP ei voita mun vanhaa koti-Macia.)

Vierailija
39/39 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat käyttökokemukseni Maceista ja muista Applen tuotteista ovat huonoja. Käytössä on siis ollut Mac-läppärit ja ipod sekä sen ohjelma itunes pc:lle asennettuna. Molemmissa mielestäni hankalampi logiikka kuin perus-pc:issä ja niiden ohjelmissa. Varmaan tuossa iso osa on tottumisesta kiinni, mutta tuntuu, että jos jotakin vähänkin erikoisempaa haluaa tehdä, ei asioita meinaa löytyä millään.

Lisäksi ärsyttää Apple-uskonto, jonka kouriin monet ovat joutuneet. Tuntuu siltä, että muutamalla kivalla ominaisuudella yritetään perustella itselleen sitä ylihintaista ostosta, joka on tullut tehtyä.

Ai niin, yksi ikävä ominaisuus Macin läppäreissä on, että niissä näyttö on liian kiiltävä ja sitä ei pysty katsomaan sivusta yhtään. Jos katsoo parin kaverin kanssa vaikkapa kuvia läppäriltä, ei niitä näe muut kuin se joka on keskellä istumassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme